Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
evds schreef:

Bij volwassen honden ben ik wat meer relaxed (ontworm eigenlijk nooit 8)).
Dat gesabbel aan die konten is alleen zo'n rotgeluid.... ;D
Door evds
Helen schreef: Dat gesabbel aan die konten is alleen zo'n rotgeluid.... ;D
;D ;D ;D ;D
Doen ze hier niet
Door conleeuw
Helen schreef: Dat gesabbel aan die konten is alleen zo'n rotgeluid.... ;D
als ze last hebben van hun anaalklieren kunnen ze ook zo aan het sabbelen slaan, ik vindt het ook een onaardig geluid :( ;)
Door chrisje
Ik heb Drontal gaan halen, 1 pilletje voor 10 kg. Maar nu weegt Fonzke 10.5 kg. Moet ik hem nu iets meer dan een pilletje geven?  ::)
Door conleeuw
chrisje schreef: Ik heb Drontal gaan halen, 1 pilletje voor 10 kg. Maar nu weegt Fonzke 10.5 kg. Moet ik hem nu iets meer dan een pilletje geven? ::)
neen.... in principe is 10.5 gewoon 10 kilo's ook 11 kilo's geef je nog gewoon de dosering voor 10 kilo's ;)
Door chrisje
conleeuw schreef: neen.... in principe is 10.5 gewoon 10 kilo's ook 11 kilo's geef je nog gewoon de dosering voor 10 kilo's ;)
Dank je ;)
Door chrisje
Nu heeft hij rond 13u. zijn pilletje gehad en juist, om 16.30u. heeft hij na zijn eten alles terug overgegeven. Zijn hele maaltijd. Ik heb alles ontleed. Moet hij nu terug een pilletje innemen. Kan het zijn dat het vorige pilletje niet heeft opgenomen?
Dit is trouwens de eerste keer dat hij zo overgeeft. Kan dit een gevolg van het pilletje zijn?
Door conleeuw
chrisje schreef: Nu heeft hij rond 13u. zijn pilletje gehad en juist, om 16.30u. heeft hij na zijn eten alles terug overgegeven. Zijn hele maaltijd. Ik heb alles ontleed. Moet hij nu terug een pilletje innemen. Kan het zijn dat het vorige pilletje niet heeft opgenomen?
Dit is trouwens de eerste keer dat hij zo overgeeft. Kan dit een gevolg van het pilletje zijn?
ik zou hem niet nu meteen weer een pilletje geven, hij heeft immers ruim drie uren lang de pilletje in zijn buik gehad, dus er is vast een deel van in zijn systeem, dan loop je toch een risico dat hij té veel in krijg. Dus, gewoon rustig een aantal dagen afwachten, en indien je het idee krijg dat de pillen niet echt heeft geholpen, dan over een aantal weken opnieuw gaan ontwormen, zeker niet nu meteen er achter aan.
Ja van de pilletjes kunnen ze misselijk worden en over geven. Dus, volgende keer langer wachten eer je eten geef. Jazz heeft ook heelwat afgespuugd met ontworming tabletjes. ;)
Door chrisje
conleeuw schreef: ik zou hem niet nu meteen weer een pilletje geven, hij heeft immers ruim drie uren lang de pilletje in zijn buik gehad, dus er is vast een deel van in zijn systeem, dan loop je toch een risico dat hij té veel in krijg. Dus, gewoon rustig een aantal dagen afwachten, en indien je het idee krijg dat de pillen niet echt heeft geholpen, dan over een aantal weken opnieuw gaan ontwormen, zeker niet nu meteen er achter aan.
Ja van de pilletjes kunnen ze misselijk worden en over geven. Dus, volgende keer langer wachten eer je eten geef. Jazz heeft ook heelwat afgespuugd met ontworming tabletjes. ;)
Dank je voor de snelle reactie. In het braaksel heb ik in ieder geval geen pilletje gevonden.
Door evds
Ik heb met dontral ook wel eens problemen gehad met ovegeven. De laaste keer heb ik bij een pup bentin?? weet de naam niet precies meer(kan ik opzoeken hoor) geven. Dat is een pasta. En ik heb geen probleem met overgeven gehad ;)
Door eefje
kijk ik denk dat ie dus misschien wel wormen had hoor maar als honden nou toch zo ziek worden van die middelen waarom is iedereen daar dan zo enthousiast over?
wij hebben 4katten en 2honden ontwormt en allemaal kotste ze dr hele maag leeg 3kwartier na toedienen.
Sindsdien gebruiken we stronghold voor de honden, en de katten(binnenkatten) krijgen het niet of 1keer in  het jaar maar dan meer vanwege de vlooien die de hond misschien meeneemt......nooit geen last meer van overgeven of rare ontlasting.

voor iedereen werkt het anders blijkt wel maar ik geef dus nooit meer van die pilletjes denk ik want ze waren er echt ziek van......

ik hoop dat het beestje er niet te veel last van overhoudt !

groetjes eefje
Door conleeuw
Drontal is gewoon een goed middel die voor "alle" voorkomende wormen werkt, daarom is het een goed middel, maar het is net als iedere medicijn, honden/katten/mensen kunnen er op reageren door bijwerkingen te krijgen. De een is meer gevoellig dan de ander. Jazz is gevoellig, maar Dot is veel minder gevoellig, ik kan mij niet heugen dat Dot heeft gespuugd van ontwormen, maar Jazz wel (maar het is al weer zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet)  ;)
Door chrisje
Hij heeft wel overgegeven, maar dat was dan de enige bijwerking die hij had. Ik geloof niet in preventief ontwormen, maar ik had een sterk vermoeden dat hij wormen had, daarom heb ik hem ontwormd. En ik had gelijk, hij had spoelwormen en voor puppy's is het toch wel belangrijk dat ze wormvrij zijn, he  ;)
Door evds
chrisje schreef: Hij heeft wel overgegeven, maar dat was dan de enige bijwerking die hij had. Ik geloof niet in preventief ontwormen, maar ik had een sterk vermoeden dat hij wormen had, daarom heb ik hem ontwormd. En ik had gelijk, hij had spoelwormen en voor puppy's is het toch wel belangrijk dat ze wormvrij zijn, he ;)
Het is zeker belangrijk dat pups wormvrij zijn. Goed gedaan!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door