Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
pike schreef: vr 22 sep 2023, 08:36 Maar de “gewone” kosten maar de helft, en ik doe daar wel een beetje langer mee. Alhoewel ik ook barefoots gehad heb die na 3 maanden zo de vuilnisbak in konden. Het scheelt me veel geld. En als ze maar breed genoeg zijn heb ik geen problemen met lopen. Dus voor mij geen reden om het anders en duurder te doen.
??

Ik betaalde voor mijn Hanwags ook dik 200 euro. En daar zit ik met m'n barefootschoes wel onder. Ik heb nu een paar besteld (ben echt benieuwd Groundies Utah) voor 95 euro. In de bonus :biggrin2:
Door pike
Die zien er goed uit.
Ik heb het even nagekeken. Mijn meindls waren ook €215 maar ik heb ze gekocht oktober 2021 dus ze zijn nu bijna 2 jaar oud en nog steeds prima. Deze winter kom ik er zeker mee door. De lekker lopende outdoor barrfoot die ik heb gehad heb (vivo) was meer dan €300 maar was na 3/4 niet meer te gebruiken. De zool was compleet weg. Het water piste aan de zijkanten naar binnen. Anders had ik die toen nieuw gekocht. Heb daarna andere en goedkopere geprobeerd van Zaqq en dat was drama.
Door Lizzy
pike schreef: vr 22 sep 2023, 09:02 Die zien er goed uit.
Ik heb het even nagekeken. Mijn meindls waren ook €215 maar ik heb ze gekocht oktober 2021 dus ze zijn nu bijna 2 jaar oud en nog steeds prima. Deze winter kom ik er zeker mee door. De lekker lopende outdoor barrfoot die ik heb gehad heb (vivo) was meer dan €300 maar was na 3/4 niet meer te gebruiken. De zool was compleet weg. Het water piste aan de zijkanten naar binnen. Anders had ik die toen nieuw gekocht. Heb daarna andere en goedkopere geprobeerd van Zaqq en dat was drama.
Ik heb hiervoor Groundies Ontario gehad. Daar ben ik ook zeer tevreden over. Maar ik verslijt wel 2 paar per jaar. Maar ik verslijt ook 2 paar Dubarry's of Hanwag's per jaar. Die Utag is een probeersel. Als het wat is, bestel ik gelijk nog een paar in de bonus. Als het niks is gaan ze terug en bestel ik opnieuw de Ontario's.
Door Lizzy
Voor heel nat weer heb ik weer Xero Gracie Hunters besteld. Maar goed, die draag ik weinig en daar verslijt ik ook 2 paar van per jaar :biggrin2: . Het is echt verschrikkelijk....
Door Siberienne
Ik heb ook een paar Xero gekocht, die zijn ‘waterafstotend’ maar echt niet helemaal waterdicht als je eindeloos door nat gras en modder loopt (https://www.xeroshoes.eu/shop/boots/xcursion-women/)

Voor in de tuin heb ik dus laarzen van Viking besteld die wel een soepele zool hebben en ruim maar niet te ruim.

Ik heb met mt43 en smalle voeten echt veel BF merken die me te breed zijn, zoals bv Belenka, Vivo, ik loop daarop als een clown te flappen. Da’s ook niet goed.
Door pearlsofpassion
Be Lenka heeft waterdichte wandelschoenen. En ook sneeuwschoenen. Maar die zijn idd wel breed en duur...

Gaat dat goed, Xero bestellen? En hoe zijn die zolen? Ik durf niet goed bestellen... er zijn nogal wat klachten ivm terugzenden bij verkeerde maat en Zurca had er toch gehad die allesbehalve soepel waren.
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: vr 22 sep 2023, 13:42 Be Lenka heeft waterdichte wandelschoenen. En ook sneeuwschoenen. Maar die zijn idd wel breed en duur...

Gaat dat goed, Xero bestellen? En hoe zijn die zolen? Ik durf niet goed bestellen... er zijn nogal wat klachten ivm terugzenden bij verkeerde maat en Zurca had er toch gehad die allesbehalve soepel waren.
Niet duurder dan de Groundies. Maar die zijn ook na 6 maanden echt wel lek. Nat gras blijft een drama.
.
Door hannabelgje
Lizzy schreef: Ik heb ook weer een peesplaatontsteking.

En dan gaat barefoot toch best lastig.... Ik blijf door bikkelen maar ik heb van tijd tot tijd een Kybun zooltje in mijn barefoot schoenen om de pijn een beetje tegen te gaan. Maar toch wil ik niet terug naar gewone schoenen. Ik krijg al rugpijn als ik naar gewone schoenen kijk.

Mijn hondenwandel-barefootschoenen vallen echt net zo hard en snel uit elkaar dan mijn vorige schoenen (Hanwag en Lowa en Dubarry). Mijn gewone barefootschoenen (ik heb bijv. Vivo primus) gaan heel lang mee.
Ik ga die zooltjes eens opzoeken. Af en toe kan ik niet meer lopen en dat is toch niet heel handig.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
hannabelgje schreef: vr 22 sep 2023, 15:21 Ik ga die zooltjes eens opzoeken. Af en toe kan ik niet meer lopen en dat is toch niet heel handig.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Zijn echt wel lekker, die zooltjes. En deze oefening is ook fijn:

Door Anne in Zweden
pearlsofpassion schreef: vr 22 sep 2023, 13:42 Be Lenka heeft waterdichte wandelschoenen. En ook sneeuwschoenen. Maar die zijn idd wel breed en duur...

Daar zitten mooie schoenen tussen! Ik zou graag de Snowfox eens proberen, maar ik denk dat het zinloos is hier in noordelijk Zweden. Als het een keer dooit en de dagen daarop weer vriest, wordt het spekglad op het weggetje waar wij lopen, wat betekent dat ik in de praktijk altijd op vette spikes loop. Daar gaat het hele barefootprincipe aan ten onder, vrees ik. :-\

Ik gebruik mijn Joe Nimble-laarzen nu, in de herfst, als ik eens naar de stad moet voor boodschappen oid, en mijn Vivo's soms om te wandelen. Al heb ik daarvoor ook heerlijke niet-barefoot Muck Boot Arctics; die zijn heerlijk licht qua gewicht en ik kan er heel lang op lopen. Maar niet barefoot, dus. 's Winters is barefoot eigenlijk geen optie hier, vanwege die piranha-spikes.
Om het huis heb ik halfhoge instapper-regenlaarzen waar ik snel in kan schieten, en in huis totaal versleten pantoffels - zo versleten dat ze bijna letterlijk barefoot zijn. ;D Maar aaah, ze zijn zo heerlijk warm! :D
Door Siberienne

Noorwegen heeft 1 webshop voor barefoot schoenen en de mevrouw die die runt woont in ons dorp - als in ‘toeval bestaat’ ;D dus ik kan ze bij haar ophalen / passen / evt retour sturen.

Bf leeft hier totaal (nog) niet, dus echt wel lastig om verschillende dingen te proberen. De Joe Nimbles heb ik in Zweden gekocht bij een tripje naar Göteborg.
Door pearlsofpassion
Siberienne schreef: vr 22 sep 2023, 16:19 Noorwegen heeft 1 webshop voor barefoot schoenen en de mevrouw die die runt woont in ons dorp - als in ‘toeval bestaat’ ;D dus ik kan ze bij haar ophalen / passen / evt retour sturen.

Bf leeft hier totaal (nog) niet, dus echt wel lastig om verschillende dingen te proberen. De Joe Nimbles heb ik in Zweden gekocht bij een tripje naar Göteborg.
Ik doe ook alles over internet hoor. Nog nooit een barefootshop gezien...
Soms wel een uitdaging, zeker als je iets nieuws wil proberen. Maar goed, toen ik begon was er geen enkele winkel in belgie. Nu wel, denk ik, op een uur rijden of zo. En dan hebben ze toch net de commercielere merken die ik niet meer wil.
Enkel als Laurens blijft hardlopen en evt op termijn fivefingers zou willen, zou ik dat wel eerst liefst gaan testen. :biggrin2: Maar veel kans dat hij dat zowiezo niet ziet zitten.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: vr 22 sep 2023, 17:23 Ik doe ook alles over internet hoor. Nog nooit een barefootshop gezien...
Soms wel een uitdaging, zeker als je iets nieuws wil proberen. Maar goed, toen ik begon was er geen enkele winkel in belgie. Nu wel, denk ik, op een uur rijden of zo. En dan hebben ze toch net de commercielere merken die ik niet meer wil.
Enkel als Laurens blijft hardlopen en evt op termijn fivefingers zou willen, zou ik dat wel eerst liefst gaan testen. :biggrin2: Maar veel kans dat hij dat zowiezo niet ziet zitten.
Maar wij kunnen niet zomaar bij iedere webshop buiten Noorwegen bestellen, enorm gezeik met douane en BTW en ik moest een keer schoenen terugsturen, die kosten moet je dan zelf dragen. Dat was 35 euro weg gegooid.

Alleen bestellen bij een webshop die een overeenkomst heeft met de Noorse douane is een optie - hoewel je dan nog steeds met de kosten van terugsturen zit.

Maar goed, ik heb een paar fingers hardloopschoenmodel en daar heb ik lang mee gedaan. Beviel goed, de anderen gingen heel snel stuk. Volgend voorjaar wil ik skinners gaan proberen.

Minimalistische hardloopschoenen zou je nog naar innov8 kunnen kijken, dat zijn echt hele fijne ‘pantoffeltjes’ vind ik zelf. De rest van de hardloopschoenenwereld is een drama nu, met zulke dikke zolen ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door