Madelief haar buik/ legapparaat heeft voor zover de da en ik weten geen problemen gegeven. Wel begon haar gezicht anderhalve week geleden op te zetten. Het leek/bleek een luchtweginfectie en daarvoor kreeg ze antibiotica. Ze werd echter niet beter, maar elke dag een beetje slechter. Haar kam, poten en benen waren immens gezwollen en deden duidelijk pijn. Ze kreeg dagelijks apart extra voer en de laatste dagen nam ik haar enkele keren per dag mee naar binnen zodat ze wat langer ongestoord kon gevoederd worden, want echt gewoon zelf eten deed ze niet meer. De antibiotica had moeten werken, maar deed het niet. Sinds gisteren avond wou ze ook niet meer eten en drinken als ik haar voerde.
Deze voormiddag de dierenarts gestuurd om haar in te laten slapen en vlak voor we naar onze afspraak gingen vond ik een massa op haar schouder. Zag er voor mij uit als tumoraal en de da dacht het ook. Volgens hen zou dat ook wel de oorzaak van haar klachten kunnen geweest zijn. Door de tumor kan een eiwittekort ontstaan en daardoor kunnen de uiteinden zwellen. Dat zou ook verklaren waarom de ab niet werkte.
Ze zal heel erg gemist worden, door mij en door de anderen. Ze was de meest zachtaardige, lieve en knuffelige kip die je je kan voorstellen en de beste vriendin van zowel Roos als Margriet. Roos wou haar op het einde ook echt niet meer alleen laten en plakte de laatste dagen nog net niet aan haar vast.
Het doet mij veel verdriet haar al af te moeten geven, maar ik ben heel blij dat is zo een mooie persoonlijkheid heb mogen ontmoeten en dat ik haar nog een leven dat het waard is om te leven heb kunnen geven.
Gek he, deze foto's zijn maar enkele dagen voor ze ziek werd genomen. Niets aan te zien, behalve mijn normale blije Madelief.