**Jolanda** schreef: Ik ken nog wel een paard met een 'klein' laadprobleem.Tja, een probleem kan je alleen oplossen als je het aangaat, en hoe dan ook komt er dan vaak wat stress bij kijken. Als het paard niet meer vervoerd hoeft te worden en je ook eigenlijk niets meer met haar wil, zou ik me afvragen of je er nog wel aan moet beginnen. Alles is op te lossen, daar ben ik van overtuigd, maar ja, het moet het wel waard zijn!
Met geen mogelijkheid op de trailer te krijgen. Zelfs na verdovende middelen staat ze rechtop voor de trailer.
Voor alsnog is het niet meer nodig dat ze op de trailer gaat en voor grote medische dingen gaat zij ook niet meer van stal (daarvoor heeft ze te veel gebreken) maar ach, als je toch een paard nodig hebt
(met de voorwaarden dat er niet gekloot gaat worden, het paard niet onnodige stress ervaart en dat er gestopt word wanneer zij echt capriolen gaat uithalen ivm haar slechte lichamelijke gesteldheid en ik niet wil dat ze kreupel word)
Ook heeft ze een hekel aan mannen. Ze kan dan van boosheid in de tralies van haar stal bijten en heeft zelfs een man in zijn bovenarm gebeten.
Wanneer mijn zus bij haar is, kan ze heel vervelend tegen andere mensen doen. De vaste verzorger kan nog net wel.
Een vee-arts is natuurlijk uit den boze!
Ze 'begroet' iedereen door haar oren in de nek te leggen. De hoefsmid accepteert ze, zolang hij zich maar alleen met haar hoeven bezig houd, hij mag niet tegen haar praten en haar ook niet aaien.
Euhm, nouja, een paard met een behoorlijke gebruiksaanwijzing dus.I love her!
![]()
Super dat je zo gek van haar bent. Paarden met gebruiksaanwijzingen zijn ook gewoon paarden waar je met hart en ziel van kan houden. Als ik je ergens mee kan helpen, stuur dan gerust een berichtje. Ik vind het super lief dat je reageert, maar als een training uitloopt op paardje-pesten dan is dat natuurlijk niet de bedoeling, dat weet jij gelukkig.