Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
hannabelgje schreef: za 31 okt 2020, 11:40 Dat in Nederland ook alles dicht moest kwam niet vanwege de Belgen hoor Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Hier wel, of althans, dat werd overwogen door de veiligheidsregio, maar uiteindelijk werd het landelijk. Het zat vol belgen toen hier en in Zeeland. Onze burgemeesters wilden de grenzen dicht maar die bevoegdheid hadden zij niet, dat was best een gedoe toe hoor.
Wat ik niet snap is dat vakantieparken en campings dicht moeten in Belgie maar hotels open mogen blijven. Volgens mij zijn campings in dit jaargetijde echt rustig. Ik hoor maar dat ze het op 13 dec weer open gooien. Ik zie het echt niet zitten om in Den Haag de jaarwisseling door te moeten maken. Dat was tenslotte de hoofdreden waarom we die stacaravan gekocht hadden. En ja ik weet ook wel dat er ergere dingen zijn maar de jaarwisseling hier in Den Haag is gewoon echt niet grappig.
Cindy de Wolf schreef: za 31 okt 2020, 14:44 Wat ik niet snap is dat vakantieparken en campings dicht moeten in Belgie maar hotels open mogen blijven. Volgens mij zijn campings in dit jaargetijde echt rustig. Ik hoor maar dat ze het op 13 dec weer open gooien. Ik zie het echt niet zitten om in Den Haag de jaarwisseling door te moeten maken. Dat was tenslotte de hoofdreden waarom we die stacaravan gekocht hadden. En ja ik weet ook wel dat er ergere dingen zijn maar de jaarwisseling hier in Den Haag is gewoon echt niet grappig.
Ah wat vervelend voor je!
Ja, ik snap dat ook niet. Is denk dat het meer is omdat die allemaal volgeboekt waren voor de vakantie, men dat geen goed idee vond, bang was dat het zwembad en eet/drankgelegenheden alleen dichtdoen niet voldoende zou zijn om de mensen te ontmoedigen, en dan maar de boel dicht gegooid hebben.
Ik snap eerlijk gezegd vooral niet waarom hotels open mogen blijven. Voor zakenmensen?
Door Lizzy
Cindy de Wolf schreef: za 31 okt 2020, 14:44 Wat ik niet snap is dat vakantieparken en campings dicht moeten in Belgie maar hotels open mogen blijven. Volgens mij zijn campings in dit jaargetijde echt rustig. Ik hoor maar dat ze het op 13 dec weer open gooien. Ik zie het echt niet zitten om in Den Haag de jaarwisseling door te moeten maken. Dat was tenslotte de hoofdreden waarom we die stacaravan gekocht hadden. En ja ik weet ook wel dat er ergere dingen zijn maar de jaarwisseling hier in Den Haag is gewoon echt niet grappig.
Nee, ik snap dat je dat niet grappig vindt :-X . Ik hoop voor je dat ze weer open gaan!!! Duimen maar!
Door eelke
pearlsofpassion schreef: za 31 okt 2020, 18:38 Ah wat vervelend voor je!
Ja, ik snap dat ook niet. Is denk dat het meer is omdat die allemaal volgeboekt waren voor de vakantie, men dat geen goed idee vond, bang was dat het zwembad en eet/drankgelegenheden alleen dichtdoen niet voldoende zou zijn om de mensen te ontmoedigen, en dan maar de boel dicht gegooid hebben.
Ik snap eerlijk gezegd vooral niet waarom hotels open mogen blijven. Voor zakenmensen?
Misschien zijn hotels inderdaad 'noodzakelijker'. En vakantiehuisjes zijn vaak groter, een hotelkamer is toch meestal voor 2, vakantiehuisjes vaak toch voor 4 of meer mensen. Misschien om te voorkomen dat mensen nu een huisje boeken om daar hun feestje te gaan geven? Of verschillende huishoudens die met elkaar op vakantie gaan.
Wij staan meer en meer te klapperen met onze oren, hoe het elke dag drukker en drukker wordt :'( ..... en de klanten hebben gewoon geen mondkapje op......
1 collega maakt gewoon keihard opmerkingen, precies zo hard dat de klanten het kunnen horen :D ... en wij liggen in een deuk ;) ...
Had zaterdag klant die het heel vervelend vond dat ie zn pincode met zn blote vingers moest intoetsen (andere mense doen het met een servetje, nagels, autosleutel etc)..... hou altijd netjes mn mond, maar kon nu mn mond niet houden.... zeg tegen hem: ‘Tja.... dr wordt ook dringend geadviseerd om in openbare ruimtes een mondkapje te dragen’..... meneer werd vuurrood en zei dat ie er wel 1 in zn jas had, maar ja..... kwam niet meer bij... zal je maar niet de reactie geven van de klant die daar achter stond MET mondkapje op :D :D :D ......
Sorry hoor.... kan het verkeerd begrijpen allemaal, maar soms.....schiet me maar lek..... :-\

Edit: ik ben VERPLICHT om een mondkapje te dragen ondanks dat er een scherm tussen mij en de klant zit (bescherming tussen collega’s en mij)... hoe vaak de klant giga boos wordt (soms zelfs uit zn plaat gaat), omdat ze ons niet verstaan.... vaak doe ik mn mondkapje uit mezelf al af als ik in de gaten heb dat ze me niet verstaan... maar ook als de klant een mondkapje op heeft... het is echt zo erg/frustrerend dat we elkaar niet verstaan.... heb zelfs al een klant gehad die slechthorend was (en uiteindelijk zn gehoorapparaten liet zien), we hadden beiden mondkapje op en meneer was blij dat ik uit mezelf mn mondkapje afdeed zodat ie kon liplezen..... ik begrijp het echt wel allemaal, maar dit werkt zo ook niet :-\ ;D ;D :-[ :-X ... sorry als ik iets verkeerds zeg, maar het zit me zo hoog alles....
Door Suzanne
Ik vind het soms ook lastig. Het ademen met zo'n masker vind ik lastig. Ik heb het gevoel dat ik stik. Voor mij zijn er gemaakt van een dubbele herenzakdoek. Dat red ik net in de supermarkt.
Ik heb ook gezichtsschermen; dus doorzichtig. In supermarkten zie ik ze ook vaak bij het personeel. Ik vind dat 'fijner' .. ik merk dat ik het toch niet fijn vind om gezichten maar half te zien.
Op mijn werk hoeft het gelukkig niet, behalve als er klanten binnenkomen. Ik gebruik ook dan zo'n screen.
Wellicht is dat een optie ook voor jou, dat je op je werk dat gebruikt?

Ik begrijp dat we met elkaar een kant op moeten. Toch ben ik er nog niet zeker van dat zo'n kapje ook echt helpt. Ook van zo'n screen weet ik dat niet zeker.
Wat mij op zich wat tegestaat is dat op de 'routekaart' (dus de maatregelen die gelden bij de diverse dreigingsnivo's) nergens meer staat "zonder mondkapje"... en dat vind ik eng? Dit hoeft toch niet de rest van mijn leven? Want hoe dramatisch dat ook klinkt: dat wil ik niet... dit moet echt tijdelijk zijn, met een duidelijk eindpunt zeg maar....

Suzanne
Ik heb nu noodgedwongen een mondmasker op tijdens het werk. Iets wat ik maanden geleden nog de hel leek vinden, heb ik nu vrij weinig last van. Af en toe moet ik het wel even af, en ik mag niet te hevig doorwerken want dan raak ik buiten adem en dan is het een verloren zaak.
Nu heb ik het wel over die speciale extra beschermende. Ik doe nl de covid testen en heb dus stalen in m'n handen (en moet ze behandelen), waarvan ik weet dat 1 op 5 positief is. Dus zo'n masker is gewoon geen overdreven luxe. Maar ze spannen zo hard!
Een voordeel, als ik nu een gewoon masker op heb, merk ik het nog geeneens. :P Behalve als m'n bril aandampt. Gelukkig dat dat met die speciale niet gebeurt, net omdat het zo spant natuurlijk. En omdat het zo ontzettend warm is in het labo nu de toestellen daar bijna 24/24 draaien.
Maar al bij al is het dus ook een kwestie van wennen.

Ik sta je wel bij, ik wil ook zeker niet blijven leven in een maatschappij waar dit de norm is. No way..
Door Tanna
dinky89 schreef: di 03 nov 2020, 17:54 Ik kreeg vandaag een mail van mijn opticien waarin werd gewezen op een spray tegen het beslaan van de bril: https://woldringh.nl/nieuw-artnog-anti-condens-spray/
Geen idee waar de werking precies door komt maar wilde het iig delen voor de brildragers onder ons.
Zelf draag ik overdag lenzen dus zelf niet nodig.
https://media.s-bol.com/x6v7Zv55vgMP/original.pdf
Door dinky89
Tanna schreef: di 03 nov 2020, 19:06 https://media.s-bol.com/x6v7Zv55vgMP/original.pdf
:-X :-X :-X
Gevaar voor oogletsel en dan adviseren voor op een bril had ik niet verwacht :-\

Ik baal wel van de nieuwe maatregelen. Aan de ene kant roepen ze dat sporten van belang is voor de mentale en lichamelijke gezondheid maar mijn wekelijkse pilates op minstens 2 meter van elkaar in grote hoge ruimte wordt verboden, want groepsles ::) Vrees dat de bootcamp buiten ook onder groepsles van een sportschool valt :-\
Door pike
dinky89 schreef: di 03 nov 2020, 19:31 :-X :-X :-X
Gevaar voor oogletsel en dan adviseren voor op een bril had ik niet verwacht :-\
Je moet het ook op je bril spuiten, niet in je ogen en ook niet in je mond, en je moet er ook niet met je vingers aankomen en en en ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door