Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door laura
Je schrijft dat je die kuikens bij de makro gekocht hebt. Ik heb ze nog nooit gezien daar :( Bij welke artikelen liggen ze? Misschien eens een idee voor onze hond....

Enig idee nog hoeveel je ervoor betaald hebt?

Voor mijn studie heb ik al biggen moeten snijden, schedel weer in elkaar lijmen.... (staat inmiddels op de vensterbank te pronken ;D)
kuikentjes wil dan ook vast wel ;D :D
Door Marion
laura schreef: Je schrijft dat je die kuikens bij de makro gekocht hebt. Ik heb ze nog nooit gezien daar :( Bij welke artikelen liggen ze? Misschien eens een idee voor onze hond....

Enig idee nog hoeveel je ervoor betaald hebt?

Voor mijn studie heb ik al biggen moeten snijden, schedel weer in elkaar lijmen.... (staat inmiddels op de vensterbank te pronken ;D)
kuikentjes wil dan ook vast wel ;D :D
Het blijken dus geen kuikens maar kwartels te zijn!!!
Ze waren 4,52 euro voor 4 stuks van ongeveer 200 gr per stuk, dus zeg maar bijna een kilo.
Door laura
ligt dat werkelijk bij het vlees voor mensen (mensenvlees ;D ;D ;D)???? Hele dieren?
Ik kan het daar altijd vragen. 4,52 is volgens mij niet duur en ik kan aan niets anders komen dan kip rund en schaap, een welkome afwisseling lijkt me!
Door chooky
laura schreef: ligt dat werkelijk bij het vlees voor mensen (mensenvlees ;D ;D ;D)???? Hele dieren?
Ik kan het daar altijd vragen. 4,52 is volgens mij niet duur en ik kan aan niets anders komen dan kip rund en schaap, een welkome afwisseling lijkt me!
Kwarteltjes is een delicatesse ;D
Ik kan me herinneren dat een kok die ik kende me vertelde dat hij voor een duur gezelschap een keer een kwartel-toren moest maken met een paar honderd van die beestjes, die allemaal zorgvuldig geplukt, gevuld en gebraden moesten worden en dan opgestapeld. Een hels karwij!!!!
Door Angelique
chooky schreef: kwartels zijn kleine vogeltjes. het zijn dus geen kuikentjes die je gekocht hebt maar echte vogeltjes (soort minikip,maar dan anders) Voedingswaarde is dus toch anders dan van een ei (ei is trouwens wel heel goed hoor!! maar vlees is toch anders)
Ik ging uit van eendagskuikens :-\ :D
Maarja , ik studeer natuurlijk ook geen Frans LOL ;D
Door Angelique
laura schreef: ligt dat werkelijk bij het vlees voor mensen (mensenvlees ;D ;D ;D)???? Hele dieren?
Die liggen gewoon bij de kippen, de pluimveehoek dus :)

Mwah, ik vindt 4,52 voor 800 gram beest toch wel wat prijzig.
Door laura
waar halen jullie dan dit soort dingen, ik heb geen idee waar ik moet zijn!!!

De poelier op de markt verkoopt ze niet en een winkel heb ik nog niet gevonden die dit een beetje goedkoop verkoopt.

Het is in ieder geval een start, ik kan vandaaruit natuurlijk verder zoeken naar kwartels en konijnen en weet ik wat niet meer!
Door Marion
Ik vind het ook moeilijk om adresjes te vinden waar je konijn, parelhoen, eend kan kopen, en dan nog de botten die geschikt zijn! Bij de makro lagen bv konijnenpoten maar die zijn denk ik niet geschikt omdat het dragende botten zijn.
Door sylvia
ééndagskuikens kun je kopen bij dierenspeciaalzaken die een vriezer hebben.De meeste hebben ze daar al in liggen anders kunnen ze het bestellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door