Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hope
Lizzy schreef: Nee, dat is dus niet waar. Een schoon ontgift lichaam geeft minder kans op ent-reacties dan een vervuilt lichaam. En daarom raden echte holistische DA's juist aan om wel te ontgiften voor de enting. En als jij dat eng vindt, kun je heel ruim van te voren ontgiften.
Oké, thx voor de info! Dan hebben ze mij mooi verkeerd voorgelicht dan >:(
Ik heb mezelf expres niet ontgift voor een operatie (met een berg narcose waar je 'u' tegen zegt) omdat men zei dat me dat teveel energie zou kostten.
Lizzy schreef: Garantie tot op de hoek dat het helpt natuurlijk... Maar ja, met bovenstaande lijst heb ik wel zoiets van "baad het niet".
Dat, plus dat je alles eraan gedaan hebt om een allergische reactie te voorkomen. Ik vind het top dat je dat wil doen voor je hond!
Door Fenixjuh
Lizzy schreef: Komt tie:

1)Geef je hond 1 uur voor de enting een hoge dosis omega 3 vetzuren in de vorm van een goede visolie.
2)Geef je hond kurkuma (die tip had ik al gegeven) voor en na de enting tot 3 weken na de enting.
3)Geef je hond Quercetin voor en na de enting (tot 3 weken na de enting).
4)Direct voor de enting: geef je hond een calcium supplement. Deze moet direct opgenomen kunnen worden door de slijmvliezen in de mond. Dus, 1 goed supplement (calcium citraat). Tablet fijn maken met vijzel, meenemen en direct voor de enting het calciumpoeder bij je hond naar binnen kiepen (bek daarna sluiten anders blaast hij het poeder naar buiten).
5)Vitamine C, 1000 mg per dag (meestal zit er in Quercetin ook al vitamine C, dus dat moet je er dan vanaf trekken). Hier kan je hond van aan de diarree gaan, dus ik zou voor de enting al beginnen met een lagere dosis en langzaam opbouwen tot 1000 mg per dag (gewoon tablet kapot knippen in stukjes).
6)Geef je hond tot een paar weken na de enting geen zeevis. Daar zit kwik in en dat zit ook al in de enting.
7)Geef absoluut geen plantaardige olieen (teveel omega 6).
8)Maak een groentenmix voor 2 weken waar je veel biologische peterselie en selderij (de blaadjes) doorheen kiept.
Lizzy,

Blijft dit topic altijd bestaan of mag dit lijstje ergens ge-pint worden? lijkt me handig, anders stel ik (of anderen) over 2 jaar dezelfde vraag ;)
Door Hope
Fenixjuh schreef: Lizzy,

Blijft dit topic altijd bestaan of mag dit lijstje ergens ge-pint worden? lijkt me handig, anders stel ik (of anderen) over 2 jaar dezelfde vraag ;)
Ik heb het uitgeprint en in het hoesje van het paspoort gedaan voor-het-geval-dat. Misschien is dat een idee? Over twee jaar weet je waarschijnlijk niet meer in welk topic het stond ;)
Door Lizzy
hamada schreef: Even aanvullend vraagje, hoewel in verkeerde afdeling :-[ : is dit lijstje ook toepasbaar bij katten?
Ik heb het opgezocht voor je een ja, dat is hetzelfde. Je zult alleen de dosering aan moeten passen aan de kat.
Door pluk
renate1985 schreef: Dank je wel! Dat is een flinke lijst.
Moet er wat voor over hebben om het voor basco zo prettig mogelijk te laten gaan.
Ik hoop dat ik alles voor niks doe maar wil geen risico nemen dat ik straks met een zieke hond zit.

Heel erg bedankt!
Heb je je honden inmiddels geent? En hoe is het gegaan?

In de zomer zal Scott ook voor het eerst de Rabies enting gaan krijgen. Tot nu toe heb ik nog geen reacties op entingen gezien bij hem, maar neem liever het zekere voor het onzekere en wil het stappenplan van Lizzy gaan volgen. Of is dat totaal onzinnig bij een gezonde hond? Zo ja, wat dan wel en wat juist niet doen?

Als ik het lijstje wel kan volgen, nog wat vragen aan Lizzy:
Wanneer start je met geven van kurkuma en quercetin? Hoeveel weken voor de enting? Is de hoeveelheid quercetin afhankelijk van het gewicht van je hond?
Vwb de plantaardige olieen: hoe lang voor/na de enting moet je die niet geven?
Je geeft eerder in het topic groene leem aan. Dit zou dan nummer 9 op het lijstje zijn? Hoeveel weken voor en na de enting zou je dit dan moeten geven?
Door renate1985
Ik heb de lijst gedeeltelijk gevolgd. Ik heb visolie gegeven en quercetin capsule 1 per dag en kurkuma poeder over zijn eten.

Basco heeft voor het eerst geen last gehad van de enting! Op een beetje diarree na is alles goed gegaan. Geen last van jeuk, misselijkheid of ziek zijn.
Ik ben heel blij met de lijst van Lizzy. Het heeft basco er goed doorheen gesleept.
Door Lizzy
pluk schreef: Heb je je honden inmiddels geent? En hoe is het gegaan?

In de zomer zal Scott ook voor het eerst de Rabies enting gaan krijgen. Tot nu toe heb ik nog geen reacties op entingen gezien bij hem, maar neem liever het zekere voor het onzekere en wil het stappenplan van Lizzy gaan volgen. Of is dat totaal onzinnig bij een gezonde hond? Zo ja, wat dan wel en wat juist niet doen?

Als ik het lijstje wel kan volgen, nog wat vragen aan Lizzy:
Wanneer start je met geven van kurkuma en quercetin? Hoeveel weken voor de enting? Is de hoeveelheid quercetin afhankelijk van het gewicht van je hond?
Vwb de plantaardige olieen: hoe lang voor/na de enting moet je die niet geven?
Je geeft eerder in het topic groene leem aan. Dit zou dan nummer 9 op het lijstje zijn? Hoeveel weken voor en na de enting zou je dit dan moeten geven?
3. Flavonoids are third on the list, namely curcumin, quercetin, ferulic acid and ellagic acid, particularly in a mixture. The curcumin and quercetin in particular have been found to block the ability of the adjuvants to trigger a long-term immune reaction. If you take it an hour before the vaccination, it should help dampen the immune reactions, says Dr. Blaylock.

Kortom, 1 uur voor de vaccinatie. En als een volwassen persoon 2 tabletten per dag moet nemen en jouw hond weegt rond de 30 kg, geef je 1 tablet. Komt niet zo krap. Ik zou eigenlijk kleine tot grote honden dan de helft van de volwassen mensendosering geven en alleen de hele kleintjes 1/4 en de hele grote hetzelfde als de volwassen mensendosering.

Plantaardige olie zoals zonnebloemolie, sojaolie, maiskiemolie, etc. moet je nooit geven.

Ik denk dat het je het beste een reinigingskuur voor de enting kunt doen van 2 weken. Dan een week tussen in van de enting en pauze en daarna weer 2 weken ontgiften.
Door Lizzy
renate1985 schreef: Ik heb de lijst gedeeltelijk gevolgd. Ik heb visolie gegeven en quercetin capsule 1 per dag en kurkuma poeder over zijn eten.

Basco heeft voor het eerst geen last gehad van de enting! Op een beetje diarree na is alles goed gegaan. Geen last van jeuk, misselijkheid of ziek zijn.
Ik ben heel blij met de lijst van Lizzy. Het heeft basco er goed doorheen gesleept.
Dat is fijn!
Door pluk
Lizzy schreef: Kortom, 1 uur voor de vaccinatie. En als een volwassen persoon 2 tabletten per dag moet nemen en jouw hond weegt rond de 30 kg, geef je 1 tablet. Komt niet zo krap. Ik zou eigenlijk kleine tot grote honden dan de helft van de volwassen mensendosering geven en alleen de hele kleintjes 1/4 en de hele grote hetzelfde als de volwassen mensendosering.

Plantaardige olie zoals zonnebloemolie, sojaolie, maiskiemolie, etc. moet je nooit geven.
Scott weegt maar 7 kilo. dus dat wordt afwegen. Maar komt wel goed.

Kokosolie en olijfolie valt toch ook onder plantaardige olie? En die geef je toch juist wel (al is het maar voor de kurkuma). Maar hierin zit dan minder of geen omega 6?

Zou chlorella nog een goede aanvulling zijn? Omdat dit ook op het immuunsysteem werkt?

Wordt nog een uitdaging om al dat spul bij Scott naar binnen te krijgen. Tabletjes in een stukje worst worden vakkundig afgesabbeld en uitgespuugd hier :biggrin2:
Door Lizzy
pluk schreef: Scott weegt maar 7 kilo. dus dat wordt afwegen. Maar komt wel goed.

Kokosolie en olijfolie valt toch ook onder plantaardige olie? En die geef je toch juist wel (al is het maar voor de kurkuma). Maar hierin zit dan minder of geen omega 6?

Zou chlorella nog een goede aanvulling zijn? Omdat dit ook op het immuunsysteem werkt?

Wordt nog een uitdaging om al dat spul bij Scott naar binnen te krijgen. Tabletjes in een stukje worst worden vakkundig afgesabbeld en uitgespuugd hier :biggrin2:
Ja, die twee zijn ook plantaardig en mogen wel. Daarin zit nauwelijks/geen omega 6. Chlorella is ook prima ter ontgifting.

Veel pillen mag je best tot poeder pletten. En meestal gaat dat dan wel weer aardig als je dat door een blikjes sardientjes (in olijfolie of water) mengt.
Door Inge en Bono
Onze Pummeke gaat mee naar Frankrijk. Om zoveel mogelijk te doen om een reactie te voorkomen wilde ik dit lijstje, ook aanhouden, naast ontstoren.
Kurkuma deed ik altijd een beetje bio-extra vergine olijfolie bij. Kan dat ook met bv visolie?
Lizzy schreef: Komt tie:

1)Geef je hond 1 uur voor de enting een hoge dosis omega 3 vetzuren in de vorm van een goede visolie.
2)Geef je hond kurkuma (die tip had ik al gegeven) voor en na de enting tot 3 weken na de enting.
3)Geef je hond Quercetin voor en na de enting (tot 3 weken na de enting).
4)Direct voor de enting: geef je hond een calcium supplement. Deze moet direct opgenomen kunnen worden door de slijmvliezen in de mond. Dus, 1 goed supplement (calcium citraat). Tablet fijn maken met vijzel, meenemen en direct voor de enting het calciumpoeder bij je hond naar binnen kiepen (bek daarna sluiten anders blaast hij het poeder naar buiten).
5)Vitamine C, 1000 mg per dag (meestal zit er in Quercetin ook al vitamine C, dus dat moet je er dan vanaf trekken). Hier kan je hond van aan de diarree gaan, dus ik zou voor de enting al beginnen met een lagere dosis en langzaam opbouwen tot 1000 mg per dag (gewoon tablet kapot knippen in stukjes).
6)Geef je hond tot een paar weken na de enting geen zeevis. Daar zit kwik in en dat zit ook al in de enting.
7)Geef absoluut geen plantaardige olieen (teveel omega 6).
8)Maak een groentenmix voor 2 weken waar je veel biologische peterselie en selderij (de blaadjes) doorheen kiept.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door