Moderator: Lizzy
Xada schreef: Ik ben er zelf ook niet bang voor om een hond te verliezen door het voeren van rauw vlees. Maar is er wel eens een studie gedaan hoeveel honden er overlijden door het voeren van brokken? Die studies zou ik wel eens naast elkaar willen leggen. En daarbij komt dat ik weet wat ik voer als ik het zelf klaar maak. Straks helemaal als ik mijn eigen kippen etc. kan gaan voeren.ieTot je wel een hond verliest er aan zoals ik is bewezen ,,,,,,,wat dan ,?? al voer ik nu wel weer vers, maar toch he doe ik nog net niet mijn 8) op
Xada schreef: Maar is er wel eens een studie gedaan hoeveel honden er overlijden door het voeren van brokken? Die studies zou ik wel eens naast elkaar willen leggen. En daarbij komt dat ik weet wat ik voer als ik het zelf klaar maak. Straks helemaal als ik mijn eigen kippen etc. kan gaan voeren.juist, laten ze daar eens een onderzoek naar doen, naar alle allergieeen, maag/darmproblemen, tandproblemen enz enz..
ulla schreef: Ik ga dus eerlijk gezegd helemaal niet hygienisch te werk, en dettol heb ik zeker niet in huis.Gelukkig, ik dacht dat ik de enigste was
Messen en bakken die zijn gebruikt,worden onder heet stromend water af gewassen, en gedroogd.
Je kan ook te hygienisch zijn, waardoor je honden geen weerstand op kunnen bouwen.
hannabelgje schreef: Ik heb het afgelopen jaar twee katten in moeten laten slapen door nierproblemen, de ene was pas zes jaar oud en de ander pas elf. Mijn eigen conclusie is dat ze ziek geworden zijn door het eten van brokken. Mijn nieuwe kat heb ik dan ook direct op vers gezet. Ik denk dat ik niet eens wil weten hoeveel honden en katten er sterven door het eten van brokken. Ik vind dat het juist goed is om dagelijks in aanraking te komen met bacteriën. Het is goed voor het imuunsysteem. Ik maak alles gewoon schoon in de afwas met warm water. Dat moet voldoende zijn.Dat is dus ook mijn conclusie.
Sinds ik mijn hond Frank rauw voer heeft hij bijna nooit geen diaree meer, dat was op brokken wel anders, zo erg dat ik een hondenluik heb geplaatst dat hij naar buiten kon zodat ik niet steeds hoefde te ruimen 's morgens. Je zou zeggen dat als hij zo gevoelig is op zijn darmen hij toch ook last zou moeten hebben van die bacteriën in het rauwe vlees.
groetjes van Hanna.
Exect schreef: ieTot je wel een hond verliest er aan zoals ik is bewezen ,,,,,,,wat dan ,?? al voer ik nu wel weer vers, maar toch he doe ik nog net niet mijn 8) opOf dat je een jonge hond verliest door een maagtorsie, omdat geëxpandeerde brokken op het maagsap blijven drijven. En ik heb ze echt wel een uur rust voor en na het eten gegeven.
Xada schreef: Of dat je een jonge hond verliest door een maagtorsie, omdat geëxpandeerde brokken op het maagsap blijven drijven. En ik heb ze echt wel een uur rust voor en na het eten gegeven.
Xada schreef: Je valt niemand aan? Dan zou ik ook niet weten waarom alles in hoofdletters staat geschreven. Het maakt mij niet uit, maar het kan op andere mensen behoorlijk intimiderend over komen. En als je dan zo tegen vers vlees bent, waarom voer je het dan weer? Brokken zijn veel makkelijker en sneller te geven. En dat als een hond dood gaat je gewoon weer een andere neemt geldt misschien voor jou, maar beslist niet voor mij. Ik heb er meer dan drie jaar over gedaan omdat ik 4 honden verloren ben in een half jaar en toen aten ze nog brokken. En natuurlijk kan een dier ziek worden van welk eten dan ook, dat geldt ook voor mensen. We weten alleen dat je van niet eten zeker dood gaat.hEB IK BEWEERD DAT IK TEGEN VERS BENT EN BROKKEN IN MIJN (SPRAAK) MOND GENOMEN NEEEEEEEEE IK VOER HET BESTE VOOR MIJN HONDEN,,, IK WEET OOK DAT HET HIER EN VERSVLEES FORUM IS EN NOOIT EN TERNIMMER ZAL IEMAND DIE IETS ANDERS BROK VOERD GELIJK KRIJGEN IS LOGICH .. EN OVER HET DOOD GAAN ZO KOMT DAT BIJ MIJ OVER .
Rovanna schreef: Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor!really mijn verontschuldiging zie nu pas mijn capslock stond aan really sorry