kakocavi schreef: Als het huis geen gevangenis is en een dier het per definitie geen probleem vindt om daar zijn hele leven door te brengen, wat lopen al die honden dan buiten te schijten en te blaffen en andere dieren weg te jagen. Jouw hond ziet er niet veel groter uit dan een kat, misschien moet je die dan ook maar lekker binnen laten als dat zo ontzettend prima is.Dan kunnen we alle huisdieren wel opdoeken nietwaar?
Konijn in een kooi, vogel in een volliere, paard in een wei.
En huis is geen gevangenis.
Oh en een hond is geen kat, en wat ik ook met mijn hond doe...neemt nog steeds niet weg dat ik vind dat als iemand voor een huisdier kiest hij daar alle lusten en lasten van hoort te hebben. En niet de hele buurt daarmee op moet zadelen.
En ik weet even niet wie het schreef over honden en katten fora...ga voor de lol eens op een kattenforum en meld daar dat je vind dat een kat vrij buiten hoort te lopen, ik kan je verzekeren dat de reacties die je daar gaat krijgen een stuk minder mild zijn dan hier.
En ja mijn hond loopt aan een lijntje, zo'n 75% van de tijd, ja ik ruim de poep op, nee hij mag niet blaffend achter katten of andere honden aan, ja dat doet hij wel eens, en ja dan roep ik hem terug.
En nee ik heb geen zin om genuanceerd te zijn tegen iemand die stelt dat het op eigen terrein houden van katten gelijk staat aan ze in een gevangenis te houden, stompzinnige opmerking en daar ga ik niet genuanceerd op reageren.
ZO en nu ga ik weer lekker de tuin in mét de katten