Nee, ik ben niet in Frankrijk geweest. (Helemaal nog niet in het buitenland met Harrie)
Vandaag ben ik n.a.v. de uitslag nog gebeld door Rolf Nijsse van het spoelwormteam. De dierenarts hier wilde maandag eerst verder onderzoek gaan doen d.m.v. echo en/of foto's voordat hij de besmetting aan wilde pakken. Rolf Nijsse vond dat echter niet echt zinvol in ons geval. Ik heb Harrie daarom gelijk vanavond al Milbemax gegeven omdat ik liever niet wil wachten.
Op de site:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-honden
stond in de bijsluiter van Milbemax: "Voor Angiostrongylus vasorum infecties, milbemycine oxime 4 maal toedienen met een interval van een week."
Er schijnt volgens die site een monovalent product te zijn dat alleen milbemycine oxime bevat. Milbemax is breedwerkend en bevat naast milbemycine oxime ook nog praziquantel. Ik ga de dierenarts hier vragen of ze dat monovalente product ook kunnen bestellen. Als die praziquantel niet nodig is, wil ik het liever ook niet geven, zeker nu ik de behandeling zo vaak en kort achter elkaar zou moeten herhalen.
Van onze overige 3 honden (deze doen niet mee aan het maandelijkse onderzoek) mag ik als "service" nu ook de ontlasting naar Utrecht sturen voor een Baermann-test. Daar ben ik wel blij mee!
Ik heb het topic van bas rouge doorgelezen. Dat is gelukkig goed afgelopen, maar zij had Advocate gegeven en geen Milbemax.
Ik zal het verloop van de behandeling van Harrie hier neerzetten.
Hopelijk loopt het bij hem ook goed af!
Ik zou graag willen weten hoe hij de besmetting heeft opgelopen. Maar ja, dat zal wel niet te achterhalen zijn...