Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Truus
http://www.bibidiervoeding.nl/ Kijk hier eens over de werking van Fytomix.

Ik geef het aan mijn honden om hun gewicht op pijl te krijgen/houden. Het heeft geen kalorieen en ik meng het met versvlees.
Bovendien is het rijk aan vitamientjes en goed voor huid/maagdarmklachten en nog veel meer doeleinden.
Op de site kun je er meer over lezen.
Ze vinden het heerlijk!
Door Lizzy
Ik zou sowieso een gezonde hond geen extra vitamine C geven. En al helemaal niet langere tijd achter elkaar. Het lijkt er namelijk op dat het supplementeren van vitamine C de eigen aanmaak (van de hond) verstoort, zeker wanneer je het altijd of voor een hele lange periode geeft. Ik zou zeggen: alleen in specifieke situaties geven.

Overigens is Ester C minder irriterend voor de maag en wordt het inderdaad (naar het schijnt) beter opgenomen.
Door sylvia
Truus schreef: http://www.bibidiervoeding.nl/ Kijk hier eens over de werking van Fytomix.

Ik geef het aan mijn honden om hun gewicht op pijl te krijgen/houden. Het heeft geen kalorieen en ik meng het met versvlees.
Bovendien is het rijk aan vitamientjes en goed voor huid/maagdarmklachten en nog veel meer doeleinden.
Op de site kun je er meer over lezen.
Ze vinden het heerlijk!
Kijk dat het geen calorieen heeft daar ga ik nog in mee, maar volgens mij zit er geen vitamientje in , en naar mijn bescheiden mening is het ook voor weinig dingen goed, behalve als maagvulling.
Ikzelf zou dan toch liever groenten geven als vulling ipv ongeboren mest .
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
sylvia schreef: Kijk dat het geen calorieen heeft daar ga ik nog in mee, maar volgens mij zit er geen vitamientje in , en naar mijn bescheiden mening is het ook voor weinig dingen goed, behalve als maagvulling.
Ikzelf zou dan toch liever groenten geven als vulling ipv ongeboren mest .
Ik geloof dus wel in de heilzame werking maar dat is iets wat ieder voor zich moet weten.
Mijn honden doen het heel goed op Fyto en of dat nou stinkt of ongeboren mest is, ik vind het prima.
Door sylvia
Truus schreef: Ik geloof dus wel in de heilzame werking maar dat is iets wat ieder voor zich moet weten.
Mijn honden doen het heel goed op Fyto en of dat nou stinkt of ongeboren mest is, ik vind het prima.
Maar het gaat toch niet om geloven Truus , of hoe het genoemd word.
Maar er zit bij mijn weten niks heilzaams aan gras en hooi, tenminste niet voor een hond.
je weet bv ook niet of je honden het net zo goed of misschien wel beter doen als je de fyto vervangt door gepureerde groenten.
Door Truus
sylvia schreef: Maar het gaat toch niet om geloven Truus , of hoe het genoemd word.
Maar er zit bij mijn weten niks heilzaams aan gras en hooi, tenminste niet voor een hond.
je weet bv ook niet of je honden het net zo goed of misschien wel beter doen als je de fyto vervangt door gepureerde groenten.
Ik heb het idee van dat het wel een goede werking heeft en als je kijkt op de site van BiBi, is dit dan allemaal onzin volgens jou?
Door Peet
Beau kan die groenteMIX niet goed verdragen...gaat enorm rommelen in zijn buik...en paarse dampen... :-X..dat geloof je niet...Ik hou het bij hem dus bij FytoMIX en de licht-verteerbare groentes als komkommer, tauge, tomaatjes, dat soort dingen....dat gaat goed ....en kan ik ook nog slapen ( :-[ :-X :-X)..is dat een beetje een mooie middenweg?

(groene groetes en bladgroentes is echt een drama Afbeelding Afbeelding)
Door sylvia
Truus schreef: Hoe weet jij dat zo zeker? ::)
wat eet een schaap, wat eet een schaap die naar de slacht moet, wat eet jouw hond als hij fyto eet.
wat dat schaap eet is trouwens in de verste verte ook niet te vergelijken wat een herbivoor in het wild eet en zelfs daar eet een wolf de darm en maag inhoud niet in die hoeveelheid op (ze schudden het leeg en laten de inhoud liggen)
Door sylvia
Truus schreef: Ik heb het idee van dat het wel een goede werking heeft en als je kijkt op de site van BiBi, is dit dan allemaal onzin volgens jou?
Ik vind trouwens het verkopen van stront voor de hond gewoon een sterk kunstje van goeie marketing ;)
Laatst gewijzigd door sylvia op di 15 feb 2005, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door