Hola, ik heb een vraagje: wat is goed/prettig/handig om als vreetkleedje te gebruiken? En hoe leer je je hond om juist van dat kleedje te eten?
Dank jullie wel
Moderator: Lizzy
Nikass schreef: ↑wo 06 nov 2024, 10:48 Ah dank je.Ja, ik zet de bak op het kleed en daar eten ze ook het vleesbot. Als jij wilt dat ze in de keuken eet, kun je het kleedje daar niet neerleggen, bak erop zetten en de keuken afsluiten tot ze klaar is met eten?
Eén van mijn honden wil altijd graag het vleesbot meenemen naar een plekje in de kamer om daar rustig te gaan eten. Meestal op ons mooie kleed, wat niet helemaal de bedoeling is natuurlijk.
Dus ik denk misschien kan ik een vreetkleedje in de kamer leggen dan, en dan daar haar bak opzetten?
Ik wil haar eigenlijk leren dat de bak in de keuken blijft, en dat ze daar, zoals ze nu ook doet, haar pens, spiervlees en orgaan enz opeet, en dat ze dan het vleesbot mee mag nemen naar het kleedje.
Ik moet even uitvinden hoe ik haar dat ga uitleggen![]()
Een glad kleedje, dat makkelijk schoon te maken is, werkt zeker niet? (ik denk dat mijn hond ook niet voor niets ons mooie tapijtje uitzoekt)
Lizzy schreef: ↑do 07 nov 2024, 15:18 Mijn buren hebben kippen en duiven en dat trekt behalve muizen ook vliegen aan.Geen idee hoe dat gaat. Er zijn hier her en der wel kippen, ook bij mijn buurvrouw, samen met konijntjes, maar die zitten toch vrij ver bij mijn terras vandaan. In elk geval zo ver dat Ties ze nog niet ontdekt heeft
Lizzy schreef: ↑do 07 nov 2024, 08:15 Ja, ik zet de bak op het kleed en daar eten ze ook het vleesbot. Als jij wilt dat ze in de keuken eet, kun je het kleedje daar niet neerleggen, bak erop zetten en de keuken afsluiten tot ze klaar is met eten?Ze mag van mij wel in de kamer eten, mits ze dat dan doet op het kleedje dat ik daar dan neerleg
Met dit eetkleed eronder slepen mijn honden dus niet met hun vleesbotten. Gek genoeg. Nooit gedaan, geen van alle. Dit is een foto uit het jaar prik. Pinkel, een zalmkop op haar eetkleed:
Nu lag ie toevallig buiten maar ik legde ze meestal binnen (zalm deed ik buiten omdat ik die lucht in mijn huis niet kon verdragen - nu eten ze alles binnen ivm de vliegen).