Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
amber2 schreef: Ik moet er zelf ook niet aan denken hoor... Beetje hypocriet natuurlijk, dat weet ik ook wel. Maar een tijdje geleden zag ik op tv hoe ze die beestjes die net uit het ei gekropen waren (ze lagen nog nat tussen de eierschalen in) behandelen: komen op een lopende band aangerold, dan worden ze bekeken/gekeurd (op geslacht misschien?), de goedgekeurde gooien ze in een soort trechter die weer op een lopende band uitkomt waarop ze razendsnel verder vervoerd worden, de afgekeurde gaan weer terug in hun krat die direct verder schuift onder een soort kap waar ze vergast worden... Gruwelijk hoor, hoe ze in de bio-industrie met dieren omgaan, echt net of het speelgoedbeestjes zijn ipv levende dieren! Er werd mee gegooid en ze botsten op die lopende band tegen allerlei schotten aan.. Misschien toch maar weer eens kijken of we Bandit (=biologisch) toch niet kunnen betalen...
Je hebt gelijk hoor, het is allemaal heel verschrikkelijk zoals het in de bio-industrie toegaat.
Mijn katten eten ook biologisch (ook al betekent dat dat wij minder vlees kunnen eten), maar daar voel ik wel veel prettiger bij!
Ik geef Bandit en wissel dat af met biologische kip (gaat in de Konmar bij ons regelmatig in de aanbieding ;)) en met bv. kopvlees en levertjes/hartjes uit de diepvries van de groene slager. Zo wordt het al een stuk betaalbaarder!
Door sylvia
Het sexen van de kuikens gebeurd ook niet echt helemaal secuur, vroeger thuis kocht mijn moeder ze direct bij de kuikenboer en dan zaten er vaak nog levende kuikens bij (onder in de berg met 25 kilo :-\ ) mijn broer en ik gingen altijd direct de kuikens controleren of er geen levende bijzaten, wij zaten dus regelmatig met door het huis wandelende kuikentjes en daar zaten regelmatig gewoon kipjes tussen, we hebben er ooit 1 zelf gehouden was helemaal tam, lag s'avonds op schoot en lag elke dag een ei in de kattenbench tussen de katten ;D
Sterker nog, na 9 weken gaan ze spontaan dood :-X :-X hartfalen meestal. De mestkuikens wel te verstaan. Na 6 weken zijn ze zo dik dat ze geen poot meer kunnen verzetten. Mijn buurman had er eens een paar, van die paaskuikentjes, leuk voor de kinderen :P :P

Ik voer eendagskuikens aan de honden, volgens de methode zeeleeuw in de dierentuin: werp - vang -slik -weg. Voor de katten zou ik ze moeten malen ofzo en dat kan ik dus niet. Mutsig. Vooral die roze pootjes ... :-X :-X
Door jeanne
ik denk niet dat ik er moeite mee zou hebben om onze kat straks een keer eendagskuikens te geven.
Alleen heb ik geen flauw idee waar die dingen te koop zijn. In de dierenspeciaalzaken hier in de omgeving in ieder geval niet, die keken me aan alsof ze water zagen branden toen ik het vroeg ::)
De dsz hier heeft ze wel, en ook ratten en muizen (netjes op een tray ingevroren :-X)
Maar de eigenaar heeft dan ook zelf roofvogels en voert dus dat soort dingen.
Ik heb ook wel eens eenw ebsite gezien waar je ze kon bestellen, weet even niet meer waar.
Door Comet
Kruimel schreef: Ik voer eendagskuikens aan de honden, volgens de methode zeeleeuw in de dierentuin: werp - vang -slik -weg. Voor de katten zou ik ze moeten malen ofzo en dat kan ik dus niet. Mutsig. Vooral die roze pootjes ... :-X :-X
zo voer ik ze ook aan de katten, oke dat is niet hap slik weg, maar ik gooi ze in de ren en verder zoeken ze het zelf maar uit.
vind er gelukkig nooit iets van terug.
Door sylvia
Comet schreef: o vergeet helemaal te zeggen dat er al 6 carnibest eten
de kater eet helemaal niets, die is te druk ;D
hij zit nu apart ben benieuwd of tie nu wel gaat eten
Gaat goed ,nu mmoet er nog 1 'schaapje'over de dam :D
Helaas zijn mijn katten ook mutsen en willen geen ingepakt voer. Met papier, blik, vacht of veertjes, dat deugt niet. Ze vangen wel muizen en vogels en soms zelfs een klein konijn, maar opeten ho maar >:(
Ze leggen het in de keuken, zodat ik er 's morgens met mijn slaperige kop op blote pootjes in trap :P
Door sylvia
Kruimel schreef: Helaas zijn mijn katten ook mutsen en willen geen ingepakt voer. Met papier, blik, vacht of veertjes, dat deugt niet. Ze vangen wel muizen en vogels en soms zelfs een klein konijn, maar opeten ho maar >:(
Ze leggen het in de keuken, zodat ik er 's morgens met mijn slaperige kop op blote pootjes in trap :P
Heb je al eens eendagskuikens geprobeerd, de eerste keer moet je ze even koken , maar ik ken geen kat die ze niet lust.
Door Loeka
Comet schreef: YEAH al de katten eten hier nu cb, zelfs de kittens
De kittens hier waren er ook helemaal gek op. Ook trouwens op nekjes, vleugels en alles wat ik ook maar eet. Banaan, appel, broccoli, tomaat, jam, boontjes, wortel. Die groenteprutjes zijn hier ook helemaal geen probleem, die eten ze zo op ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door