pallas schreef:
daar ben ik het ook wel mee eens, soms werken de loco boco's zo hard dat ze zienderogen magerder worden.
Om te voorkomen dat ze bijna een kilo per dag moeten eten gaan eten geef ik ze dan vetter vless of wat extra vet erbij.
nou is mijn deerhound niet een werkende hond, maar zij levert wel met enig regelmaat (dagelijks hollen/sprinten)een top sport prestatie, meer eten is bij haar niet een optie, ze eet al niet eens 2%, meer krijg ik er niet in, maar ze is gek op vet, dus krijgt zij met enig regelmaat extra vet, en dan blijft ze mooi op gewicht, er was een tijd dat ze niet al te bijster at, en ook geen extra vet kreeg, toen was ze brand mager, nog een buikgriepje er overheen, en echt vel over been, had ook geen energie, ik kreeg haar niet in beter conditie, toen kwam ze een beetje aan, maar ze had nog steeds niet echt energie, wilden ook niet hollen, toen ben itot ik eerst satin balls ging voeren (gehakt, met lijnzaadolie, en nog een olie, en gelatine, en... nou een heel recept, hier op Barfplaats gevonden, ging er in als zoetkoek)toen ben ik vetter gaan voeren, dus de vet op de geitenribben laat ik voor haar er gewoon aanzitten, en haal het van Dot haar vlees af en geef dat dan op een ander dag aan Jazz, ook bij kipkarkassen krijgt ze een kippenvel er bij (dot natuurlijk niet, die is dik zat) bij Pens zoek ik de vettere stukken voor Jazz op, en de magere stukken zijn voor Dot, werkt prima, en ik durf nu te zeggen, dat zij nu, voor het eerst niet meer echt brand mager is. Ze zit lekker in haar lijfje. Wij voerden vroeger ook onze werkende border collies schapen vet, wat er over was van de slacht, kregen zij, weliswaar verdeeld over een aantal dagen en natuurlijk tussen een aantal honden, prima bron van energie voor fanatieke werkhonden