sylvia schreef:
Vitamines en mineralen die de darmwand niet bereiken is nieuw voor mij want dan haalt geen 1 vitamine of mineraal dat en een hond kan trouwens overleven op alleen groenten niet dat het ideaal is maar hij kan het wel, dus die vitaminen en mineralen halen de darmwand zeker wel.Feit is trouwens ook dat mijn honden altijd gras staan te happen en dat nu al twee weken niet hebben gedaan sinds die tijd krijgen ze 4 dagen in de week een eetlepel groenten.
Maar ik ben ervan overtuigd dat een hond het duizend keer beter doet op een vlees/bottenvoeding zonder groenten dan op groenten dieet zonder vlees en botten
dat je honden gras stonden te happen en het sedert je gf mixen geeft ze het niet meer doen heeft niks te maken met gf mix als dusdanig.
een hond heeft vezel nodig om de maag darmperalistiek optimaal te laten werken .
bij de wilde hondachtigen is dat de huid of haar of veren van de prooi.
Mijn honden hebben afgelopen jachtseizoen komplete hertekalveren gekregen ,uiteraard niet in een keer, en die pels hebben ze helemaal mee opgevreten, dagdagelijks zaten ze erop te knabbelen, en tijdens die maanden hebben ze niks van gras gegeten en heb ik ook geen zemelen over hun vleeslappen geschud.
Vermits je als zelf samensteller zonder die ingridienten van het prooidier voert dien je vezel toe te voegen.
dat kunnen dus die groenten zijn, maar net zo goed een lepeltje zemelen, een handjevol graanvlokken , soja pullen , fytomix. of zelfs een geitepoot met huid en haar.