Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
Echt he :-\ zeker als een andere eigenaar ziet ( als ze het zien ) dat iemand in een scootmobiel zit . Dan zou je toch verwachten dat een loslopende hond terug geroepen word

Hier in het park laatst ook zo iets
Een slechtziende man met een blindengeleidehond kwam aanlopen . Vrij smal pad , er kwamen twee ongeleide projectielen op man en hulphond af . Rottweiler en labrador . De man kwam ten val , de eigenaar deed niets , liep gewoon door en had zelfs het fatsoen niet om de man overeind te helpen . Dat heb ik maar gedaan . Mijn bloed kookte , en eigenlijk wilde ik die vent een schop tussen zn benen verkopen . Maar thara van mij was toen ook nog kwetsbaar .dus ik heb me omwille van Thara,maar ingehouden . Bang dat ook zij door die twee honden overrompeld zou worden
Ik loop tegenwoordig met een flesje ijskoud water op zak . Ongeleide projectielen krijgen een plens water . En het werkt , menig eeuwige losloper (waar dat niet kan en mag ) loopt me nu voorbij . Die hebben al eens een flinke plens water gehad . En als de eigenaar commentaar heeft kan ie ook een plens over zich heen krijgen .
Door Border Bandit
:-* Bedankt voor de lieve reacties. :-*

Ik heb die vrouw/hond nooit eerder gezien, volgens mij was ze op bezoek.
Ik ga nu niet meer daar langs als het donker is. Er zijn wel meer straten waar ik niet door ga i.v.m. loslopende honden die je achterna vliegen. :( Jammer.

Smulpaap, ik vind je echt stoer!
Schandalig zeg, wat je meegemaakt hebt met die blinde meneer. >:(

Ik heb ooit een fietsketting meegenomen, met de gedachte, daarmee kan ik een hond weghouden. Maar dat werkt niet. Een agressieve hond wilde Bandit van de scootmobiel trekken. Bandit is mijn 3e hond. Ik heb nog nooit zoveel agressie meegemaakt. Dan kom ik een hand tekort. 1 hand heb ik nodig om gas te geven en te sturen en de andere om Bandit vast te houden. Hij blijft niet rustig zitten als hij zich bedreigt voelt. :P Dus ik heb niks om me te verdedigen.

Mijn motto is: goed opletten en zoveel mogelijk voorkomen door op tijd weg te rijden.
Bandit is mijn nummer 1, daar zorg ik voor! hihi. ;D
Door smulpaap
Border Bandit schreef: di 28 dec 2021, 21:30 :-* Bedankt voor de lieve reacties. :-*

Ik heb die vrouw/hond nooit eerder gezien, volgens mij was ze op bezoek.
Ik ga nu niet meer daar langs als het donker is. Er zijn wel meer straten waar ik niet door ga i.v.m. loslopende honden die je achterna vliegen. :( Jammer.

Smulpaap, ik vind je echt stoer!
Schandalig zeg, wat je meegemaakt hebt met die blinde meneer. >:(

Ik heb ooit een fietsketting meegenomen, met de gedachte, daarmee kan ik een hond weghouden. Maar dat werkt niet. Een agressieve hond wilde Bandit van de scootmobiel trekken. Bandit is mijn 3e hond. Ik heb nog nooit zoveel agressie meegemaakt. Dan kom ik een hand tekort. 1 hand heb ik nodig om gas te geven en te sturen en de andere om Bandit vast te houden. Hij blijft niet rustig zitten als hij zich bedreigt voelt. :P Dus ik heb niks om me te verdedigen.

Mijn motto is: goed opletten en zoveel mogelijk voorkomen door op tijd weg te rijden.
Bandit is mijn nummer 1, daar zorg ik voor! hihi. ;D

Tja , ik ga ook liever op normale wijze met andere hondenbezitters om . Het is helemaal mijn stijl niet . Maar soms schijnt het niet anders te kunnen . En moet je je hond verdedigen . Een hond schoppen doe ik niet .
En inderdaad , goed opletten en als het kan weglopen , omlopen . Maar soms schiet het overal vandaan . Hier is het ook doodnormaal om de hond los te latenopen in de,woonwijk . Smalle stoepen , en dan vinden ze het gek als ie niet even mag ruiken . Dat komt dan met een rotgang op je af . Dat zo'n hond losloopt . Moeten ze zelf weten . Maar hou zo'n beest onder controle en val mij niet lastig .sinds Corona is het aantal honden enorm toegenomen hier
Maar gelukkig zijn er ook nog normale hondenbezitters .
Door KarenH
Smulpaap, ik lig hier in een deuk.
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat je zoiets moet doen, maar ik zie zo'n eigenaar gelijk voor me, beteuterd met het water druipend van zijn/haar gezicht.

Eigen klaag.

Door al dat geknal is het lastig om nog plekken te vinden waar ik Iggy los kan laten. Vorige week tijdens een heerlijke wandeling (ik was al weer op de terugweg) vonden een paar mensen het nodig om naast de stadswal vuurwerk af te steken. Paniek in de tent, gelukkig kon ik hem pakken en heb hem aangelijnd. De rest van de wandeling was erg onrustig, gescheurde nagel en pijnlijke hand.
De stadswal sla ik nu maar even over, helaas.
Vandaag liep ik een normaal rondje bij het Brielse Meer hier samen met een vriendin, op gegeven moment hoorden we geknal wat leek op vuurwerk maar later schieten bleek te zijn. Iggy beetje onrustig, maar hij bleef in de buurt en kwam netjes als ik hem riep. Toen we de paardendijk opliepen zagen we in het veld wat lager ligt (met sloot ertussen) een soort hokje staan, daar bleek dus een jager in te zitten. De honden huppelen vrolijk op de dijk, wordt er ineens geschoten. We zien een kraai naar beneden vallen en die lag een stuk verder in het veld te creperen. Iggy ging rennen, maar dat kan daar geen kwaad en toen hij omkeek en ik hem riep kwam hij naar me toe. Ik geroepen naar die jager of hij even een kwartiertje wilde wachten zodat wij veilig met de honden de dijk af konden lopen. Maar ja, waarom zou je luisteren als iemand dat vraagt? 2 Tellen later werd er weer geschoten en hup...voordat ik Iggy vast kon pakken ging hij er al weer vandoor. Aan de andere kant van de dijk ligt ook een sloot en die sprong hij in en rende het fietspad op. Pfffff, sprintje getrokken, geroepen, maar de paniek was te groot. Gelukkig zag ik hem op het fietspad staan, heb zijn bal tevoorschijn gehaald en hij sprong de sloot weer in en kwam terug. Aangelijnd en de rest van de wandeling met 2 heel onrustige honden gelopen.
Zo heel fijn als je gewoon nergens meer kunt lopen zonder een hond in paniek te hebben. >:(
Door CindyMayella
Net terug van de DA met Appie… op zn borstkas een bobbeltje (groeide redelijk snel) die open was gegaan…. Na punctie, gelukkig, een vetbobbeltje…. Meneer had met een stok gespeeld tijdens middagronde… tijdens controle bleek zn tandvlees te bloeden… DA en ik schrokken, waarschijnlijk heeft de stok zn tandvlees beschadigd (tja, baasjes staan niet op 1 lijn wat betreft wat wel en niet mag :D )…. Meteen 2 andere, onderhuidse bobbels laten voelen en dat zijn ook vetbobbels…
Saar hebben we 6 mnd geleden ook laten controleren op een bobbel en dat was ook een vetbobbel, dus we waren voorbereid….. Appie heeft alleen nu last van tandsteen (sinds ie geen barf meer krijgt, maar kvv), dus dat laten we binnenkort schoonmaken…. Maar is wel weer een beetje schrikken :-\ …. Beiden hebben nu 3 of 4 vetbobbels….
Door Sonja
Wat ik me echt afvraag is waarom ze capuchons toch zo groot maken.
Ik liep net buiten in de regen en mijn jas heeft een capuchon, maar als ik die opzet hangt dat ding tot op mijn neus en zie ik niks meer. Ik heb een gemiddeld formaat hoofd. 😁 Ik vermoed dus dat ik niet de enige ben met dat probleem. En al mijn jassen met capuchon hebben een te grote capuchon. Dus loop ik bij regen altijd alsnog met een nat hoofd. Wordt daar nou niet over nagedacht? :???:
Door eelke
Sonja schreef: Van hoofd of van jas? :biggrin2:
Haha oh daar moet ik even over nadenken!
Door zurca
Sonja schreef: di 04 jan 2022, 15:05 Wat ik me echt afvraag is waarom ze capuchons toch zo groot maken.
Ik liep net buiten in de regen en mijn jas heeft een capuchon, maar als ik die opzet hangt dat ding tot op mijn neus en zie ik niks meer. Ik heb een gemiddeld formaat hoofd. 😁 Ik vermoed dus dat ik niet de enige ben met dat probleem. En al mijn jassen met capuchon hebben een te grote capuchon. Dus loop ik bij regen altijd alsnog met een nat hoofd. Wordt daar nou niet over nagedacht? :???:
Oh echt he!! Ik heb dat probleem dus ook en snap gewoon niet waarom ze dingen zo ontwerpen ::)
De jas die ik pas gekocht heb, daarbij opgelet dat de capuchon te verstellen is. En verder heb ik een wax petje aangeschaft. Mocht ik met regen van huis gaan zet ik die op. Draagt ook prettiger dan een capuchon moet ik zeggen.
Door doranto
zurca schreef: vr 07 jan 2022, 14:11 Oh echt he!! Ik heb dat probleem dus ook en snap gewoon niet waarom ze dingen zo ontwerpen ::)
De jas die ik pas gekocht heb, daarbij opgelet dat de capuchon te verstellen is. En verder heb ik een wax petje aangeschaft. Mocht ik met regen van huis gaan zet ik die op. Draagt ook prettiger dan een capuchon moet ik zeggen.
Nadeel van een waxpetje vind ik dat het water je jas in loopt als je langer in de regen bent. Tijdens mijn herderswerk bij de kudde, droeg ik daarom altijd een wax-hoed.
Door Kromfohrlanders
Water helpt heel goed.
Ik heb tijden met een waterpistooltje gelopen, eigenlijk om Doutze ervan te overtuigen dat er betere reacties mogelijk zijn dan als een gek uit te gaan vallen. (werkt super want Doutze haat water)
Maar als er een loslopende viervoeter (hond of kat) op mij en mijn dames af kwam dan werd ie ook nat. 1 keer een schattig schoothondje wat op ons af kwam een straal gegeven, nog nooit zo'n verontwaardigd bekkie gezien.. ik lach eigenlijk wel in een deuk, dat hondje trok een gezichtje..
En ging daarna heel snel naar haar vrouwtje.. Mamaaaaa help!
Vrouwtje trok ook een gezicht..
Maar zei verder niets en sindsdien kan ze haar hond opeens wel bij zich roepen en luistert hondlief ook nog want die vindt mij dus echt niet meer aardig... stel je voor dat ik haar weer nat maak. LOL

Doutze heeft het niet meer nodig, die doet het tegenwoordig ook super zonder dat ik dreigmiddelen bij me maar mocht ik regelmatig loslopers tegenkomen gaat de waterpistool weer mee. Al is het maar om Doutze te leren dat ik haar bescherm en lastige honden mijn pakkie aan zijn en niet die van haar.

Karen
Door Tanna
Sonja schreef: di 04 jan 2022, 15:05 Wat ik me echt afvraag is waarom ze capuchons toch zo groot maken.
Heel herkenbaar, de capuchon hangt bij mij ook op mijn neus. Behalve bij de Deerhunter regenparka, gegarandeerd waterdicht maar met een kapje dat zo lullig is dat je het touwtje heel strak aan moet trekken om het op je hoofd te houden, waardoor je er als een soort ei met eiwarmer uitziet. Ik zou er haast een foto van maken, maar dat is te genant! ;D
Door sam28
Tanna schreef:maar met een kapje dat zo lullig is dat je het touwtje heel strak aan moet trekken om het op je hoofd te houden, waardoor je er als een soort ei met eiwarmer uitziet. Ik zou er haast een foto van maken, maar dat is te genant! ;D
Nu heb je het belooft!!! ;D ;D ;D Zonder foto bestaat het niet. :biggrin2:
Door Sonja
Tanna schreef: vr 07 jan 2022, 21:58 Heel herkenbaar, de capuchon hangt bij mij ook op mijn neus. Behalve bij de Deerhunter regenparka, gegarandeerd waterdicht maar met een kapje dat zo lullig is dat je het touwtje heel strak aan moet trekken om het op je hoofd te houden, waardoor je er als een soort ei met eiwarmer uitziet. Ik zou er haast een foto van maken, maar dat is te genant! ;D
Ik word daar toch nieuwsgierig van! ;D ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door