Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Flips
Kijk wat ik heb gevonden in een topic van april 2011:
Lizzy schreef: Ik heb deze:

Afbeelding

En die maalt alleen vleesbot van kleine dieren. Ik gebruik 'm nooit maar als er pups komen zal daar verandering in komen want ik ben van plan het vleesbot eerst te malen voor de kleintjes.
Hoop dat Lizzy een korte review wil geven :biggrin2:.
Door lauraV
wb de problemen rond het vinden van het juiste vlees, ..... nadia heeft ook een mooie reportage met foto`s gemaakt met vakverdeling voor een vrieskist zodat je alles mooi en handig terug kunt vinden  ;)
Door Lizzy
Wij hebben 'm al jaaaaaaaaaaaaaaaren, die Diamond. Prachtig ding, niet kapot te krijgen, super duurzaam, beschermt tegen oververhitting (wij hebben een keer de fik gehad in de vorige vleesmolen). Maar, je kunt echt geen zwaar bot vermalen zoals lam en geit en kalf enzo, want dan stopt ie gewoon met malen (beveiliging). Kip, eend, parelhoen: dat gaat allemaal prima. Maar ja, die prijs he :-X

Kunnen ze bij Vuur & Rook geen advies geven over de alu legeringen? 
@Flip
''Klinkt goed, zo'n sapcentrifuge. Zelf heb ik zo een 3 in 1 staafmixer van Braun, maar dan een ouder model. http://www.braun.com/nl/household/food- ... ick-3.html
Bedoel je met die 'malert' die witte hakkom? Die werkt idd best goed, gebruik die zelf het meest van alle onderdelen''

Ja, ik bedoel inderdaad de hakkom, doorzichtig dan wel. Maalt als een tierelier.

@LauraV, heb ik gezien die mooie foto's van Nadia.
Maar mijn vrieskist is gewoon te klein voor een dergelijke oplossing, dus ik gooi alles in zakken.

Ik heb een meeltje gestuurd naar mijn vader over die Alu legeringen, nu maar even afwachten of er snel antwoord komt :D
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op wo 10 okt 2012, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Flips
Bedankt Lizzy. Goed om te horen dat dat ding na jaren nog steeds goed zijn werk doet! Ja, het is duur....maar ja, zoiets koop je niet elke dag. De andere molens die ik overweeg zijn ook rond 400euro (Jupiter Germany of BT Enterprise), dus dan is het prijsverschill niet zo groot meer. Jupiter heeft een gietijzeren behuizing en RVS onderdelen, BT is geheel van rvs.
Hoe zit het met onderdelen bijkopen...een voorsnijder bijv? Heeft Diamond een universele maat, of een eigen standard, weet je dat mss?

Annemarie, ben benieuwd wat je vader gaat zeggen! Ik ga ook contact met Vuur & Rook opnemen.
Laatst gewijzigd door Flips op wo 10 okt 2012, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Flips schreef: Bedankt Lizzy. Goed om te horen dat dat ding na jaren nog steeds goed zijn werk doet! Ja, het is duur....maar ja, zoiets koop je niet elke dag. De andere molens die ik overweeg zijn ook rond 400euro (Jupiter Germany of BT Enterprise), dus dan is het prijsverschill niet zo groot meer. Jupiter heeft een gietijzeren behuizing en RVS onderdelen, BT is geheel van rvs.
Hoe zit het met onderdelen bijkopen...een voorsnijder bijv? Heeft Diamond een universele maat, of een eigen standard, weet je dat mss?

Annemarie, ben benieuwd wat je vader gaat zeggen! Ik ga ook contact met Vuur & Rook opnemen.
Hmm. ik ben bang dat wij niet veel aan zijn info gaan hebben. In de zin dat ik het niet zo met hem eens ben.
Nu heeft hij wel grote kennis op het gebied van metalen, maar toch.
Volgens mijn vader is het een prima materiaal, kàn er geen slijpsel van de schroef komen, en mocht het toch het geval zijn geweest, dan nog is het NIET schadelijk want wordt weer uitgepoept.
Wat eventueel gebeurd kan zijn (in het geval van @Doranthe), is dat het vlees gekleurd was door de slager (gebeurt nog al eens).
Ik ga nog eens doorvragen.

Ben benieuwd wat Rook en as jou gaat vertellen.
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op wo 10 okt 2012, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat klinkt streng?? Ik klikte de 'nieuwe reacties op jouw berichten' aan, opende een topic waarvan ik verwachtte dat het over ontlastingonderzoek ging en begreep totaal niet hoe ik dan in het vleesmolen topic kwam. Dus bladerde terug, maar nee, het was toch echt het vleesmolentopic. Weer terug naar 'nieuwe reacties op jouw berichten', nogmaals naar de titel gekeken, weer gepeinsd hoe het kon dat ik dan een ander topic te zien kreeg, enz. Toen de moeite genomen nog verder terug te bladeren en gezien hoe van het een het ander kwam en we nu van poeponderzoek in het pre-poep thema kwamen. Moest daar érg om lachen, niet in de laatste plaats omdat ik er zo lang over had gepuzzeld, er een ander topic in had menen te herkennen en technische oorzaken had zitten bedenken (waarvan ik geen verstand heb).
Zodoende..
Blafje schreef: ;D Zo zie je dat je het helemaal verkeerd kunt interpreteren ;D

Ik dacht dat je de gein tekentjes voor de al of niet bewuste verspreking van Rook en as, ipv Rook & Vuur van Annemarie was ;D
:D, tja dat was een bewuste verspreking.
Door Flips
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om R&V te bellen, of verder te gaan googlen.
Was gisterenmiddag met mijn honden aan het wandelen. Er kwam een grote looslopende Cane Corso op ons afstormen. Ik had een van mijn honden snel kunnen oppakken, en in het fietsmandje gedaan, daarna draaide ik me om om te kijken waar mijn andere hond was, en toen zag ik tot mijn grote schrik dat een van mijn twee katten er ook was. Die Cane keek niet meer naar mij of de honden om maar richtte zich volledig op de kat, met maar een doel....doden... en de kat is honden gewend, dus is niet op vlucht geslagen. Om het kort te houden, die hond heeft mijn lieve rode kater van 7 jaar voor mijn ogen doodgebeten. Ben er kapot van.
Laatst gewijzigd door Flips op vr 12 okt 2012, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door