Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
sylvi@ schreef: Runderknars zuigen ze zo weg ja ::)

Niet dat ik het geef, want mijn dames gaan er van aan de race :o
Zo zie je maar weer, ik geef het Balou als zijn ontlasting wat te dun is, is het onmiddellijk daarna weer goed. :)
Door coby.p
belle krijgt van mij ook soms knars
vindt ze echt niet hard, en ze vindt ze heerlijk
ze is er lekker even mee bezig, en de ontlasting is prima
ze krijgt er wel altijd spiervlees bij
dus geen voledige maaltijd knars

coby
Door tieneke
roefus schreef: Waar is Nonique eigenlijk.....???
Volgens mij ook afgezeikt met haar bouviers en 'aan de runderknars'.
Ik krijg het idee dat de discussie gewoon weer wordt doorgevoerd.

Door wie wordt ''de discussie'' weer doorgevoerd?
In mijn reactie lees ik alleen dat ik het niet geef en niets meer!
Als er iemand op DOOR gaat ben jij het wel te lezen aan bovenstaande tekst,als je zo nieuwsgierig bent stuur haar dan even een e-mail oid;
Wat een ander geeft moet een ander weten,ik geef GEEN runderbotten=knars aan mijn honden punt!
Ik vind jouw toontje tegen mij gewoon een beetje erg irritant worden met je gezuig.
Als je iets persoonlijks hebt tegen mij graag even per pb!
Door pallas
Ik krijg hier een heel sterk dejavú gevoel bij....
Hebben jullie samen deze discussie al eens niet eerder gevoerd????
Er wordt hier een mening gevraagd en niet om een unanieme uitspraak. Je hoeft het toch niet persé met elkaar eens te zijn??

Er wordt hier gevraagd naar de runderknars van Herby, en die vind ik dus niet hard.
Zelf heb ik hier een hond die heel snel reageerd op harde botten, en die reageerd bv wel op een konijnkarkas door botjes op te spugen , maar niet op de runderknars van Herby.

Het is natuurlijk altijd zaak om zelf voor een goede bot/spiervlees verhouding te zorgen.
En tenslotte wil ik ook nog even zeggen dat we het hier dus niet hebben over kale runderribben en over recreatiebotten.
Door Angelique
treasure schreef: volgens mij is deze discussie inderdaad al eerder gevoerd :-\
Klopt hoor, maar als we iedere discussie of vraag die al eerder voorbijgekomen is af zouden moete kappen dan was in één klap het halve forum opgeruimt. :-\
Door treasure
afkappen is helemaal niet nodig,maar een beetje respect voor elkaars verschillende methodes van barfen,kan geen kwaad ;)
Door roefus
tieneke schreef: Door wie wordt ''de discussie'' weer doorgevoerd?
In mijn reactie lees ik alleen dat ik het niet geef en niets meer!
Als er iemand op DOOR gaat ben jij het wel te lezen aan bovenstaande tekst,als je zo nieuwsgierig bent stuur haar dan even een e-mail oid;
Wat een ander geeft moet een ander weten,ik geef GEEN runderbotten=knars aan mijn honden punt!
Ik vind jouw toontje tegen mij gewoon een beetje erg irritant worden met je gezuig.
Als je iets persoonlijks hebt tegen mij graag even per pb!
Neu Tieneke, poehee....in jouw reactie staat dus 'alleen' dat je het niet geeft en niets meer?
Lees het dan nog eens allemaal door.  ;)

Er wordt door Cindy gevraagd of er iemand ervaring heeft met de runderknars van Herby en of deze niet te hard is.
Daar wordt op gereageerd.
IK reageer dat ik hem twee keer aan mijn honden gevoerd heb, en dat dat zacht materiaal was.
Dat zeiden er meer, maar ik begreep ook uit het één en ander, dat de knars SOMS blijkbaar wat 'te hard' uit kan vallen.

[Tja...dus ik ben benieuwd naar mijn volgende knars (is gisteren binnen gekomen).
Ribbetjes zijn hier immers ook wel eens wat te hard uitgevallen.]

Volgens mij zei vrijwel trouwens ook iedereen dat ze er pens of ander (spier)vlees bij gaven.
Ik ook dus.
Dus er wordt zéker geen 'kaal bot' als maaltijd gegeven.

Jij reageert meteen:

"Runderknars valt bij mij onder de botten van oudere dieren en deze ook nog kale botten geef ik dus echt niet,heb gelukkig heel veel andere variaties.
De meeste van deze knarsjes zijn vaak veel te hard...ik geef wel een goed ander eetbaar bot met ook nog eens een lekkere grote lap vlees eraan,wel wat duurder maar zeker ben ik dan dat mijn Nollebakkers normaal naar het toilet kunnen de volgende dag "

Ik leg nógmaals uit dat de betreffende runderknars dus NIET hard was.
En dat ik er een lap vlees bijgeef, omdat ik net zo goed  niet 'enkel' kaal bot geef.
En dat het niets met 'goedkoop of duur' te maken heeft, wat mij betreft.

Waarop jij:

"Ik wil runderknars nog niet eens GRATIS! proberen omdat ik gewoonweg GEEN! kale botten aan mijn honden geef. Al zou ik ze GRATIS! krijgen dan nog niet!,wat jij geeft moet jij weten Christa 
Voor mijn honden dus GEEN KALE BOTTEN! maar alleen botten met zeer veel vlees(meer vlees dan bot he  ) betaal ik overigens een zeer acceptabele prijs voor hoor... dus waarom zou ik gratis of goedkopere en vaak knetterharde plus volledig kale botten geven met alle risico's van dien/?  heeft dus geen ene barst te maken met onze verschillende inkoop/voermethodes denk ik.
Doe jij lekker jouw ding met kale botten  ...doe ik de mijne met heerlijke volle verse vleesbotten!"

Nee zeg, DAT is een leuk toontje...over irritant gesproken.  :-X

En of ik iets persoonlijks tegen je heb.?
Nogmaals: nee dus,  maar ik heb wél blijkbaar soms een andere mening over dingen.
En sorrry,  als jij daar niet tegen kunt. ::)
En nee, ik ben niet geneigd om 'ja en amen' te zeggen, omdat jij vanuit Tsjechië de runderknars van Herby meent te kunnen beoordelen.  ;)

Tja, en de manier waarop jij het verwoordt, herinnerde mij inderdaad aan de discussie met Nonique (waar ik gelukkig niet aan heb deelgenomen).
Wat een ander geeft moet inderdaad een ander weten !

;D ;D ;D Ben overigens niet zo nieuwsgierig, als ik wat te vragen heb, had ik dat gisteren kunnen doen. De wederhelft van Monique was toen hier, om de bestelling van Herby te brengen. Met wat knars erbij  ;)
Door 202Spots
roefus schreef: Lees het dan nog eens allemaal door.  ;)
IK reageer
Jij reageert meteen:
Ik leg nógmaals uit
Waarop jij:
Nee zeg, DAT is een leuk toontje
Nogmaals: nee dus,  .
Wow,en dit alleen al uit 1 berichtje vandaan..wat 'n berewerk om de hele topic door te spitten om alles op te zoeken en dan 'n samenvatting voor ons neer te zetten..
Afbeelding
Bedankt voor de moeite hoor Roefes,'t neemt 'n hoop tijd om al die quotes bij elkaar te zoeken!
Door roefus
202spots schreef: Wow,en dit alleen al uit 1 berichtje vandaan..wat 'n berewerk om de hele topic door te spitten om alles op te zoeken en dan 'n samenvatting voor ons neer te zetten..
Afbeelding
Bedankt voor de moeite hoor Roefes,'t neemt 'n hoop tijd om al die quotes bij elkaar te zoeken!
Zo groot is het topic niet, en slechts twee quotes, welke ik me goed herinnerde...dus makkie om die even aan te halen  ;)
Geen dank dus, graag gedaan  :)
Door Minna
Durf het bijna niet meer te zeggen mara die van ons vinden het runderknars echt lekker...als ze een bakkie orgaanvlees op hebben dan geef ik er vaak iets bottigs als toetje, en soms dus knars...van Herby. Zelfs de bejaarde hollander van 12 jaar krijgt het met gemak weg. Ik heb ook zo'n hoge pet op van mijn honden dat ik denk dat ze zelf niet hun gebit kapot kauwen aan iets, maar kunnen doseren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door