Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Annicha
mijn katten eten trouwens wel konijnenkop. Ze vinden het zelfs erg lekker. Na het eten blijven er hooguit wat tandjes liggen de rest is gewoon weg.

Bij gebrek aan hamer, bijl en dergelijke, ( foutje laten liggen op de camping)  heb ik vandaag de parelhoen in plastic tassen gedaan en ben er maar op gaan springen. Daarna kon ik er met de keukenschaar wel doorkomen.

groetjes Ingeborg
Door Mevroi Kruim
Annicha schreef: mijn katten eten trouwens wel konijnenkop. Ze vinden het zelfs erg lekker. Na het eten blijven er hooguit wat tandjes liggen de rest is gewoon weg.

Bij gebrek aan hamer, bijl en dergelijke, ( foutje laten liggen op de camping) heb ik vandaag de parelhoen in plastic tassen gedaan en ben er maar op gaan springen. Daarna kon ik er met de keukenschaar wel doorkomen.

groetjes Ingeborg
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: ik heb beeld ;D ;D

Zal ook eens een kop aan de goeie knagers geven, kijken wat ze doen.
Door Mieuw
Nou, mijn plan met dat konijnenlijf in elk geval was om het in 2 of 3 flinke stukken te hakken, zodat de katten er toch nog flink op moeten knagen.
Door sylvia
Bij de ikea kun je prachtige vleesbijltjes kopen, werken als een speer (als een bijl eigenlijk  ;D )
Door Loeka
Hoi,

Is het nog gelukt met dat konijn in stukken hakken?
Door Mieuw
Loeka schreef: Hoi,

Is het nog gelukt met dat konijn in stukken hakken?
Ik heb het bijltje nog niet gekocht :-[ :-[

Overigens zit ik tegen die tijd wel met een ander practisch probleem, want op dit moment ligt het complete konijnenlijf ingevroren in de vriezer. Ik vermoed dat als ik het door wil hakken ik het eerst zal moeten laten ontdooien. Maar goed, eigenlijk kan ik het daarna dus niet nog een keer invriezen... Of wel?

En mogen m'n katten de complete inhoud van zo'n konijn, of zijn er nog bepaalde organen die ik er beter uit kan halen?
Door Loeka
Niet aan mij vragen hoor, ben niet zo'n held met zelf samenstellen... Begin zelf net serieus part-time. Daarvoor altijd wel in de weekenden de grotere stukken voor de tanden enzo, maar hele konijnen nee. Wel muizen overigens, die geeft je gewoon helemaal.
Door *Robin*
Alles wat in het konijn zit kan je gewoon opvoeren  :)
En als je voor het hakken dat konijn moet ontdooien dan moet dat maar, gewoon weer opnieuw invriezen hoor ;) zonde om weg te doen ;D
Door koekje
Mieuw schreef: Ik heb het bijltje nog niet gekocht :-[ :-[

Overigens zit ik tegen die tijd wel met een ander practisch probleem, want op dit moment ligt het complete konijnenlijf ingevroren in de vriezer. Ik vermoed dat als ik het door wil hakken ik het eerst zal moeten laten ontdooien. Maar goed, eigenlijk kan ik het daarna dus niet nog een keer invriezen... Of wel?

En mogen m'n katten de complete inhoud van zo'n konijn, of zijn er nog bepaalde organen die ik er beter uit kan halen?
als ik de ikea-vleeshakker hanteer, hoef ik amper te ontdooien. en ik heb weinig kracht in mn armpjes, dus het zal jou ook wel lukken ;) meestal is een half/heel uurtje in de koelkast voldoende; dan is t vlees wat minder keihard, maar wel ingevroren.

ik denk ook dat je alle konijnenonderdelen kan geven; ik zou voor de zekerheid het maagje even uitspoelen (granen en zaadjes eruit halen).
je hebt wel groot kans dat ze de darmen niet opeten.

is t konijn ook incluus vacht?
zoja, zou je misschien ook eest willen villen. ik denk dat zelfs holle bolle sien moeite zou hebben met een dergelijke dikke vacht.
villen is op zich niet zo heel moeilijk, maar ik denk dat een ontdooid konijn makkelijker te villen is.
ophangen aan zn hoofd/oortjes. sneetje onder zn oortjes aan de achterkant, en dan zn vel eraf stropen. vergt wel wat kracht.
Door Loeka
koekje schreef: ophangen aan zn hoofd/oortjes. sneetje onder zn oortjes aan de achterkant, en dan zn vel eraf stropen. vergt wel wat kracht.
Jakkie :-\ :-[
Door koekje
maar het konijntje leeft niet meer hoor.

verstand op nul en gaan met de banaan.

(of gewoon aan iemand anders vragen  :D)
Door Mieuw
koekje schreef: maar het konijntje leeft niet meer hoor.

verstand op nul en gaan met de banaan.

(of gewoon aan iemand anders vragen :D)
Het goeie nieuws is, dat het konijntje al 'naakt' is.

(ik heb het gewoon bij de poelier op de markt gekocht, en het was oorspronkelijk bestemd voor menselijke consumptie)
Door Mevroi Kruim
Dan zijn de ingewanden er waarschijnlijk al uit, meestal hangen hart, lever en nieren en soms longen er nog wel in.
Gewoon een beetje ontdooien, het stuk dat je wilt voeren eraf hakken en de rest weer in de vriezer idd. Dat kan prima, ik doe dat zo vaak, de beestjes krijgen er niks van.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door