Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tess06
dit kreeg ik na mijn vraag of ik de uitkomst van het onderzoek op het eind kon krijgen.

Beste Erma van Asselt,

Het onderzoek loopt nog even en daarna is er nog heel erg veel werk aan de interpretatie te doen, maar de samenvattingen van de artikelen kunnen tzt opgestuurd worden. Maar er is een grote groep deelnemers die pas vorig jaar Augustus is ingestroomd en die zijn pas volgend jaar Augustus klaar en dan hebben we de gehele groep om te analyseren.
Maar als er in de tussentijd vragen zijn, dan kunnen we die zonder in details te treden altijd beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Het Spoelwormteam
Door petramarcel
Omdat onze pas ingeslapen kleine man Remy ook met dit onderzoek meedeed, had ik ze een mail gestuurd.
Allereerst omdat Remy er niet meer is maar ook omdat ik dan met onze jongste wel wilde meedoen.
Ik had toen Didi er net was een keer een eenmalig monster meegestuurd, dat was toen vrij. Sindsdien ook niet meer ontwormt.

Ik kreeg een keurig mail terug en Didi mag meedoen.
Vandaag kreeg ik de uitslag en ze zijn alle 3 weer vrij van alles  8)

Didi mag meedoen tot het eind van de looptijd en dat is augustus 2014, ik ben in mei begonnen met de andere, dus dat zal dan in mei wel stoppen.
Tot nog toe geen ontworming nodig gehad  :)
Door tess06
ik doe al meer dan 2jaar mee.
en heb ze een mail gestuurd dat ik al op de 2 jaar zit.
en als ik nog meer ontlasting moet opsturen dat ik nog zakjes moet hebben.
ik heb weer zakjes gekregen dus ik doe als ik deze zakjes op heb 2,5 jaar mee  ;)
Door Inge en Bono
Ook Lizzy doet ondertussen 2 jaar mee aan het onderzoek, we gaan op verzoek nog even door met opsturen. In die 2 jaar nooit een wormbesmetting geconstateerd  :D
Bono heeft, tot zijn overlijden, mee gedaan; ook geen wormbesmetting gehad in die  16 maanden
Door doranto
Wij doen ook mee met Harrie.
Zojuist de uitslag van het laatste onderzoek ontvangen.
In de ontlasting zijn larven van de Franse Hartworm aangetroffen! pffff wel ff schrikken dus!
Ik heb dit hele topic nog niet doorgespit, maar zijn er meerdere die deze uitslag weleens hebben gehad? En wat is er tegen ondernomen en hoe is dat afgelopen? Tips zijn welkom!
Door Lizzy
Doranto schreef: Wij doen ook mee met Harrie.
Zojuist de uitslag van het laatste onderzoek ontvangen.
In de ontlasting zijn larven van de Franse Hartworm aangetroffen! pffff wel ff schrikken dus!
Ik heb dit hele topic nog niet doorgespit, maar zijn er meerdere die deze uitslag weleens hebben gehad? En wat is er tegen ondernomen en hoe is dat afgelopen? Tips zijn welkom!
Dat is zeker schrikken! Ben je met Harrie wel eens in Frankrijk geweest? De enige die ik ken die dezelfde uitslag ooit heeft gehad is BasRouge.
Door doranto
Nee, ik ben niet in Frankrijk geweest. (Helemaal nog niet in het buitenland met Harrie)
Vandaag ben ik n.a.v. de uitslag nog gebeld door Rolf Nijsse van het spoelwormteam. De dierenarts hier wilde maandag eerst verder onderzoek gaan doen d.m.v. echo en/of foto's voordat hij de besmetting aan wilde pakken. Rolf Nijsse vond dat echter niet echt zinvol in ons geval. Ik heb Harrie daarom gelijk vanavond al Milbemax gegeven omdat ik liever niet wil wachten.
Op de site: http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-honden
stond in de bijsluiter van Milbemax: "Voor Angiostrongylus vasorum infecties, milbemycine oxime 4 maal toedienen met een interval van een week."
Er schijnt volgens die site een monovalent product te zijn dat alleen milbemycine oxime bevat. Milbemax is breedwerkend en bevat naast milbemycine oxime ook nog praziquantel. Ik ga de dierenarts hier vragen of ze dat monovalente product ook kunnen bestellen. Als die praziquantel niet nodig is, wil ik het liever ook niet geven, zeker nu ik de behandeling zo vaak en kort achter elkaar zou moeten herhalen.
Van onze overige 3 honden (deze doen niet mee aan het maandelijkse onderzoek) mag ik als "service" nu ook de ontlasting naar Utrecht sturen voor een Baermann-test. Daar ben ik wel blij mee!
Ik heb het topic van bas rouge doorgelezen. Dat is gelukkig goed afgelopen, maar zij had Advocate gegeven en geen Milbemax.
Ik zal het verloop van de behandeling van Harrie hier neerzetten.
Hopelijk loopt het bij hem ook goed af!
Ik zou graag willen weten hoe hij de besmetting heeft opgelopen. Maar ja, dat zal wel niet te achterhalen zijn...
Laatst gewijzigd door doranto op za 26 okt 2013, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
Wat zul je geschrokken zijn van die uitslag, zoiets verwacht je niet. Maar gelukkig komt het nu op deze wijze aan het licht, klachtenvrij. Heel veel succes met de behandeling en fijn dat je de ervaring daarmee met ons wilt delen!
Doranto schreef: (...) Van onze overige 3 honden (deze doen niet mee aan het maandelijkse onderzoek) mag ik als "service" nu ook de ontlasting naar Utrecht sturen voor een Baermann-test. Daar ben ik wel blij mee! (...)
Dat is super fijn!
Door petramarcel
Dat is een uitslag die je niet verwacht maar wel super dat het zo aan het licht komt, nu kun je een gezonde hond behandelen.
En top dat je ook de andere honden mag laten onderzoeken.
Succes!
Door doranto
Even een update over Harrie.
Tot nu toe merken wij (gelukkig) helemaal niets aan hem. Zijn eetlust is goed en hij is actief en vrolijk als anders. We laten hem in ieder geval niet rennen en proberen hem zo rustig mogelijk te houden, wat voor een hond met ADHD nog niet eenvoudig is!
Afgelopen weekend heb ik nog wat meer info gezocht op het internet en ben er inmiddels achter dat het monovalente middel dat alleen milbemycine oxime bevat, 'Interceptor' heet. Het is ook van Novartis maar op dit moment niet verkrijgbaar wegens een tijdelijke productieonderbreking.
In Nederland is het waarschijnlijk sowieso niet verkrijgbaar, zodat ik het dan uit de US zou moeten laten komen.
Vandaag heb ik echter van Rolf Nijsse van het spoelwormteam vernomen, dat praziquantel niet zo schadelijk zou zijn en alleen braken als bijwerking heeft. Volgens hem zou ik daarom Milbemax veilig kunnen herhalen. Dat gaan we dan ook doen. In totaal moet hij het 4x hebben met een wekelijkse interval.
Door doranto
Vrijdagavond Harrie zijn 2de wormkuur gegeven. We zijn nu dus op de helft.
Omdat er nu ruim 1 week voorbij is, hebben we waarschijnlijk het ergste gehad. Harrie is gelukkig helemaal niet ziek geweest!!!
We laten hem nu ook weer naar hartenlust spelen en rennen.
Mocht er de komende dagen / weken nog iets veranderen, laat ik het wel weten.
Door Hondje_
Jeetje joh als je niet met dit onderzoek meegedaan zou hebben had je dit waarschijnlijk veel later pas ontdekt. Eng hoor dat ze dit ook gewoon in Nederland kunnen oplopen.
Door doranto
Hondje_ schreef: Jeetje joh als je niet met dit onderzoek meegedaan zou hebben had je dit waarschijnlijk veel later pas ontdekt. Eng hoor dat ze dit ook gewoon in Nederland kunnen oplopen.
Ja, dan waren dus waarschijnlijk te laat! pffffff, moet er niet aan denken! Ben echt hééél blij, dat we meedoen!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door