Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Els_qq
Vandaag bij een turkse toko kippenhartjes gevonden!
Nou dat vind meneer maar wat spannend.... Daar moet eerst even goed mee gespeeld worden, en dan opgepeuzeld onder het bed of op de bank...... Dat zijn z'n 'trots met de prooi' plekjes, daar rent hij ook naartoe als hij de veren aan de speelhengel gevangen heeft (baasje er met de hengel achteraan rennend......) Ben helemaal trots op m'n bejaarde tijger :)
Door Limpy
Kijk das een 1e stap in de goeie (knaag)richting!
Ik zou er alleen niet blij mee zijn als er eten mee de slaapkamer in verdwijnt hier.
(alsie wat laat liggen kun je zelf onder het bed gaan kruipen om zooi weg te halen, bah)

Zelfs mijn 2 lichtelijk anarchistiche oosterlingen weten dat dat een big no no is, eten mag hier alleen in woonkamer en keuken (als het errug lekker is ook op de deurmat in het mini halletje)
Door Els_qq
Toet heeft vandaag zijn eerste kuiken op  :biggrin2:
Ben helemaal trots op hem, en ook wel op mezelf hihihi want ik vind 't toch wel raar die dode kuikentjes...

Eerst wou hij er alleen maar mee spelen. Dus heb al m'n moed verzameld en met een groot hakmes 't arme beessie door midden gehakt..... Nou toen had Toet 't in de gaten en ging 't beestje er met huid en haar in 5-10minuten in!

Hoe vaak kun je een kuiken geven per week?
Door Khari
Ook een goede voor zijn gebit die kuikens ;)

Hier wordt bibi ook goed gegeten en ook carnibest, maar geef ik hier niet vaak vanwege de rijst.

Hier zijn ze ook dol op lamshart, runderhart gaat er ook redelijk in. Dit is ook weer een goed voor de taurine toch?
Door pearlsofpassion
Ja, maar niet in overdrijven he.
Als er al veel hart in de kvv zit (wat al eens het geval is), zou ik eerder een mooi stukje spiervlees bij geven, bij voorkeur van een dier dat nog niet in de kvv zit.
Door Khari
Ja oke, niet teveel daar het orgaan blijft. Ik bedoel ook meer dat lamshart ze vaak wel lekker vinden en krijgen het hier als lekkernijtje erbij, net als kipfilet en rundvlees.
Door pearlsofpassion
Elke kat is anders.
Ik heb er eentje die rundvlees echt totaal weigert.  En runderhart doet hij ook maar weigerachtig tegen, maar ik krijg het nog wel binnen met een paar trucjes. 
Maar vele katten lusten het inderdaad wel graag. ;)

Net als kuikens.
Ik geloof dat ik zo'n uitzonderlijke kat heb die gek is van muizen met vacht en al, zowat alles eet van barf, zelfs pens, maar kuikens blieft ze niet.  Zelfs niet zonder vacht.  >:(
Ik denk dat ze vind dat de organen niet vers genoeg zijn. Maar ik weet het niet zeker. Daar eet ze alleszinds helemaal omheen en de rest vind ze ook maar twijfelachtig.

Maar de meeste katten vinden kuikens net erg lekker. 
Door Mevroi Kruim
Ik heb 3 katten die een moord doen voor een kuiken en 1 die het smerige pluiszooi vindt. Die laatste eet wel zelfgevangen muizen.
Rund vinden ze hier zozo, maar paard is geweldig. En konijn. Lam en geit wordt hier smerig gevonden, ook de organen, ze eten het alleen als het echt niet anders kan.
Door Khari
Hier zijn muizen met vacht en al maar jakkes, baby en fuzzy muizen vind de grote jongen wel weer erg lekker terwijl die bij hem in zijn holle kies passen ;D
Kuikens alleen 3 jongens hier die ze graag als ontbijt hebben en zijn door 2 daarvan in no time naar binnen gewerkt (ze kauwen goed), de poezen moeten er weer niets van weten
Hier weer lamsorgaan wat beter gegeten wordt, de rest halen ze hun neus voor op als ze ze zo krijgen, terwijl dat weer mooie hapjes voor katten zouden zijn als zo gegeven zouden worden :-\
Konijn vinden ze erg lekker, behalve dan het orgaan los.
Door Els_qq
Leuk om te lezen wat jullie poezels allemaal eten :D

Toet gaat nog steeds heel goed op de haaksbarf, hij vind 't erg lekker lijkt 't. Laatste paar weken wat gemiemel met de zalm (moest ie niet), maar laatst weer wel... En vandaag opeens weer geen zin in eend. Ach hij heeft af en toe z'n kuren, dat mag van mij ook wel ;)

Ook wat aan het experimenteren met 'barf-snacks', lees steeds meer over barfen en moet zeggen dat 't me wel nieuwschierig maakt... Kuikens gaan er goed in :D Vandaag heb ik een kippenvleugel gegeven die kon ik lekker makkelijk bij de appie krijgen. Eerst heel, dat lukte niet, dus toen wat geplet met een hamer (maar kreeg volgens mij 't bot niet kapot), dus toen maar met 't hakmes toegetakeld. Maar ook toen heeft hij 't niet helemaal opgegeten, wel een beetje. Zijn die vleugels eigenlijk wel geschikt voor katten, of zijn die botten te hard?

Verder heb ik 't idee dat Toet soms wat minder vaak poept (ipv 1x per dag, 1x per 2 dagen) en dat z'n drollen ietsje harder zijn (maar dat is te verwachten toch?). Hoor geen gekreun ofzo uit de kattenbak. Moet ik 'm in de gaten houden voor obstipatie of is dit normaal?

Groetjes van twee happy kvv'ers :D
Door Els_qq
o ik vergeet er bij te zeggen dat hij al heel goed is aangekomen, hij was nogal aan de magere kant toen hij uit 't asiel kwam (3,2 kg). Meneer is op dit moment 3,8 kg :D En dat in de 7 weken dat hij nu bij mij is....... !
Door Khari
Hier gaan ze wel vaker op de bak, maar poepen minder en ook hier zijn de drollen harder geworden en minder gaan ruiken sinds ze op vers zitten. minder poepen is wel normaal. Hier is het soms net of ze kogels uitpoepen, zo'n geluid maakt het dan.

Volgens mij wel normaal hoor dat ze een smaak een poosje zat zijn, hebben ze hier ook en dan na een tijdje eten ze het wel weer.

Van een kippenvleugel is het bot niet te hard, mijn ervaring tot nu toe is het kippenbot het zachtste. Ja van de kleine knagertjes en babydieren dan.
Ik moet hier alles malen helaas (behalve de kuikens), kip gaat het makkelijkst door de molen.
Het gaat hier wel een sport worden mooi vlees te vinden voor ze en wat voor menuutje weer eens te malen. Ik stel zelf samen, krijgen soms kvv tussen door en af en toe een verwendag met blikvoer

Fijn dat Toet aankomt, straks een prachtige gespierde kater
Door Rusty2010
Els_qq schreef: o ik vergeet er bij te zeggen dat hij al heel goed is aangekomen, hij was nogal aan de magere kant toen hij uit 't asiel kwam (3,2 kg). Meneer is op dit moment 3,8 kg :D En dat in de 7 weken dat hij nu bij mij is....... !
Om je vraag maar meteen te beantwoorden **doen we het goed?** :

Je doet het GEWELDIG.....
Hoe je met Toet omgaat, hoe je hem hebt gered (asiel), hoe je hem met zoveel liefde en passie voert....
Els_qq......Je doet het FANTASTISCH !!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door