Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#1565893
Hier gaat de boel ook gewoon in de afwas en ik doe er niet spastisch over. Bacterien zijn overal en het is een illusie te denken dat we dat kunnen vermijden. Oogkleppen-tactiek. Je kunt beter zorgen voor een goed afweersysteem. En dat hebben honden, ga maar na wat ze allemaal eten als ze de kans krijgen, zonder er ziek van te worden. Ze zijn gebouwd op het eten van dood beest inclusief bacterien, en als dat beest al heel lang dod is eten ze het nog steeds zonder problemen op.
Door Xada
#1565925
Ik ben er zelf ook niet bang voor om een hond te verliezen door het voeren van rauw vlees. Maar is er wel eens een studie gedaan hoeveel honden er overlijden door het voeren van brokken? Die studies zou ik wel eens naast elkaar willen leggen. En daarbij komt dat ik weet wat ik voer als ik het zelf klaar maak. Straks helemaal als ik mijn eigen kippen etc. kan gaan voeren.
Door Exect
#1565986
Xada schreef: Ik ben er zelf ook niet bang voor om een hond te verliezen door het voeren van rauw vlees. Maar is er wel eens een studie gedaan hoeveel honden er overlijden door het voeren van brokken? Die studies zou ik wel eens naast elkaar willen leggen. En daarbij komt dat ik weet wat ik voer als ik het zelf klaar maak. Straks helemaal als ik mijn eigen kippen etc. kan gaan voeren.
ieTot je wel een hond verliest er aan zoals ik is bewezen ,,,,,,,wat dan ,??  al voer ik nu wel weer vers, maar toch he doe ik nog net niet mijn  8) op
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1565999
Xada schreef: Maar is er wel eens een studie gedaan hoeveel honden er overlijden door het voeren van brokken? Die studies zou ik wel eens naast elkaar willen leggen. En daarbij komt dat ik weet wat ik voer als ik het zelf klaar maak. Straks helemaal als ik mijn eigen kippen etc. kan gaan voeren.
juist, laten ze daar eens een onderzoek naar doen, naar alle allergieeen, maag/darmproblemen, tandproblemen enz enz..
hier ook geen dettol, gewoon een sopje van afwasmiddel..
Door tiny
#1566015
ulla schreef: Ik ga dus eerlijk gezegd helemaal niet hygienisch te werk, en dettol heb ik zeker niet in huis.
Messen en bakken die zijn gebruikt,worden onder heet stromend water af gewassen, en gedroogd.
Je kan ook te hygienisch zijn, waardoor je honden geen weerstand op kunnen bouwen.
Gelukkig, ik dacht dat ik de enigste was :-[
Maar gelukkig zijn er meer mensen die zo denken.
Door Benjy en Misty
#1566041
Hier ook geen Dettol in huis. Wel was ik de bakken afzonderlijk van de rest af met een sponsje dat alleen voor de bakken is. Ik denk trouwens dat het helemaal geen kwaad kan om een keer te desinfecteren. Na het overlijden van Eddy hebben we dat ook gedaan met de vloer en de bakken van Eddy.

Ik denk dat er misschien wel honden zullen overlijden door rauwe voeding; misschien door bacterie maar wellicht ook door verstikking. Ditzelfde zal ook gelden voor brokken. Mijn eerste hond moest zijn brokken altijd in 4 delen opeten omdat hij anders zo gulzig was dat hij zou stikken. Omdat BARF in grote stukken vaak wordt gegeven denk ik dat hier verstikking dus minder bij voor zal komen.

Ik denk dat nooit iets 100% veilig zal en kan zijn maar laten we eerlijk zijn, in deze maatschappij wordt BARF toch als een alternatieve manier van voeren gezien en dat is dan toch sneller de boosdoender want alle honden eten in de ogen van de meerderheid toch brokken? Ik denk dat je, al eet je hond nog zo gezond, toch waakzaam moet zijn op de gevaren die het met zich meebrengt. Daarom geef ik de honden altijd in mijn bijzijn eten zodat ik kan ingrijpen wanneer er iets mis gaat.
Door moniqueo
#1566075
Hier wordt alleen dettol gebruikt als Vigo iets van de straat heeft gegeten en de boel binnen heeft ondergekakt,dan gaat er dettol
in het dweilwater.
Rauw vlees maak ik me verder geen zorgen over.
Maak me soms wel es zorgen als ze stiekem iets van de straat gevreten hebben.
Hoe vaak lees je niet mijn hond is misselijk en heeft diarree dan blijkt het gewoon te heersen,ze lopen meestaal infecties buiten op.
Door hannabelgje
#1566110
Ik heb het afgelopen jaar twee katten in moeten laten slapen door nierproblemen, de ene was pas zes jaar oud en de ander pas elf. Mijn eigen conclusie is dat ze ziek geworden zijn door het eten van brokken. Mijn nieuwe kat heb ik dan ook direct op vers gezet. Ik denk dat ik niet eens wil weten hoeveel honden en katten er sterven door het eten van brokken.
Ik vind dat het juist goed is om dagelijks in aanraking te komen met bacteriën. Het is goed voor het imuunsysteem. Ik maak alles gewoon schoon in de afwas met warm water. Dat moet voldoende zijn.
Sinds ik mijn hond Frank rauw voer heeft hij bijna nooit geen diaree meer, dat was op brokken wel anders, zo erg dat ik een hondenluik heb geplaatst dat hij naar buiten kon zodat ik niet steeds hoefde te ruimen 's morgens. Je zou zeggen dat als hij zo gevoelig is op zijn darmen hij toch ook last zou moeten hebben van die bacteriën in het rauwe vlees.

groetjes van Hanna.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1566179
hannabelgje schreef: Ik heb het afgelopen jaar twee katten in moeten laten slapen door nierproblemen, de ene was pas zes jaar oud en de ander pas elf. Mijn eigen conclusie is dat ze ziek geworden zijn door het eten van brokken. Mijn nieuwe kat heb ik dan ook direct op vers gezet. Ik denk dat ik niet eens wil weten hoeveel honden en katten er sterven door het eten van brokken. Ik vind dat het juist goed is om dagelijks in aanraking te komen met bacteriën. Het is goed voor het imuunsysteem. Ik maak alles gewoon schoon in de afwas met warm water. Dat moet voldoende zijn.
Sinds ik mijn hond Frank rauw voer heeft hij bijna nooit geen diaree meer, dat was op brokken wel anders, zo erg dat ik een hondenluik heb geplaatst dat hij naar buiten kon zodat ik niet steeds hoefde te ruimen 's morgens. Je zou zeggen dat als hij zo gevoelig is op zijn darmen hij toch ook last zou moeten hebben van die bacteriën in het rauwe vlees.

groetjes van Hanna.
Dat is dus ook mijn conclusie.
Mijn herder was stuk toen ie 10 was, hij kon eten meer binnen houden, 'rare' was dat ie bv wel runderhuidstaven binnenhield en dierlijke snoepjes.
Dat zei me toen niet zoveel, maar nu is het wel duidelijk.
Ik roep dus ook altijd dat brokken dodelijk zijn en weet dat dat waarheid is voor veel honden die veels te vroeg overlijden.

Bacteriën zijn overal en ja er zal echt wel af en toe een hond zijn die daar ziek van wordt of te zwak is om die bacterie te bestrijden.
Dat is bij ons ook zo.
Maar als wij nu steriel gaan eten, wordt je weerstand er ook niet beter op  ::)

Hier worden de hondenspullen gewoon afgewassen met een sopje.
Ik let altijd wel goed op dat vlees niet in aanraking komt met onze groente ofzo.
Maar voor de rest kunnen wij ook wel tegen wat bacteriën.
Door Xada
#1566198
Exect schreef: ieTot je wel een hond verliest er aan zoals ik is bewezen ,,,,,,,wat dan ,??  al voer ik nu wel weer vers, maar toch he doe ik nog net niet mijn  8) op
Of dat je een jonge hond verliest door een maagtorsie, omdat geëxpandeerde brokken op het maagsap blijven drijven. En ik heb ze echt wel een uur rust voor en na het eten gegeven.
Door Exect
#1566328
Xada schreef: Of dat je een jonge hond verliest door een maagtorsie, omdat geëxpandeerde brokken op het maagsap blijven drijven. En ik heb ze echt wel een uur rust voor en na het eten gegeven.
:-X 8) ::)JULLIE HEBBEN ALLEMAAL GELIJK WEG MET DIE ONZIN VAN BACTERIE VERHALEN GEWOON GEVEN VAN ALLES OP VLEES GEBIED  GEEN GEZEUR
WE ZIEN WEL WIE ER HET LANGS LEEF NET ALS IN E,D NATUUR DE STERKSTE,,!  DAAROM BEN IK WEER BEGONNEN MET BARF OP MIJN NIEUWE JONGE HONDEN IK WIL WEL WETEN WIE ER HET STERKS IS  ... WE NEMEN DAARNA ALS HET EVT FOUT GAAT GEWOON WEER EEN NIEUW,, E  PUP
ZO ZAL HET ZIJN EN WAAR ZE GAAN ONZE HONDEN OF KATTEN NA DE DOOD ZIJN  ZON EN MAAN GELIJK DE KLEINSTE BLOEM IS DAAR  GELIJK ALS DE HOOGSTE EIK

gEK IS HET WEL DAT EEN IEDER NU HET ALLEEN OVER DETOIL OF ANDERE SCHOONMAAK MIDDELEN HEBT,op een forum van Barf ahahah , EN NIEMAND PRAAT MEER OVER WAT DIE GENE WIE DEZE TOPIC HEEFT GEOPEND MET EEN VRAAG OVER EEN ZIEK DIER ;;;!! iK WEET ZKER DAT DIE GENE NU NOG GEEN UITKOMST HEBT OVER HAAR ZIEKE DIER . omdat volgens,,,............geen dier ziek kan worden van vers vlees 
Omdat volgens ,,,,,,,, . vers het beste is voor hond/kat  dus zwijgt men  of geven alleen bepaalde antwoorden waar je geen wijs uit kan worden of je moet wel heel erg veel bewijs hebben als  vragend persoon . NOGMAALS IK VAL NIEMAND AAN
HENK TE THAILAND
Laatst gewijzigd door Exect op ma 29 mar 2010, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
#1566402
Je valt niemand aan? Dan zou ik ook niet weten waarom alles in hoofdletters staat geschreven. Het maakt mij niet uit, maar het kan op andere mensen behoorlijk intimiderend over komen. En als je dan zo tegen vers vlees bent, waarom voer je het dan weer? Brokken zijn veel makkelijker en sneller te geven. En dat als een hond dood gaat je gewoon weer een andere neemt geldt misschien voor jou, maar beslist niet voor mij. Ik heb er meer dan drie jaar over gedaan omdat ik 4 honden verloren ben in een half jaar en toen aten ze nog brokken. En natuurlijk kan een dier ziek worden van welk eten dan ook, dat geldt ook voor mensen. We weten alleen dat je van niet eten zeker dood gaat.
Door Exect
#1566408
Xada schreef: Je valt niemand aan? Dan zou ik ook niet weten waarom alles in hoofdletters staat geschreven. Het maakt mij niet uit, maar het kan op andere mensen behoorlijk intimiderend over komen. En als je dan zo tegen vers vlees bent, waarom voer je het dan weer? Brokken zijn veel makkelijker en sneller te geven. En dat als een hond dood gaat je gewoon weer een andere neemt geldt misschien voor jou, maar beslist niet voor mij. Ik heb er meer dan drie jaar over gedaan omdat ik 4 honden verloren ben in een half jaar en toen aten ze nog brokken. En natuurlijk kan een dier ziek worden van welk eten dan ook, dat geldt ook voor mensen. We weten alleen dat je van niet eten zeker dood gaat.
hEB IK BEWEERD DAT IK TEGEN VERS BENT EN BROKKEN IN MIJN (SPRAAK) MOND GENOMEN NEEEEEEEEE  IK VOER HET BESTE VOOR MIJN HONDEN,,, IK WEET OOK DAT HET HIER EN VERSVLEES FORUM IS EN NOOIT EN TERNIMMER ZAL IEMAND DIE IETS ANDERS BROK VOERD GELIJK KRIJGEN IS LOGICH .. EN OVER HET DOOD GAAN ZO KOMT DAT BIJ MIJ OVER  .
Door Exect
#1566410
Rovanna schreef: Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor!
really mijn verontschuldiging zie nu pas mijn capslock stond aan really sorry
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door