pluk schreef:
Heb je je honden inmiddels geent? En hoe is het gegaan?
In de zomer zal Scott ook voor het eerst de Rabies enting gaan krijgen. Tot nu toe heb ik nog geen reacties op entingen gezien bij hem, maar neem liever het zekere voor het onzekere en wil het stappenplan van Lizzy gaan volgen. Of is dat totaal onzinnig bij een gezonde hond? Zo ja, wat dan wel en wat juist niet doen?
Als ik het lijstje wel kan volgen, nog wat vragen aan Lizzy:
Wanneer start je met geven van kurkuma en quercetin? Hoeveel weken voor de enting? Is de hoeveelheid quercetin afhankelijk van het gewicht van je hond?
Vwb de plantaardige olieen: hoe lang voor/na de enting moet je die niet geven?
Je geeft eerder in het topic groene leem aan. Dit zou dan nummer 9 op het lijstje zijn? Hoeveel weken voor en na de enting zou je dit dan moeten geven?
3. Flavonoids are third on the list, namely curcumin, quercetin, ferulic acid and ellagic acid, particularly in a mixture. The curcumin and quercetin in particular have been found to block the ability of the adjuvants to trigger a long-term immune reaction. If you take it an hour before the vaccination, it should help dampen the immune reactions, says Dr. Blaylock.
Kortom, 1 uur voor de vaccinatie. En als een volwassen persoon 2 tabletten per dag moet nemen en jouw hond weegt rond de 30 kg, geef je 1 tablet. Komt niet zo krap. Ik zou eigenlijk kleine tot grote honden dan de helft van de volwassen mensendosering geven en alleen de hele kleintjes 1/4 en de hele grote hetzelfde als de volwassen mensendosering.
Plantaardige olie zoals zonnebloemolie, sojaolie, maiskiemolie, etc. moet je nooit geven.
Ik denk dat het je het beste een reinigingskuur voor de enting kunt doen van 2 weken. Dan een week tussen in van de enting en pauze en daarna weer 2 weken ontgiften.