Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
eelke schreef: di 22 mar 2022, 23:08 Het lijkt dus wel om deze wespen te gaan; https://beestjeskwijt.nl/blog/opmars-fr ... -nederland

Met die typische lange poten.
Ohhh that’s a different cookie. Dat zijn heel andere diertjes. Geen gewone wespen. Je kan deze heel gemakkelijk herkennen aan de antennes, die zijn namelijk oranje. Maar die maken ook geen papiermache nest. Ik weet niet precies hoe die nestelen dat zou ik even moeten opzoeken. Ik weet alleen dat die helaas vlinderrupsen wegvreten.
Ik vond het al zo vreemd dat je al zo vroeg zoveel wespen had.
Door pike
Ze maken kleine, open nestjes, zonder omhulsel dus, maar wel meer dan een nestje, dus dat verklaart waarom je ze overal ziet. Maar ze eten geen zoetigheid dus je hebt er eigenlijk geen last van. Steken doen ze alleen bij gevaar, zegt men.
Door pearlsofpassion
Maar als je er altijd langs komt zeggen ze ook dat het een probleem kan zijn.
En als je allergisch bent en alleen woont. :-\
Heb je wel een epi-pen in huis?
Door eelke
pearlsofpassion schreef: di 22 mar 2022, 23:53 Maar als je er altijd langs komt zeggen ze ook dat het een probleem kan zijn.
En als je allergisch bent en alleen woont. :-\
Heb je wel een epi-pen in huis?
Nee, ik moet zo snel mogelijk anti histamine innemen, was het advies. Dat heb ik wel altijd bij.

Ze zijn inderdaad minder gevaarlijk, maar ze bouwen het net nu dan op 1,5 meter afstand van mijn keukendeur, en boven mijn schuurdeur. Ik denk niet dat ze het heel leuk vinden per se als ik daar langs loop. En ik zag ze nu ook wel op de grond zitten - daar wil je ook niet met je blote voeten op gaan staan natuurlijk.
En ik sla op hol als ik een wesp denk te zien dus erg lekker rustig buiten zitten is dat ook niet.

Ik zal straks eens kijken of ze na mijn hg actie weer terug zijn (ik denk zo maar van wel, want gisterenavond leken ze ook 'weg' en de antennes nog even goed controleren.

Maar het verklaard ook wel waarom ze mijn vogelhuisjes enzo ook uit proberen. En de parasol. En waarom ze niet weggaan na mijn uitrook en kruidnagelactie, want ze zijn dus hardnekkig met bouwen.

Het lijkt dan wel een beetje vechten tegen de bierkaai, want als ze van plan zijn veel kleine nestjes te bouwen, hebben ze daar hier wel veel mogelijkheden voor...
Door Too
@Eelke
Met zo'n pittige allergie zou ik ze ook niet zo dichtbij willen hebben hoor.

Mijn klaagje:
Gaatjes .. in mijn hand , poes had een mooie poepketting gemaakt en daar mocht ik NIET mee helpen.
Ze kon t allemaal zelluf, de drempel werkte niet, t kleed evenmin dus probeerde ze het op de tafel :puke:
Door Kaela
Too schreef: wo 23 mar 2022, 08:34 @Eelke
Met zo'n pittige allergie zou ik ze ook niet zo dichtbij willen hebben hoor.

Mijn klaagje:
Gaatjes .. in mijn hand , poes had een mooie poepketting gemaakt en daar mocht ik NIET mee helpen.
Ze kon t allemaal zelluf, de drempel werkte niet, t kleed evenmin dus probeerde ze het op de tafel :puke:
Oh getsie! Dat is, om het zo maar te zeggen, het hoogste genot van een kat hebben ::)
Door Too
Kaela schreef: wo 23 mar 2022, 12:04 Oh getsie! Dat is, om het zo maar te zeggen, het hoogste genot van een kat hebben ::)
Precies!
Heb trouwens nog geen flauw idee waar ze 'm bewaart waarschijnlijk achter de bank of onder het bed
Door doranto
Too schreef: wo 23 mar 2022, 12:59 Precies!
Heb trouwens nog geen flauw idee waar ze 'm bewaart waarschijnlijk achter de bank of onder het bed
Oh getsie, je neus achterna dan maar ::)
Door Kaela
Too schreef: wo 23 mar 2022, 12:59 Precies!
Oh ze maakt het nóg leuker!
Door Too
Kaela schreef: wo 23 mar 2022, 14:41 Oh ze maakt het nóg leuker!
Het is een cadeau en een verrassing, ze spaart nu waarschijnlijk voor oorbellen . :o
Wat word ik verwend!

Met de bips op de krabplank heeft geholpen, blij voor haar dat ze er van af is
Door Kaela
De badkamer ruikt schoon, maar is het niet…

Fles wasmiddel zonder dop omgegooid…
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: vr 25 mar 2022, 10:49 Oh geweldig. :-X
Net nu je zo heerlijk soepel kan bukken of hurken. ::)
Mijn meneer hoort in het geluksmomentjes topic. Die komt dan aangesneld en ruimt het op. Want dat gaat inderdaad niet bepaald soepeltjes meer. Hij zorgt zo goed voor mij. Altijd al en nu zo mogelijk nog beter.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door