pearlsofpassion schreef: ↑di 22 mar 2022, 23:53
Maar als je er altijd langs komt zeggen ze ook dat het een probleem kan zijn.
En als je allergisch bent en alleen woont. 
Heb je wel een epi-pen in huis?
Nee, ik moet zo snel mogelijk anti histamine innemen, was het advies. Dat heb ik wel altijd bij.
Ze zijn inderdaad minder gevaarlijk, maar ze bouwen het net nu dan op 1,5 meter afstand van mijn keukendeur, en boven mijn schuurdeur. Ik denk niet dat ze het heel leuk vinden per se als ik daar langs loop. En ik zag ze nu ook wel op de grond zitten - daar wil je ook niet met je blote voeten op gaan staan natuurlijk.
En ik sla op hol als ik een wesp denk te zien dus erg lekker rustig buiten zitten is dat ook niet.
Ik zal straks eens kijken of ze na mijn hg actie weer terug zijn (ik denk zo maar van wel, want gisterenavond leken ze ook 'weg' en de antennes nog even goed controleren.
Maar het verklaard ook wel waarom ze mijn vogelhuisjes enzo ook uit proberen. En de parasol. En waarom ze niet weggaan na mijn uitrook en kruidnagelactie, want ze zijn dus hardnekkig met bouwen.
Het lijkt dan wel een beetje vechten tegen de bierkaai, want als ze van plan zijn veel kleine nestjes te bouwen, hebben ze daar hier wel veel mogelijkheden voor...