jantje schreef: dat je honden gras stonden te happen en het sedert je gf mixen geeft ze het niet meer doen heeft niks te maken met gf mix als dusdanig.Interessante discussie hier.
een hond heeft vezel nodig om de maag darmperalistiek optimaal te laten werken .
bij de wilde hondachtigen is dat de huid of haar of veren van de prooi.
Mijn honden hebben afgelopen jachtseizoen komplete hertekalveren gekregen ,uiteraard niet in een keer, en die pels hebben ze helemaal mee opgevreten, dagdagelijks zaten ze erop te knabbelen, en tijdens die maanden hebben ze niks van gras gegeten en heb ik ook geen zemelen over hun vleeslappen geschud.
Vermits je als zelf samensteller zonder die ingridienten van het prooidier voert dien je vezel toe te voegen.
dat kunnen dus die groenten zijn, maar net zo goed een lepeltje zemelen, een handjevol graanvlokken , soja pullen , fytomix. of zelfs een geitepoot met huid en haar.
Dit is nieuw voor mij. Ik merk m.n aan Nero dat hij in de tuin bepaalde scherpe bamboe grassen opzoekt en direct weer uitkotst. Dit valt dus onder deze noemer lijkt me??? Ze hebben ook een periode brokken gehad en toen deed hij het niet, en ook niet op kvv