Het was de enige enting waar ik mij "druk" over maakte en vond dat ik dat moest blijven doen. Totdat ik hoorde dat het enige wat zeker is over de Weilenting het feit is dat ie in ieder geval 3 maanden werkt. Als je echt zeker wilt weten dat je hond beschermd is tegen bepaalde stammen die Weil veroorzaken, zou ik dus iedere 3 maand moeten enten.....

Nou de mensen die bij de lezing waren, herinneren zich vast nog wel mijn reactie en mijn geshockeerde gezicht. Ik die het zo graag goed wil doen en niets teveel wil doen en dit en dat en zus en zo, heb mijn honden (op advies van mijn DA) in het najaar van 2006 laten enten tegen Weil. Komt er dus op neer dat ik al een jaar loop met honden, die naar alle waarschijnlijkheid, niet beschermd zijn. En ja... ze zwemmen ontzettend veel, lopen door de goorste sloten, likken en lebberen dat het een lieve lust is... Maar nee.... ik ga ze niet iedere 3 maand laten enten, omdat eigenlijk niet geheel duidelijk is hoe lang zo'n enting werkzaam is.
Heb nu voor mezelf besloten, dat op het moment dat het weer en de omgeving aan alle "weil-factoren" voldoet, is alsnog kan enten. (Heb begrepen dat Weil het beste gedijt bij klam vochtig warm weer).
En dan komt er idd ook nog bij dat de Weilenting niet uitsluit dat ze Weil krijgen, simpelweg omdat de enting niet werkt tegen alle stammen die Weil veroorzaken.......
En tot overmaat lees ik hier, nu ik ga zoeken op Weil, dat ik Joep (die een losse Weilenting heeft gehad) na 4 weken nog een keer had moeten laten enten voor een afdoende bescherming??