evds schreef:Dat gesabbel aan die konten is alleen zo'n rotgeluid....
Bij volwassen honden ben ik wat meer relaxed (ontworm eigenlijk nooit 8)).

Moderator: Lizzy
evds schreef:Dat gesabbel aan die konten is alleen zo'n rotgeluid....
Bij volwassen honden ben ik wat meer relaxed (ontworm eigenlijk nooit 8)).
Helen schreef: Dat gesabbel aan die konten is alleen zo'n rotgeluid....![]()
Helen schreef: Dat gesabbel aan die konten is alleen zo'n rotgeluid....als ze last hebben van hun anaalklieren kunnen ze ook zo aan het sabbelen slaan, ik vindt het ook een onaardig geluid![]()
chrisje schreef: Ik heb Drontal gaan halen, 1 pilletje voor 10 kg. Maar nu weegt Fonzke 10.5 kg. Moet ik hem nu iets meer dan een pilletje geven?neen.... in principe is 10.5 gewoon 10 kilo's ook 11 kilo's geef je nog gewoon de dosering voor 10 kilo's![]()
conleeuw schreef: neen.... in principe is 10.5 gewoon 10 kilo's ook 11 kilo's geef je nog gewoon de dosering voor 10 kilo'sDank je![]()
chrisje schreef: Nu heeft hij rond 13u. zijn pilletje gehad en juist, om 16.30u. heeft hij na zijn eten alles terug overgegeven. Zijn hele maaltijd. Ik heb alles ontleed. Moet hij nu terug een pilletje innemen. Kan het zijn dat het vorige pilletje niet heeft opgenomen?ik zou hem niet nu meteen weer een pilletje geven, hij heeft immers ruim drie uren lang de pilletje in zijn buik gehad, dus er is vast een deel van in zijn systeem, dan loop je toch een risico dat hij té veel in krijg. Dus, gewoon rustig een aantal dagen afwachten, en indien je het idee krijg dat de pillen niet echt heeft geholpen, dan over een aantal weken opnieuw gaan ontwormen, zeker niet nu meteen er achter aan.
Dit is trouwens de eerste keer dat hij zo overgeeft. Kan dit een gevolg van het pilletje zijn?
conleeuw schreef: ik zou hem niet nu meteen weer een pilletje geven, hij heeft immers ruim drie uren lang de pilletje in zijn buik gehad, dus er is vast een deel van in zijn systeem, dan loop je toch een risico dat hij té veel in krijg. Dus, gewoon rustig een aantal dagen afwachten, en indien je het idee krijg dat de pillen niet echt heeft geholpen, dan over een aantal weken opnieuw gaan ontwormen, zeker niet nu meteen er achter aan.Dank je voor de snelle reactie. In het braaksel heb ik in ieder geval geen pilletje gevonden.
Ja van de pilletjes kunnen ze misselijk worden en over geven. Dus, volgende keer langer wachten eer je eten geef. Jazz heeft ook heelwat afgespuugd met ontworming tabletjes.![]()
chrisje schreef: Hij heeft wel overgegeven, maar dat was dan de enige bijwerking die hij had. Ik geloof niet in preventief ontwormen, maar ik had een sterk vermoeden dat hij wormen had, daarom heb ik hem ontwormd. En ik had gelijk, hij had spoelwormen en voor puppy's is het toch wel belangrijk dat ze wormvrij zijn, heHet is zeker belangrijk dat pups wormvrij zijn. Goed gedaan!![]()