Flips schreef:
Bedankt Lizzy. Goed om te horen dat dat ding na jaren nog steeds goed zijn werk doet! Ja, het is duur....maar ja, zoiets koop je niet elke dag. De andere molens die ik overweeg zijn ook rond 400euro (Jupiter Germany of BT Enterprise), dus dan is het prijsverschill niet zo groot meer. Jupiter heeft een gietijzeren behuizing en RVS onderdelen, BT is geheel van rvs.
Hoe zit het met onderdelen bijkopen...een voorsnijder bijv? Heeft Diamond een universele maat, of een eigen standard, weet je dat mss?
Annemarie, ben benieuwd wat je vader gaat zeggen! Ik ga ook contact met Vuur & Rook opnemen.
Hmm. ik ben bang dat wij niet veel aan zijn info gaan hebben. In de zin dat ik het niet zo met hem eens ben.
Nu heeft hij wel grote kennis op het gebied van metalen, maar toch.
Volgens mijn vader is het een prima materiaal, kàn er geen slijpsel van de schroef komen, en mocht het toch het geval zijn geweest, dan nog is het NIET schadelijk want wordt weer uitgepoept.
Wat eventueel gebeurd kan zijn (in het geval van @Doranthe), is dat het vlees gekleurd was door de slager (gebeurt nog al eens).
Ik ga nog eens doorvragen.
Ben benieuwd wat Rook en as jou gaat vertellen.