Smulpaap, ik lig hier in een deuk.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat je zoiets moet doen, maar ik zie zo'n eigenaar gelijk voor me, beteuterd met het water druipend van zijn/haar gezicht.
Eigen klaag.
Door al dat geknal is het lastig om nog plekken te vinden waar ik Iggy los kan laten. Vorige week tijdens een heerlijke wandeling (ik was al weer op de terugweg) vonden een paar mensen het nodig om naast de stadswal vuurwerk af te steken. Paniek in de tent, gelukkig kon ik hem pakken en heb hem aangelijnd. De rest van de wandeling was erg onrustig, gescheurde nagel en pijnlijke hand.
De stadswal sla ik nu maar even over, helaas.
Vandaag liep ik een normaal rondje bij het Brielse Meer hier samen met een vriendin, op gegeven moment hoorden we geknal wat leek op vuurwerk maar later schieten bleek te zijn. Iggy beetje onrustig, maar hij bleef in de buurt en kwam netjes als ik hem riep. Toen we de paardendijk opliepen zagen we in het veld wat lager ligt (met sloot ertussen) een soort hokje staan, daar bleek dus een jager in te zitten. De honden huppelen vrolijk op de dijk, wordt er ineens geschoten. We zien een kraai naar beneden vallen en die lag een stuk verder in het veld te creperen. Iggy ging rennen, maar dat kan daar geen kwaad en toen hij omkeek en ik hem riep kwam hij naar me toe. Ik geroepen naar die jager of hij even een kwartiertje wilde wachten zodat wij veilig met de honden de dijk af konden lopen. Maar ja, waarom zou je luisteren als iemand dat vraagt? 2 Tellen later werd er weer geschoten en hup...voordat ik Iggy vast kon pakken ging hij er al weer vandoor. Aan de andere kant van de dijk ligt ook een sloot en die sprong hij in en rende het fietspad op. Pfffff, sprintje getrokken, geroepen, maar de paniek was te groot. Gelukkig zag ik hem op het fietspad staan, heb zijn bal tevoorschijn gehaald en hij sprong de sloot weer in en kwam terug. Aangelijnd en de rest van de wandeling met 2 heel onrustige honden gelopen.
Zo heel fijn als je gewoon nergens meer kunt lopen zonder een hond in paniek te hebben.