Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
Schimmel sluit ik ook niet uit, maar de huid onder de korstjes is intact en normaal van kleur. Lief van je, maar wassen wordt het hier niet, ik krijg Yuma niet de trap op....eventueel laat ik haar wassen bij een hondentrimmer.

Hoe heet de shampoo?

Nu net gezien dat de plekken ook onder haar kin beginnen te komen :(

Waarom geen Tea Tree of Neem OLIE Jaqueline?
Door Ruisje
Ik hoop niet dat het is wat jij hebt gegoogled, Annemarie.
Ik heb ook zitten denken aan schimmel vanmiddag, maar dacht dat je dat wel zou herkennen. ;) Daar heb ik wel ervaring mee -- 18 jaar geleden toen ik nog katten fokte, kocht ik een kater die dus ringworm bleek te hebben. Was heel gezellig... :biggrin2:
Met schimmelplekjes gaat ook de vacht mee los en is de plek eronder ook vaak intact en normaal van kleur. Ze hebben er geen jeuk van.

Ook daar hielp o.a. een zurige oplossing zoals jacqueline schreef. Ik gebruikte bij de kittens die ik toen had lopen (ik zei toch gezellig) verdunde Molkosan op de plekjes. Een schimmel houdt niet van zuur.

Maar vraag blijft wat is het? Luizen geloof ik niet, dat jeukt als de pest. Eventueel schimmel kan getest worden. Maak eens een foto.
Door Annemarie Rijnveld
Ruisje schreef: Ik hoop niet dat het is wat jij hebt gegoogled, Annemarie.
Ik heb ook zitten denken aan schimmel vanmiddag, maar dacht dat je dat wel zou herkennen. ;) Daar heb ik wel ervaring mee -- 18 jaar geleden toen ik nog katten fokte, kocht ik een kater die dus ringworm bleek te hebben. Was heel gezellig... :biggrin2:
Met schimmelplekjes gaat ook de vacht mee los en is de plek eronder ook vaak intact en normaal van kleur. Ze hebben er geen jeuk van.

Ook daar hielp o.a. een zurige oplossing zoals jacqueline schreef. Ik gebruikte bij de kittens die ik toen had lopen (ik zei toch gezellig) verdunde Molkosan op de plekjes. Een schimmel houdt niet van zuur.

Maar vraag blijft wat is het? Luizen geloof ik niet, dat jeukt als de pest. Eventueel schimmel kan getest worden. Maak eens een foto.
Hoi Ruisje, ha!! ringworm ken ik zelf ook heeeeel goed, vreselijk he??? dit sluit ik zelf uit, vooralsnog. En schimmel in het algemeen, eigenlijk toch ook wel....
Nee, Ichtyosis zeker niet, maar de plek op Yuma's huid lijkt er op. Foto dient als voorbeeld. Ik heb geen mobieltje, dus kan ook geen foto's maken helaas, ook heb ik hier zoiezo geen camera :(

Ik heb wat zitten confereren met vrindinnen, en we zijn wat info op gaan duikelen...en daar word ik niet zo blij van...Ale zou vasculitis kunnen hebben, en dat is o.a. vaccin-gerelateerd, in het specifieke met het Rabies-vaccin.

En bij Yuma weten wij niet of we moeten denken in de richting van ''Ischemic Dermatopathy'' ook rabies-enting gerelateerd....

Er zit niets anders op dan een bezoek aan de DA...
Door Radja
Hai Annemarie,mijn ervaring met olie (babyolie)was dat het eerder leek te stimuleren,werd er eerder erger door. Je zou het natuurlijk kunnen proberen,teatree of Neem,is anders dan babyolie.

Maar ik denk dat je idd beter even naar de DA kan gaan,nu het ook al onder de kin zit. Dat breidt zich wel snel uit hoor. :-[
Door Radja
Hai,hoe gaat het nu met Yuma? Wordt het al wat beter,of zijn er nog meer plekken bij gekomen? En ben je al bij de DA geweest?

Groetjes Jacqueline
Door Annemarie Rijnveld
Radja schreef: Hai,hoe gaat het nu met Yuma? Wordt het al wat beter,of zijn er nog meer plekken bij gekomen? En ben je al bij de DA geweest?

Groetjes Jacqueline
Hee hoi, ach lief van je dat je ernaar vraagt....nou de plekken heb ik behandeld met appelazijn en Neemolie, en zijn compleet verdwenen. Op eentje na, die na een duik in het kanaal een gigantische Hotspot is geworden. Deze plek heb ik laten scheren, Betadine erop en honing, en is nu gelukkig helemaal droog, ziet er goed uit.

PS, wat nu de oorzaak van de korstjes is geweest, ik weet het nog steeds niet. Trimster zegt dat als het korstjes betreft, de ooorzaak gezocht moet worden in dingen buiten het lichaam....dus het zou ook kunnen dat de brandnetels er debet aan zijn? De korstjes op haar kop en wangen heeft zij gekregen nadat wij door een veld met hoogstaande brandnetels hebben moeten lopen. :(
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op za 07 jun 2014, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Radja
Wat fijn dat het over is :D! Ja,brandnetel kan idd soms een ramp zijn! Radja wilde wel eens door bramenstruiken banjeren, dat heeft ook de nodige hotspot ellende veroorzaakt en kleine wondjes die jeuken.
Maar heerlijk dat je het gewoon zelf onder controle hebt gekregen met fijne producten!
Door flodder en dwarrel
Annemarie Rijnveld schreef: Ik weet het niet Radja, die talgenkwestie....ik heb nu een foto gevonden op Internet, en dit is precies zoals het er bij Yuma uit ziet:
http://shetan-bulls.com/ichthyosis.htm
ik bedoel de foto met onderschrift ''Golden Retriever met lichte vorm van Ichthyosis''
bedankt voor het opzoeken.......dit heeft Twister zo te zien ook :-\

t lijkt wel een ophoping van geronnen bloed, t voelt bobbelig en het jeukt
Door Annemarie Rijnveld
flodder en dwarrel schreef: bedankt voor het opzoeken.......dit heeft Twister zo te zien ook :-\

t lijkt wel een ophoping van geronnen bloed, t voelt bobbelig en het jeukt
bij Yuma geen jeuk, Flodder. Ik heb je een PB gestuurd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door