Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
**Jolanda** schreef: Ik ken nog wel een paard met een 'klein' laadprobleem.
Met geen mogelijkheid op de trailer te krijgen. Zelfs na verdovende middelen staat ze rechtop voor de trailer.
Voor alsnog is het niet meer nodig dat ze op de trailer gaat en voor grote medische dingen gaat zij ook niet meer van stal (daarvoor heeft ze te veel gebreken) maar ach, als je toch een paard nodig hebt ;)
(met de voorwaarden dat er niet gekloot gaat worden, het paard niet onnodige stress ervaart en dat er gestopt word wanneer zij echt capriolen gaat uithalen ivm haar slechte lichamelijke gesteldheid en ik niet wil dat ze kreupel word)

Ook heeft ze een hekel aan mannen. Ze kan dan van boosheid in de tralies van haar stal bijten en heeft zelfs een man in zijn bovenarm gebeten.
Wanneer mijn zus bij haar is, kan ze heel vervelend tegen andere mensen doen. De vaste verzorger kan nog net wel.
Een vee-arts is natuurlijk uit den boze!

Ze 'begroet' iedereen door haar oren in de nek te leggen. De hoefsmid accepteert ze, zolang hij zich maar alleen met haar hoeven bezig houd, hij mag niet tegen haar praten en haar ook niet aaien.

Euhm, nouja, een paard met een behoorlijke gebruiksaanwijzing dus. :biggrin2: I love her! :-*
Tja, een probleem kan je alleen oplossen als je het aangaat, en hoe dan ook komt er dan vaak wat stress bij kijken. Als het paard niet meer vervoerd hoeft te worden en je ook eigenlijk niets meer met haar wil, zou ik me afvragen of je er nog wel aan moet beginnen. Alles is op te lossen, daar ben ik van overtuigd, maar ja, het moet het wel waard zijn!
Super dat je zo gek van haar bent. Paarden met gebruiksaanwijzingen zijn ook gewoon paarden waar je met hart en ziel van kan houden. Als ik je ergens mee kan helpen, stuur dan gerust een berichtje. Ik vind het super lief dat je reageert, maar als een training uitloopt op paardje-pesten dan is dat natuurlijk niet de bedoeling, dat weet jij gelukkig.  :-*
Door **Jolanda**
Hope schreef: Tja, een probleem kan je alleen oplossen als je het aangaat, en hoe dan ook komt er dan vaak wat stress bij kijken. Als het paard niet meer vervoerd hoeft te worden en je ook eigenlijk niets meer met haar wil, zou ik me afvragen of je er nog wel aan moet beginnen. Alles is op te lossen, daar ben ik van overtuigd, maar ja, het moet het wel waard zijn!
Super dat je zo gek van haar bent. Paarden met gebruiksaanwijzingen zijn ook gewoon paarden waar je met hart en ziel van kan houden. Als ik je ergens mee kan helpen, stuur dan gerust een berichtje. Ik vind het super lief dat je reageert, maar als een training uitloopt op paardje-pesten dan is dat natuurlijk niet de bedoeling, dat weet jij gelukkig.  :-*
Ik ben alleen open en eerlijk geweest zodat jij kunt beoordelen of jij hier moeite en tijd in wilt steken ;)
Als jij zegt 'nah, ik help liever iemand die wel vaak met het paard weg wilt/moet' geef ik je daar groot gelijk in! Vandaar dat ik aankaart dat ze niet perse vervoert hoeft te worden en dat ze met haar gezondheid kwakkelt.

Zelf zou ik nog heel veel met haar willen, maar dat gaat ivm haar gezondheid niet meer ;) (1 van mijn dromen was om met haar een ritje op het strand te maken, maar ja, van Zuid-Limburg tot aan het strand is me net wat te ver lopen ;) )
En o o o, wat hebben we een strijd gevoerd vroeger. Niet in de stal kunnen komen zonder het risico een trap te krijgen, liter water verspilt om haar te koelen of te wassen (omdat madam dat niet wilde) Menige meters extra in de bak gemaakt en blaren op onze handen als ze aan de longe zat en ze niet linksom wilde galopperen. Maar, met liefde en geduld zijn we een heel eind gekomen. :)

Mocht je geen ander geschikt paard vinden, dan hoor ik het wel.

Heel veel succes!
Door Hope
**Jolanda** schreef: Ik ben alleen open en eerlijk geweest zodat jij kunt beoordelen of jij hier moeite en tijd in wilt steken ;)
Als jij zegt 'nah, ik help liever iemand die wel vaak met het paard weg wilt/moet' geef ik je daar groot gelijk in! Vandaar dat ik aankaart dat ze niet perse vervoert hoeft te worden en dat ze met haar gezondheid kwakkelt.

Zelf zou ik nog heel veel met haar willen, maar dat gaat ivm haar gezondheid niet meer ;) (1 van mijn dromen was om met haar een ritje op het strand te maken, maar ja, van Zuid-Limburg tot aan het strand is me net wat te ver lopen ;) )
En o o o, wat hebben we een strijd gevoerd vroeger. Niet in de stal kunnen komen zonder het risico een trap te krijgen, liter water verspilt om haar te koelen of te wassen (omdat madam dat niet wilde) Menige meters extra in de bak gemaakt en blaren op onze handen als ze aan de longe zat en ze niet linksom wilde galopperen. Maar, met liefde en geduld zijn we een heel eind gekomen. :)

Mocht je geen ander geschikt paard vinden, dan hoor ik het wel.

Heel veel succes!
Ow kijk, nu begrijpen we elkaar verkeerd  :)
Ik zou je zeker graag helpen. Dat ritje op het strand (of een wandeling) zou gaaf zijn toch?
Het punt is alleen dat ik puur uit rust en zonder enige vorm van geweld train. Maar zoals je ook op de foto op pagina 1 kan zien, kan ik nooit helemaal voorkomen dat een paard capriolen uithaalt. Ik kan daar wel mijn best voor doen, maar als haar karakter zegt dat ze moet vechten, dan kan ik dat niet veranderen (het is immers haar karakter).
Ik zou je dus zeker graag komen helpen. Ik heb ook al een andere afspraak, maar hoe meer uurtjes ik kan maken hoe beter. Iedereen die reageert kom ik gewoon helpen als hij/zij dat wil.
Waar het mij om gaat is dat jij degene bent die haar fysiek kent. En jij kan inschatten of ze een training aankan of dat het te veel voor haar is.

Als ze het aankan, dan gaan we gewoon aan de slag. Als het teveel voor haar is dan is dat heel jammer, want dan kan jij niet meer met haar naar het strand en weet je dat je een laadprobleem hebt en blijft houden. Het belang van het paard staat ten alle tijden voorop. Haar fysiek is belangrijker dan mijn opleiding, dat bedoelde ik.

Maar als je zegt: we gaan ervoor, dan kom ik! En dan kunnen we altijd zien wat ze doet, en stoppen als het te gek wordt.
Door Kaio
Ik heb wel een hond die regelmatig steigert en kapriolen uihaalt als die de auto in moet.  En op straat noemen veel mensen onze honden pony's  :biggrin2:

Maar even serieus, succes met je afstudeeropdracht. Heb ook even op je website gekeken, respect voor jou hoe je ermee omgaat en op wat je bereikt.  :thumbsupup:
Door Hope
Kaio schreef: Ik heb wel een hond die regelmatig steigert en kapriolen uihaalt als die de auto in moet.  En op straat noemen veel mensen onze honden pony's  :biggrin2:

Maar even serieus, succes met je afstudeeropdracht. Heb ook even op je website gekeken, respect voor jou hoe je ermee omgaat en op wat je bereikt.  :thumbsupup:
Haha, ik kan me voorstellen dat mensen jou honden groot vinden hoor! Ik vind ze prachtig (ken ze alleen van foto's natuurlijk, maar ik vind ze er altijd zo goed uitzien!)

Dank je voor het compliment!
Door Lil
Kaio schreef: Ik heb wel een hond die regelmatig steigert en kapriolen uihaalt als die de auto in moet.  En op straat noemen veel mensen onze honden pony's  :biggrin2:

Steigerende blafpony's zijn ook heel lastig!

Jones is ooit 1 keer in de ankers gegaan. Denk maar niet dat je dan een hond maatje pony nog maar een stap vooruit krijgt (ook aan halti niet!).

Sorry, offtopic.
Door **Jolanda**
Net even met mijn zus overlegt, maar zij wil niet :-\ Ze vind het paard te oud bla bla bla.
Oke, als zij nee zegt, dan is het nee.
Sorry, ik had je graag geholpen. Ik kan hooguit een oproepje via FB doen voor je als je zou willen.
Door K&D
Kaio schreef: ....  En op straat noemen veel mensen onze honden pony's  :biggrin2:
....
Heb jij vleesetende pony's... :o :o :o :o :biggrin2:

ff zonde gekheid; succes met je afstudeerproject.
Door Hope
**Jolanda** schreef: Net even met mijn zus overlegt, maar zij wil niet :-\ Ze vind het paard te oud bla bla bla.
Oke, als zij nee zegt, dan is het nee.
Sorry, ik had je graag geholpen. Ik kan hooguit een oproepje via FB doen voor je als je zou willen.
Geeft niks, lief dat je aan me denkt en het gevraagd hebt!
:-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door