Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
*Natasja* schreef: Ik heb Intervet gemaild, en inmiddels antwoord gekregen:

"Bedankt voor uw mail. Wij kunnen ons voorstellen dat er wat onduidelijkheid is betreffende de werkingsduur van vaccins, aangezien er de afgelopen jaren hierin wel het een en ander in veranderd is. Het klopt inderdaad dat voor een aantal componenten van de zogenaamde "cocktailenting" nu een werkingsduur van 3 jaar geldt. Het betreft hier de componenten die parvo (P), adeno-hepatitis (H) en hondenziekte (D) veroorzaken. De overige componenten Lepto en Pi of KC moeten echter nog steeds jaarlijks gegeven worden. Hierbij moet echter aangetekend worden dat dit pas geldt als een hond een goede basisenting heeft gehad."
ik denk dat hierin de probleem ligt, Intervet moet gewoon die coctail volledig uitelkaar pluizen en alleen adeno-hep, hondenziekte en parvo in een enting proppen (die is dan mooi drie jaar geldig) de rest kunnen ze als individuele entingen leveren, kan de baas zelf beslissen of hij iedere jaar een rondje dierenarts maakt voor de entingen............ want, zolang er componenten van de enting zijn die maar 1 jaar geldig zijn, blijven de dierenartsen jaar lijks een coctail er in proppen, en strikt genomen verkondigen ze geen onjuistheid als ze zeggen, de enting moet over een jaar herhaald worden, want een aantal componenten moeten inderdaad na een jaar herhaald worden wil je daarvoor enten. Zucht, hoeveel jaren gaat het nog duren eer het slimmer aangepakt wordt?? ::)
Door Erna
conleeuw schreef: ik denk dat hierin de probleem ligt, Intervet moet gewoon die coctail volledig uitelkaar pluizen en alleen adeno-hep, hondenziekte en parvo in een enting proppen (die is dan mooi drie jaar geldig)
Dat hebben ze hoor en die heet DHP vaccinatie.
de rest kunnen ze als individuele entingen leveren, kan de baas zelf beslissen of hij iedere jaar een rondje dierenarts maakt voor de entingen.
En ook die hebben ze.
...... want, zolang er componenten van de enting zijn die maar 1 jaar geldig zijn, blijven de dierenartsen jaar lijks een coctail er in proppen, en strikt genomen verkondigen ze geen onjuistheid als ze zeggen, de enting moet over een jaar herhaald worden, want een aantal componenten moeten inderdaad na een jaar herhaald worden wil je daarvoor enten. Zucht, hoeveel jaren gaat het nog duren eer het slimmer aangepakt wordt?? ::)
Ik ben dat volledig met je eens hoor. Maar daarnaast vind ik ook dat de baasjes beter moeten nadenken als ze kritisch willen zijn met het vaccineren. Hier op BP staat zo ontzettend veel informatie over de 3 jarige registratie van de Nobivac entingen wat je allemaal terug kunt lezen. Soms heb ik het idee dat iedereen wel minder wil vaccineren omdat anderen dat ook doen maar niet echt begrijpen wat ze nu eigenlijk doen. Ik vind het belangrijk dat iemand zelf die afweging kan maken door zich in de materie te verdiepen.
Door conleeuw
Erna schreef: Dat hebben ze hoor en die heet DHP vaccinatie.

En ook die hebben ze.

Ik ben dat volledig met je eens hoor. Maar daarnaast vind ik ook dat de baasjes beter moeten nadenken als ze kritisch willen zijn met het vaccineren. Hier op BP staat zo ontzettend veel informatie over de 3 jarige registratie van de Nobivac entingen wat je allemaal terug kunt lezen. Soms heb ik het idee dat iedereen wel minder wil vaccineren omdat anderen dat ook doen maar niet echt begrijpen wat ze nu eigenlijk doen. Ik vind het belangrijk dat iemand zelf die afweging kan maken door zich in de materie te verdiepen.
ach, hoeveel mensen doen dat met hun kinderen, ook daar geloof je toch wat de professionals zeggen, BMR wordt er ook nog standaard ingepropt, ik vindt dat er ook een grote verantwoordelijkeheid licht bij de producenten van de vaccins en diegene die de vaccins aanbiedt en implimenteert. De gemiddelde ouder zal ook niet uren gaan zoeken naar horrorverhalen over de BMR vaccin, je moet toevallig dit soort dingen interessant vinden en dan gaan graven en de kaf van de koren kunnen scheiden over de voor's en tegen's van zo'n coctail..... dan moet je op zoek naar iemand die het met jou eens is om zodoende niet een BMR coctail in je kind te laten proppen..... en met de honden ook, en dan ga je naar de professionals, en die vertellen jou weer wat anders dan wat jij net allemaal heb gelezen of ze vertellen jou dat wat jij wil niet beschikbaar is, bovendien vertellen ze jou dan weer dat er jaarlijks weet ik hoeveel honden dood gaan aan lepto, of dat kennelhoest hardstieke gevaarlijk is... en dan ent je toch maar, ik kan het ze niet kwalijk nemen hoor, ik vindt dat een grote verantwoordelijkheid ligt bij de productenten en de dierenartsen, net als bij de mensen de consultatie bureaus (dus regering) en huisartsen een grote verantwoordelijkheid heb :-\ het blijft moeilijk, voor een leek om te weten wat nou wel of niet goed is voor hun huisgenoten ;)
Door Deesje
vandaag iets nieuws geleerd... het zal ongetwijfeld bekend zijn maar lees het niet direct ergens terug...

nobivac heeft een officiele 2 jarige duur voor CDV, CPV en CAV (distemper- hondenziekte + parvo + adenosine - hepatites 1 en 2) in het honden en kattenbesluit!
weil en parainfluenza staan gewoon op 1 jaar.
Door pike
??? ??? ??? en wat heeft het honden en kattenbesluit er mee te maken? Ik heb het zojuist doorgeplozen maar behalve dat daarin staat dat de dieren geënt moeten worden staat er niets in over de geldigheidsduur van die entingen. De bijsluiter van Nobivac is volgens mij duidelijk: 3 jaar behalve voor lepto en pi.[

quote author=*Natasja* link=topic=36597.msg817149#msg817149 date=1188399078]
Ik heb Intervet gemaild, en inmiddels antwoord gekregen:
.........
. De overige componenten Lepto en Pi of KC moeten echter nog steeds jaarlijks gegeven worden. Hierbij moet echter aangetekend worden dat dit pas geldt als een hond een goede basisenting heeft gehad."
[quote][/quote]
En wat is in hemelsnaam een goede basisenting, hierover heb ik in alle documentatie van Nobivac niets gelezen. Mijn honden zijn sinds hun geboorte volgens de geldende regels geënt, wat nou basisenting. Als ze nou gewoon in het boekje zetten DHP 3 jaar, Lepto en Pi 1 jaar, dan is het probleem toch opgelost. Waarom zo moeilijk doen? Mijn da zegt: we zijn overgestapt op Nobivac want die is 3 jaar geldig, hoef je er niet zoveel gif in te spuiten. Nou dat klonk toch goed niet? Dus ik laat enten. Zetten ze vervolgens 1 jaar in het boekje. Geleuter over basisenting. Nou, voor mijn entingen ga ik straks wel naar een andere da al moet ik er een uur voor rijden.
Door pike
Nou, nadat ik boos werd toen er maar 1 jaar in mijn boekje kwam te staan, gaf hij mij twee folders mee, die moest ik thuis maar eens nalezen. Dan zou ik het snappen. Het is de folder van jouw link!!
Door Riek
Dat is dan vreemd, want op de bladzijde 2 staat met dikke blauwe letters
dat de immuniteitsduur voor hondenziekte, hepatitis, parvo en rabiés 3 jaar is.
Door Femke
Riek schreef: Ik weet niet of ik de link mag plaatsen, zoniet dan hoop ik dat tie verwijderd wordt.
Ik heb laatst deze pagina's (van de link dus) uitgeprint en naar mijn dierenarts gebracht. En heb een week later mijn honden laten inenten.
Was geen probleem. Maar ze waren nog niet op de hoogte van dit entschema, (zeiden ze).

http://www.intervet.nl/binaries/57_123580.pdf
wat ik grappig vind, is dat de grafiekjes in de folder laten zien dat er ook na 3 jaar nog een hoge titer is waargenomen. Met hun eigen 'bewijs' bevestigen ze voor mij maar weer dat zo'n enting nog veel langer dan 3 jaar bescherming biedt. Want ik kan me niet voorstellen dat die titer met 36 maanden nog zó ver boven de ondergrens zit, en dan met 38 of 40 of 46 maanden ineens weer helemaal laag is.

(en ja hoor, die link kan blijven staan, geen probleem ;))
Door Femke
pike schreef: Nou, nadat ik boos werd toen er maar 1 jaar in mijn boekje kwam te staan, gaf hij mij twee folders mee, die moest ik thuis maar eens nalezen. Dan zou ik het snappen. Het is de folder van jouw link!!
ja ik denk dat jouw DA doelt op de Weil en Kennelhoest, die volgens deze folder ieder jaar herhaald moeten worden?
Door *Axel*
Ik snap er ook niks meer van  :-\ Darqan heeft deze week de rabies van nobivac gekregen, en in de bijsluiter staat 2j geldig. De dierenarts heeft geen flauw idee en ik vind geen contact gegevens van intervet in oostenrijk...
Door Erna
isabel debacker schreef: Ik snap er ook niks meer van :-\ Darqan heeft deze week de rabies van nobivac gekregen, en in de bijsluiter staat 2j geldig. De dierenarts heeft geen flauw idee en ik vind geen contact gegevens van intervet in oostenrijk...
Dat zou dus kunnen. In Belgie hadden ze ook al langer een 3 jarige registratie dan hier in Nederland. Ook al is het vaccin hetzelfde, de regels per land kunnen verschillen.

Wel is het zo dat andere lidstaten van de EU de registraties van de verschillende landen moeten erkennen.
Door pike
Femke schreef: ja ik denk dat jouw DA doelt op de Weil en Kennelhoest, die volgens deze folder ieder jaar herhaald moeten worden?
Maar er staat mooi enkel en alleen: na 1 jaar herhalen. Dus als ik volgend jaar alleen weil en pi doe dan is volgens mijn boekje de DHP verlopen. Toch?
Door conleeuw
pike schreef: Maar er staat mooi enkel en alleen: na 1 jaar herhalen. Dus als ik volgend jaar alleen weil en pi doe dan is volgens mijn boekje de DHP verlopen. Toch?
ja, ik zou toch terug gaan en vragen of ze het anders in het boekje willen schrijven, dus.... dat de DHP een herhalings datum van over drie jaar heb, en de Weil en KennelH voor over een jaar, dus splitsen in jou boekje, dat is gewoon hoe het hoord, dat hun alles in een hokje willen invullen en jij dus volgens de boekje volgend jaar opnieuw DHP moet enten is gewoon niet juist. Dus..... terug met het boekje, even beleefd en rustig vragen of ze het niet anders willen doen, want zo is het gewoon niet goed ;)
Door pike
Hij wou het dus niet anders invullen! Maar dan heeft hij toch pech want met Armagnac, die hoeft pas in oktober, ga ik dus strakjes mooi naar een da die het wel correct wil invullen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door