amber2 schreef: Ik moet er zelf ook niet aan denken hoor... Beetje hypocriet natuurlijk, dat weet ik ook wel. Maar een tijdje geleden zag ik op tv hoe ze die beestjes die net uit het ei gekropen waren (ze lagen nog nat tussen de eierschalen in) behandelen: komen op een lopende band aangerold, dan worden ze bekeken/gekeurd (op geslacht misschien?), de goedgekeurde gooien ze in een soort trechter die weer op een lopende band uitkomt waarop ze razendsnel verder vervoerd worden, de afgekeurde gaan weer terug in hun krat die direct verder schuift onder een soort kap waar ze vergast worden... Gruwelijk hoor, hoe ze in de bio-industrie met dieren omgaan, echt net of het speelgoedbeestjes zijn ipv levende dieren! Er werd mee gegooid en ze botsten op die lopende band tegen allerlei schotten aan.. Misschien toch maar weer eens kijken of we Bandit (=biologisch) toch niet kunnen betalen...Je hebt gelijk hoor, het is allemaal heel verschrikkelijk zoals het in de bio-industrie toegaat.
Mijn katten eten ook biologisch (ook al betekent dat dat wij minder vlees kunnen eten), maar daar voel ik wel veel prettiger bij!
Ik geef Bandit en wissel dat af met biologische kip (gaat in de Konmar bij ons regelmatig in de aanbieding