Mike_v_E schreef: ↑wo 09 apr 2025, 09:08
Betreft de groente bij de BARF maaltijden. Tot op heden deed ik eigen groente mixen en dan in ijsblokjes gieten. Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat, naast het bereiden van het vlees, echt een rot werk vind.
Nu zag ik dat je Darf Bio Groentemix en Bandit Bio groentemix hebt. Zou ik deze 2 ook kunnen geven ipv elke keer zelf pureren? Weet namelijk niet of dat wat is
Ja hoor, dat kan prima.
Vers is denk ik wel beter, maar ik vind het zelf ook altijd best een klus en wissel het dus af met kant en klaar.
Ik zou niet overstappen op uitsluitend kant en klaar omdat de samenstelling eigenlijk altijd gelijk is en je wilt toch afwisseling, ook in de groentes.
Maar je hond kan prima een paar weken de kant en klare groentemix eten en daarna weer een paar weken "verse" en dan weer kant en klaar bijv.
Ik maak altijd voor 2 weken hun menu's en gooi dan ook meteen de groenteprut er al bij.
Dat heeft als voordeel dat je het menu gewoon in zijn geheel kan laten ondooien/op kamer temperatuur kan laten komen op de dag dat je het wil geven en je niet afzonderlijk ook nog met de groente bezig moet.
Karen