Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Lizzy schreef: Ja, er waren twee redenen voor zijn uitspraak:

1)Brokken verkoop levert geld op en

2)Een dierenarts heeft zieke dieren nodig. Anders verdiept tie geen grijpstuiver.

Nee dat mag duidelijk zijn,omdat ik niet meer showde met kleintje erbij deed ik ook niet meer enten,5 jaar geleden was de laatste enting,de da heeft mij al die jaren niet meer gezien.
Door Lizzy
sylvia schreef:
Nee dat mag duidelijk zijn,omdat ik niet meer showde met kleintje erbij deed ik ook niet meer enten,5 jaar geleden was de laatste enting,de da heeft mij al die jaren niet meer gezien.
Dabedoelik! Op zulke klanten zitten ze dus nIEt te wachten. Aan de andere kant: ik geef ook rauw en vers en vaccineer niet meer en ondanks dat zijn mijn dierenartsen zijn heeeeeeel tevreden met mij......
Door sylvia
Janet schreef: Komt vast door die 'lompe' ongelukjes Liz ;).
;D ;D ;D ;D
Door sylvia
mijn dierenarts ook met mij.maar die haalt zijn grootste inkomstenbron uit de veestapel op het eiland.
Door Hitam
Even een late reactie op de eerste vraag uit de eerste mail. Er is/komt een biologisch versvleesvoer. Nu nog alleen scharrelvlees, nog niet biologisch. Is in kleine hoeveelheden al verkrijgbaar bij mij.
Door meesmerel1
Hoi en wie ben jij? Ik als nieuwe barfer ben nog niet bekend met alle leden :D
Is het in de buurt van Hilversum verkrijgbaar?
Door Hitam
Tannetje Koning, holistisch dierenarts, ik maak sinds vier jaar zelf eten voor mijn hondjes.
Het is nu zo dat we van het voer wat we zelf maken wat verkopen aan vrienden en bekenden. Maar het is de bedoeling dat we over een paar maandjes echt grote hoeveelheden gaan maken.
Het is nu afkomstig van koeien van kleine boertjes uit de buurt van Epe en het wordt geleverd door een zelfslachtende slager.
Straks wordt het helemaal biologisch.

Ik heb praktijken in Almere en Amsterdam. Daar zou je het af kunnen halen.
Door roger
<<Tannetje Koning, holistisch dierenarts, ik maak sinds vier jaar zelf eten voor mijn hondjes.
Het is nu zo dat we van het voer wat we zelf maken wat verkopen aan vrienden en bekenden. Maar het is de bedoeling dat we over een paar maandjes echt grote hoeveelheden gaan maken.
Het is nu afkomstig van koeien van kleine boertjes uit de buurt van Epe en het wordt geleverd door een zelfslachtende slager.
Straks wordt het helemaal biologisch.<<

Tannetje,

Gefeliciteerd, en heel veel succes toegewenst.

Hopelijk volgen er nog heel veel dierenartsen jouw voorbeeld, ze hoeven het nog niet zelf te maken maar mee aan de rauw voer, vers vlees kar trekken is ook al goed.

Groeten
Roger
Door sylvia
Hitam schreef: Tannetje Koning, holistisch dierenarts, ik maak sinds vier jaar zelf eten voor mijn hondjes.

Hoi Tannetje,
Ik ben wel nieuwsgierig naar een paar dingen.
Als je dat zelf gaat maken en verkopen laat je het dan ook testen ,ik bedoel net als de carnibest dat ook door van bunschoten regelmatig wordt getest door een onafhankelijke instantie.
En voor biologische artikelen heb je een eko keurmerk nodig hoe ga je dat krijgen?En hoe controleer je dat de te gebruiken koeien ,kippen ,lammeren ed geen rotzooi uit de bio-industrie te eten hebben gekregen?
en welke ideeen ga je aanhouden ivm de samenstelling en verhoudingen?
Hoop vragen ,maar ben wel erg nieuwsgierig naar je antwoorden.

Groetjes Sylvia
Door Angelique
Hitam schreef: Tannetje Koning, holistisch dierenarts, ik maak sinds vier jaar zelf eten voor mijn hondjes.

spam :D :D
Door ~anna~
meesmerel1 schreef: Hoi en wie ben jij? Ik als nieuwe barfer ben nog niet bekend met alle leden :D
Is het in de buurt van Hilversum verkrijgbaar?
vast wel!
Door Lizzy
Angelique schreef:

spam :D :D
Nee joh! SPAM is ongewenst en dit voer is hartstikke gewenst ;D ;D. Goed idee zeg, Biologisch voer. Zeg Tannetje, wat gaat er nog meer in, in dit voer? En zijn de andere ingredienten dan ook biologisch?

Groetjes, Lizzy
Door Hitam
Hoi Syl, wat een boel vragen. Het gaat wel gecontroleerd worden en ik vertel dus nog even niet hoe het samengesteld is, totdat het geanalyseerd is, want mogelijk moeten we het nog aanpassen.

We gaan het vlees afnemen van erkende biologische boeren en ik ga niet zelf op het bedrijf controleren hoe biologisch dat is. Ik ga er vanuit dat het klopt als ze een erkenning hebben.
Het Eko keurmerk komt misschien maar dat weten we nog niet zeker. Hangt ervanaf of we de rest ook biologisch kunnen krijgen. Biologische tarwekiemolie is al moeilijk bijvoorbeeld, of sterker nog, bestaat niet.
Verder kost zo´n keurmerk een berg euri en dat hebben we nog even niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door