Mieuw schreef:
Ik heb het bijltje nog niet gekocht

Overigens zit ik tegen die tijd wel met een ander practisch probleem, want op dit moment ligt het complete konijnenlijf ingevroren in de vriezer. Ik vermoed dat als ik het door wil hakken ik het eerst zal moeten laten ontdooien. Maar goed, eigenlijk kan ik het daarna dus niet nog een keer invriezen... Of wel?
En mogen m'n katten de complete inhoud van zo'n konijn, of zijn er nog bepaalde organen die ik er beter uit kan halen?
als ik de ikea-vleeshakker hanteer, hoef ik amper te ontdooien. en ik heb weinig kracht in mn armpjes, dus het zal jou ook wel lukken

meestal is een half/heel uurtje in de koelkast voldoende; dan is t vlees wat minder keihard, maar wel ingevroren.
ik denk ook dat je alle konijnenonderdelen kan geven; ik zou voor de zekerheid het maagje even uitspoelen (granen en zaadjes eruit halen).
je hebt wel groot kans dat ze de darmen niet opeten.
is t konijn ook incluus vacht?
zoja, zou je misschien ook eest willen villen. ik denk dat zelfs holle bolle sien moeite zou hebben met een dergelijke dikke vacht.
villen is op zich niet zo heel moeilijk, maar ik denk dat een ontdooid konijn makkelijker te villen is.
ophangen aan zn hoofd/oortjes. sneetje onder zn oortjes aan de achterkant, en dan zn vel eraf stropen. vergt wel wat kracht.