Doranto schreef: ↑vr 15 apr 2022, 12:51 Ik krijg sowieso de kriebels van al die 'beoordelingen'.Nou, dat ben ik helemaal met je eens!
Alles en iedereen moet tegenwoordig beoordeeld worden.![]()
Wat je ook (via internet) koopt, of met wie je ook contact hebt, je krijgt voortaan standaard een uitnodiging om te beoordelen. Ik wilde dat er iets was waarmee je dat uit kon schakelen. Net zoiets als een nee/ja sticker op je brievenbus ofzo.
Ik heb alleen zelf ook een tijdje als bijbaan op een klantenservice gewerkt. En daar werd je dus ook beoordeeld op de klanttevredenheidscijfers die uit die enquetes achteraf kwamen. Bij die enquetes werd duidelijk benoemd dat het ging om een beoordeling van de medewerker die ze gesproken hadden. Maar mensen bellen nooit omdat alles goed gaat natuurlijk. Ze hebben een probleem met de service van dat bedrijf en zijn soms pissig. En dat werkt door in hun beoordelingen, ook al heb jij als klantenservicemedewerker je stinkende best gedaan voor die klant. En zo word je soms indirect door je werkgever afgerekend op hun beleid.
Sinds ik weet hoe het werkt zal ik, als ik netjes te woord ben gestaan door een klantenservicemedewerker, altijd even een goede beoordeling achterlaten.