Moderator: Lizzy
sylvia schreef: Dus als je iemands portomonee jat dan kun je ook net zo makkelijk iemand de wereld uithelpen onder de noemer crimineel is crimineel.Is inderdaad allebei crimineel, het geen nog niet wil zeggen dat het een niet erger is dan het andere, maar het mag allebei niet.
Hitam schreef: Is inderdaad allebei crimineel, het geen nog niet wil zeggen dat het een niet erger is dan het andere, maar het mag allebei niet.Nou als ik mag kiezen wordt ik toch liever gerold als gemold.
Ik ben heel genuanceerd over heel veel dingen maar over de waarheid spreken niet. Daarin ben ik uitermate zwartwit.
sylvia schreef: Ik vind deze discussie ook eigenlijk wel grappig omdat er hier op het forum al onnoembare keren gepost is dat je aan je DA ook kunt vragen alleen te stickeren tot aan een cursus hoe kun je zo snel mogelijk de entstof nog uit je hond vissen als je een da hebt die niet wil stickeren. Nooit enige negatieve reactie opgeweest en nu ineens vallen we om, wat immoreel en schandalig.De waarden en normen van Balkenende beginnen hun invloed te krijgen.
sylvia schreef: Ik vind deze discussie ook eigenlijk wel grappig omdat er hier op het forum al onnoembare keren gepost is dat je aan je DA ook kunt vragen alleen te stickeren tot aan een cursus hoe kun je zo snel mogelijk de entstof nog uit je hond vissen als je een da hebt die niet wil stickeren. Nooit enige negatieve reactie opgeweest en nu ineens vallen we om, wat immoreel en schandalig.Ik denk dat je toch eens terug moet kijken welke mensen er bij deze discussies betrokken zijn geweest
Lizzy schreef: Ik denk dat je toch eens terug moet kijken welke mensen er bij deze discussies betrokken zijn geweestAls jij de entstof uit je hond haalt fraudeer je net zo hard. En nee Nicolette, dat is niet de invloed van Balkenende.
En ik vind ook niet te vergelijken of IK als baasje zo snel mogelijk de entstof uit mijn hond wil halen. Dat is niet te vergelijken met een DA die meewerkt aan fraude praktijken.
sylvia schreef: Als jij de entstof uit je hond haalt fraudeer je net zo hardIk denk daar toch anders over. Ik zet geen handtekening waaruit blijkt dat is gevaccineerd heb. Dat vind ik gewoon schending van je beroepscode. Maar goed, daar mogen we over van mening verschillen! Ik ent niet. En ik draag de consequenties. Mijn honden gaan zo bijv. niet in een pension. En dat ik er toentertijd niks over heb gezegd: dat wil niet zeggen dat ik het er toentertijd mee eens was. Ik was het er toen ook niet mee eens maar in dit topic wilde ik er wat van gezegd hebben
en het feit wie er in die topics posten doet niet ter zaken want degene die er nu zo de mond van vol hebben hoe schandalig het wel niet is, waren er toen ook al en zeiden toen niets.
Lizzy schreef:Dan belazer je dus je dierenarts. Je laat hem prikken, een stickertje plakken, handtekening zetten en vervolgens doe je alles om de enting ongedaan te maken.
En ik vind ook niet te vergelijken of IK als baasje zo snel mogelijk de entstof uit mijn hond wil halen. Dat is niet te vergelijken met een DA die meewerkt aan fraude praktijken.
oebaya schreef: Dan belazer je dus je dierenarts. Je laat hem prikken, een stickertje plakken, handtekening zetten en vervolgens doe je alles om de enting ongedaan te maken.Ja hoor Nicolette, wat jij wil! Als jij dit fraude wilt noemen: ik vind het prima! Als je het niet erg vindt, ik vind het nog steeds in de verste verte niet te vergelijken met een ARTS (die hebben toch beroepsethiek? Gedragscodes? Die ik als eigenaar gewoon niet heb) die zijn handtekening voor iets zet dat hij niet heeft uitgevoerd. Maar als jij dat wel vindt: Ik vind het goed.
Voor mij gaat je redenering dan ook mank, dat dat geen fraude is alleen omdat je het dan als baasje doet.
gr.
Nicolette
sylvia schreef: Ik vind deze discussie ook eigenlijk wel grappig omdat er hier op het forum al onnoembare keren gepost is dat je aan je DA ook kunt vragen alleen te stickeren tot aan een cursus hoe kun je zo snel mogelijk de entstof nog uit je hond vissen als je een da hebt die niet wil stickeren. Nooit enige negatieve reactie opgeweest en nu ineens vallen we om, wat immoreel en schandalig.Normaal zou ik ook niet gereageerd hebben ware het niet dat ik ineens overeenkomst zag met een andere topic.
Hitam schreef: Normaal zou ik ook niet gereageerd hebben ware het niet dat ik ineens overeenkomst zag met een andere topic.Welke overeenkomst?
Iedereen mag doen en laten waar hij zelf zin in heeft en ik vind het niet nodig om mijn waarden en normen aan anderen op te leggen. Alleen voor mezelf heb ik een keuze gemaakt.