Hoe heet de shampoo?
Nu net gezien dat de plekken ook onder haar kin beginnen te komen

Waarom geen Tea Tree of Neem OLIE Jaqueline?
Moderator: Lizzy
Ruisje schreef: Ik hoop niet dat het is wat jij hebt gegoogled, Annemarie.Hoi Ruisje, ha!! ringworm ken ik zelf ook heeeeel goed, vreselijk he??? dit sluit ik zelf uit, vooralsnog. En schimmel in het algemeen, eigenlijk toch ook wel....
Ik heb ook zitten denken aan schimmel vanmiddag, maar dacht dat je dat wel zou herkennen.Daar heb ik wel ervaring mee -- 18 jaar geleden toen ik nog katten fokte, kocht ik een kater die dus ringworm bleek te hebben. Was heel gezellig...
![]()
Met schimmelplekjes gaat ook de vacht mee los en is de plek eronder ook vaak intact en normaal van kleur. Ze hebben er geen jeuk van.
Ook daar hielp o.a. een zurige oplossing zoals jacqueline schreef. Ik gebruikte bij de kittens die ik toen had lopen (ik zei toch gezellig) verdunde Molkosan op de plekjes. Een schimmel houdt niet van zuur.
Maar vraag blijft wat is het? Luizen geloof ik niet, dat jeukt als de pest. Eventueel schimmel kan getest worden. Maak eens een foto.
Radja schreef: Hai,hoe gaat het nu met Yuma? Wordt het al wat beter,of zijn er nog meer plekken bij gekomen? En ben je al bij de DA geweest?Hee hoi, ach lief van je dat je ernaar vraagt....nou de plekken heb ik behandeld met appelazijn en Neemolie, en zijn compleet verdwenen. Op eentje na, die na een duik in het kanaal een gigantische Hotspot is geworden. Deze plek heb ik laten scheren, Betadine erop en honing, en is nu gelukkig helemaal droog, ziet er goed uit.
Groetjes Jacqueline
Annemarie Rijnveld schreef: Ik weet het niet Radja, die talgenkwestie....ik heb nu een foto gevonden op Internet, en dit is precies zoals het er bij Yuma uit ziet:bedankt voor het opzoeken.......dit heeft Twister zo te zien ook
http://shetan-bulls.com/ichthyosis.htm
ik bedoel de foto met onderschrift ''Golden Retriever met lichte vorm van Ichthyosis''
flodder en dwarrel schreef: bedankt voor het opzoeken.......dit heeft Twister zo te zien ookbij Yuma geen jeuk, Flodder. Ik heb je een PB gestuurd.
t lijkt wel een ophoping van geronnen bloed, t voelt bobbelig en het jeukt