pearlsofpassion schreef: ↑vr 22 sep 2023, 13:42
Be Lenka heeft waterdichte wandelschoenen. En ook sneeuwschoenen. Maar die zijn idd wel breed en duur...
Gaat dat goed, Xero bestellen? En hoe zijn die zolen? Ik durf niet goed bestellen... er zijn nogal wat klachten ivm terugzenden bij verkeerde maat en Zurca had er toch gehad die allesbehalve soepel waren.
Daar zitten mooie schoenen tussen! Ik zou graag de Snowfox eens proberen, maar ik denk dat het zinloos is hier in noordelijk Zweden. Als het een keer dooit en de dagen daarop weer vriest, wordt het spekglad op het weggetje waar wij lopen, wat betekent dat ik in de praktijk altijd op vette spikes loop. Daar gaat het hele barefootprincipe aan ten onder, vrees ik.
Ik gebruik mijn Joe Nimble-laarzen nu, in de herfst, als ik eens naar de stad moet voor boodschappen oid, en mijn Vivo's soms om te wandelen. Al heb ik daarvoor ook heerlijke niet-barefoot Muck Boot Arctics; die zijn heerlijk licht qua gewicht en ik kan er heel lang op lopen. Maar niet barefoot, dus. 's Winters is barefoot eigenlijk geen optie hier, vanwege die piranha-spikes.
Om het huis heb ik halfhoge instapper-regenlaarzen waar ik snel in kan schieten, en in huis totaal versleten pantoffels - zo versleten dat ze bijna letterlijk barefoot zijn.

Maar aaah, ze zijn zo heerlijk warm!