Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door maddoc
Ik vind de band trouwens niet zo duur, aangezien hij 6 maanden werkt (waarbij ik hem na 5 maanden zou vervangen als het nog heel heftig is met de teken of wanneer je naar een risico gebied gaat en dat dan niet zozeer voor Lyme, de andere dingen die teken bij zich kunnen dragen geven veel meer en ernstigere problemen).
Door Mevroi Kruim
Ik heb de afgelopen jaren de Scaliborband gebruikt, werkte heel goed en geen problemen bij de honden.
Dit jaar heb ik een probleem omdat Logi liefst de hele wandeling bij Kátur in de nek hangt, dan vind ik die band toch niet zo fijn. Geen idee wat een goed alternatief is dus ik lees ff mee.
Door *Dorothea*
Mevroi Kruim schreef: Ik heb de afgelopen jaren de Scaliborband gebruikt, werkte heel goed en geen problemen bij de honden.
Dit jaar heb ik een probleem omdat Logi liefst de hele wandeling bij Kátur in de nek hangt, dan vind ik die band toch niet zo fijn. Geen idee wat een goed alternatief is dus ik lees ff mee.
De pulvex druppels zijn een goed alternatief voor de scaliborband.
Door Sanyo
Sanne heeft een mega hotspot van de Scalibor band gehad, op haar borst/keel, die heel moeilijk onder de knie te krijgen was.
Ik durf hem dus niet weer te gebruiken. Op zich jammer, want hij werkte echt perfect, geen teek meer gezien.
Eerder was er ook nog Scalibor shampoo, die 2 weken werkzaam was, maar helaas is die niet meer verkrijgbaar.
Door *Dorothea*
Sanyo schreef: Sanne heeft een mega hotspot van de Scalibor band gehad, op haar borst/keel, die heel moeilijk onder de knie te krijgen was.
Ik durf hem dus niet weer te gebruiken. Op zich jammer, want hij werkte echt perfect, geen teek meer gezien.
Eerder was er ook nog Scalibor shampoo, die 2 weken werkzaam was, maar helaas is die niet meer verkrijgbaar.
Ja is echt jammer dat die shampoo er niet meer is.
Door Malamoods
*Dorothea* schreef: De pulvex druppels zijn een goed alternatief voor de scaliborband.
Maar wat is 't verschil dan tussen pulvex druppels en bijv. frontline of practic? Is pulvex ook chemische rotzooi, of is dat iets op natuurlijke basis?
Door *Dorothea*
Malamoods schreef: Maar wat is 't verschil dan tussen pulvex druppels en bijv. frontline of practic? Is pulvex ook chemische rotzooi, of is dat iets op natuurlijke basis?
Pulvex is ook chemische rotzooi, er zit een zelfde soort stof in als in de scalibor.
Door Mevroi Kruim
Bedankt Dorothea!

OK, chemisch, maar Scalibor werkt wel en als ik iets tegen teken doe dan vind ik het wel praktisch als het dan ook werkt. Voor de sier iets niet-chemisch op m'n honden druppelen, daar zie ik de lol niet zo van in.

Overigens heb ik vorige week Kátur laten onderzoeken en z'n bloed laten bekijken (nadat Tara zo griezelig snel zo doodziek was had ik gewoon de riedels) en daar kwam o.a. uit dat hij een heel klein beetje antistoffen tegen Lyme heeft. Ondanks dat hij in z'n leven honderden en honderden teken heeft gehad.
Door Kaio
Kaio heeft hier een scalibur band om.

Nee ik haat die zooi. Maar als je dagelijks meer dan 10 teken van je hond moet afplukken en soms wel 30, waarvan er sommige boven op zijn oog 3 dubbellaags zitten, tja dan ga je toch maar over op zooi  :-\
Met scaliburband vinden we af en toe een paar teekjes bij hem. Heel veel minder als eerst. Ongeveer evenveel als Maci die geen scalibur band heeft. Maar Maci heeft altijd minder teken dan Kaio gehad.
Geloof dat teken ook zo hun voorkeursmaakjes hebben.
Maar in ieder geval, scalibur werkt wel.
Door pike
Voor PIke vroeger gebruikte ik de scaliborband. Geen problemen mee en werkte perfect. Toen Armagnac erbij kwam ben ik er mee gestopt omdat ze veel in elkaars nek hangen. Van Pulvex kregen ze een langdurig vieze vette plek in de vacht. Nu gebruik ik voor die twee Prac-tic, daar zie je na een dag niets meer van en het werkt vrij aardig.
Door Malamoods
pike schreef: Voor PIke vroeger gebruikte ik de scaliborband. Geen problemen mee en werkte perfect. Toen Armagnac erbij kwam ben ik er mee gestopt omdat ze veel in elkaars nek hangen. Van Pulvex kregen ze een langdurig vieze vette plek in de vacht. Nu gebruik ik voor die twee Prac-tic, daar zie je na een dag niets meer van en het werkt vrij aardig.

Ik had met prac-tic dus ook goede ervaringen, maar inmiddels werkt 't niet meer....
Door Jacqueline1968
mijn ervaring is dat alleen de scalibor fatsoenlijk blijft werken tegen de teken, helaas, maar teken zijn zo hard.

gorby krijgt nog steeds helemaal niks, niet tegen vlooien, niet tegen teken.

ik moet het afkloppen maar we hebben op hem nog geen teek gezien, vorig jaar ook maar 1, tis wel mijn ervaring dat de ene hond veel aantrekkelijker is voor teken dan de ander, waar dat nu precies in zit.......

we komen met gorby in verschillende bosgebieden en hij loopt graag te struinen door het hoge gras.

zoland we niets zien, doen we niks, in het kader van zijn afweersysteem zoveel mogelijk ontzien.
wel gaat hij af en toe grondig in bad, met een milde shampoo, vlooien poepjes (als die er al zijn) zie ik dan gelijk.
Door Lil
Boris is heel erg overgevoelig en hij draagt al een jaar of 4 het 's zomers een scaliborband, gaat prima! Cayley heeft hem nu ook om en zij ondervindt er ook geen last van.

De yorkkruising van mijn vader daarentegen.... is nu 1 jaar en woont ook in een tekenluilekkerland, maar nadat ik haar bandje had omgedaan werd ze 4 uur later ziek. Heel ziek, haar kopje draaide weg, neurlogische uitvalsverschijnselen als door de poten zakken, met kop slaan. Mijn vader legde gelukkig het verband met de scaliborband en nadat deze af was gedaan was het binnen een halve dag over.

Dus dat zijn zo ongeveer de 2 uitersten die ik ken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door