Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Gino schreef: Niet in de hoeveelheden zoals de meeste groentes geven. Een pakje van 250 gram door tweeen gedeeld, 2x in de 3 weken. Zonde om weg te gooien toch... ;D

Speciale sprietjes hoor je wel vaker, ik heb eigenlijk geen idee waarom sommige honden dit wel doen en een ander weer niet...
Ja in het bos lopen ze zou ook en dan ineens zie je ze kijken en dan rennen ze naar een speciaal plantje of sprietje om er even aan te kauwen ???
Door jantje
Harold,

Mijn honden eten "grassprietjes" , en liefst of beter nog altijd van dezelfde soort, nl. een soort papyrusplant met zeer scherpe randen, om de maag te prikkelen wanneer er iets moet geloosd worden, langs dezelfde weg waarlangs het is binnengekomen.

Mensen kunnen hun vinger zo ver mogelijk in hun keel steken om hetzelfde effect te bekomen, honden niet , dus die eten die scherpe grassprieten, meer moet je daar volgens mij niet achter zoeken.
Door Ordell
jantje schreef: Harold,

Mijn honden eten "grassprietjes" , en liefst of beter nog altijd van dezelfde soort, nl. een soort papyrusplant met zeer scherpe randen, om de maag te prikkelen wanneer er iets moet geloosd worden, langs dezelfde weg waarlangs het is binnengekomen.

Mensen kunnen hun vinger zo ver mogelijk in hun keel steken om hetzelfde effect te bekomen, honden niet , dus die eten die scherpe grassprieten, meer moet je daar volgens mij niet achter zoeken.
Voor het kotsen kan ik nog inkomen, dat gras stimuleert de braakneiging, maar er zijn ook honden die echt regelmatig staan te grazen, en het waarom daarvan is me nog steeds niet duidelijk...
Door sylvia
Truus schreef: Is het weer zover ??? :-\ ;D. Ik zie de foto wel :P
Nou er is nu iets raars gebeurd met deze pagina, elke keer als je hem open krijg je een vakje dat vraagt om het wachtwoord van *******het is van homedrive @home
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
sylvia schreef: Nou er is nu iets raars gebeurd met deze pagina, elke keer als je hem open krijg je een vakje dat vraagt om het wachtwoord van t.patist het is van homedrive @home
:o ;D ;D ;D Ik heb mijn foto er maar af gehaald dan :-\
Door jeanne
sylvia schreef: Nou er is nu iets raars gebeurd met deze pagina, elke keer als je hem open krijg je een vakje dat vraagt om het wachtwoord van t.patist het is van homedrive @home
oh, ik dacht al dat het aan mij lag, hihi
Door Ordell
Precies, ik ook...... ::)
Door jantje
sylvia schreef: Vitamines en mineralen die de darmwand niet bereiken is nieuw voor mij want dan haalt geen 1 vitamine of mineraal dat en een hond kan trouwens overleven op alleen groenten niet dat het ideaal is maar hij kan het wel, dus die vitaminen en mineralen halen de darmwand zeker wel.Feit is trouwens ook dat mijn honden altijd gras staan te happen en dat nu al twee weken niet hebben gedaan sinds die tijd krijgen ze 4 dagen in de week een eetlepel groenten.
Maar ik ben ervan overtuigd dat een hond het duizend keer beter doet op een vlees/bottenvoeding zonder groenten dan op groenten dieet zonder vlees en botten

dat je honden gras stonden te happen en het sedert je gf mixen geeft ze het niet meer doen heeft niks te maken met gf mix als dusdanig.
een hond heeft vezel nodig om de maag darmperalistiek optimaal te laten werken .
bij de wilde hondachtigen is dat de huid of haar of veren van de prooi.
Mijn honden hebben afgelopen jachtseizoen komplete hertekalveren gekregen ,uiteraard niet in een keer, en die pels hebben ze helemaal mee opgevreten, dagdagelijks zaten ze erop te knabbelen, en tijdens die maanden hebben ze niks van gras gegeten en heb ik ook geen zemelen over hun vleeslappen geschud.
Vermits je als zelf samensteller zonder die ingridienten van het prooidier voert dien je vezel toe te voegen.
dat kunnen dus die groenten zijn, maar net zo goed een lepeltje zemelen, een handjevol graanvlokken , soja pullen , fytomix. of zelfs een geitepoot met huid en haar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door