Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evds
Lizzy schreef: Omdat ik vind dat ik al genoeg vet vlees voer aan mijn honden en geen puur vet aan mijn honden wil voeren. Als mijn honden schraal zijn, dan geef ik ze meer te eten.
Vet aan vlees is natuurlijk prima wat ik alleen merk met mijn honden die periodiek veel werken is dat ze het met meer eten allen  niet "bijgegeten" krijgen.  Puur vet is dan een extra aanvulling voor hun energiebehoefte

Natuulijk heb je gelijk dat voor honden die minder energie verbruiken je puur vet niet kan zien als substituut voor het gewone eten  ;)
Door Nemosh
Komen ze echt aan van schapenvet?
Nemosh is erg schraal maar hier is aan vers schapenvet niet zo makkelijk te komen.
En meer eten?
Hij krijgt wel meer wat zijn behoefte is maar hij eet er echt niet meer door.
Door pallas
evds schreef: Vet aan vlees is natuurlijk prima wat ik alleen merk met mijn honden die periodiek veel werken is dat ze het met meer eten allen  niet "bijgegeten" krijgen.  Puur vet is dan een extra aanvulling voor hun energiebehoefte

Natuulijk heb je gelijk dat voor honden die minder energie verbruiken je puur vet niet kan zien als substituut voor het gewone eten  ;)
daar ben ik het ook wel mee eens, soms werken de loco boco's zo hard dat ze zienderogen magerder worden.
Om te voorkomen dat ze bijna een kilo per dag moeten eten gaan eten geef ik ze dan vetter vless of wat extra vet erbij.
Door conleeuw
pallas schreef: daar ben ik het ook wel mee eens, soms werken de loco boco's zo hard dat ze zienderogen magerder worden.
Om te voorkomen dat ze bijna een kilo per dag moeten eten gaan eten geef ik ze dan vetter vless of wat extra vet erbij.
nou is mijn deerhound niet een werkende hond, maar zij levert wel met enig regelmaat (dagelijks hollen/sprinten)een top sport prestatie, meer eten is bij haar niet een optie, ze eet al niet eens 2%, meer krijg ik er niet in, maar ze is gek op vet, dus krijgt zij met enig regelmaat extra vet, en dan blijft ze mooi op gewicht, er was een tijd dat ze niet al te bijster at, en ook geen extra vet kreeg, toen was ze brand mager, nog een buikgriepje er overheen, en echt vel over been, had ook geen energie, ik kreeg haar niet in beter conditie,  toen kwam ze een beetje aan, maar ze had nog steeds niet echt energie, wilden ook niet hollen, toen ben itot ik eerst satin balls ging voeren (gehakt, met lijnzaadolie, en nog een olie, en gelatine, en... nou een heel recept, hier op Barfplaats gevonden, ging er in als zoetkoek)toen ben ik vetter gaan voeren, dus de vet op de geitenribben laat ik voor haar er gewoon aanzitten, en haal het van Dot haar vlees af en geef dat dan op een ander dag aan Jazz, ook bij kipkarkassen krijgt ze een kippenvel er bij (dot natuurlijk niet, die is dik zat) bij Pens zoek ik de vettere stukken voor Jazz op, en de magere stukken zijn voor Dot, werkt prima, en ik durf nu te zeggen, dat zij nu, voor het eerst niet meer echt brand mager is. Ze zit lekker in haar lijfje. Wij voerden vroeger ook onze werkende border collies schapen vet, wat er over was van de slacht, kregen zij, weliswaar verdeeld over een aantal dagen en natuurlijk tussen een aantal honden, prima bron van energie voor fanatieke werkhonden ;)
Door Anna Penta
Ik heb gister voor het eerst schapenvet met vlees eraan gegeven, in combinatie met kippennek. Voor Poncho en Kit 200 gram schapenvet en 200 gram kippennek, voor Bambi de helft. En verrassend genoeg had Poncho gistermiddag én vandaag helemaal niet gekrabt, terwijl haar allergie de laatste dagen weer erger en erger werd tot het punt dat ik weer helemaal wanhopig werd. Ik geloof dus dat puur, ongezuiverd schapenvet misschien echt wat kan doen tegen huidklachten...
Door pallas
Anna Penta schreef: Ik heb gister voor het eerst schapenvet met vlees eraan gegeven, in combinatie met kippennek. Voor Poncho en Kit 200 gram schapenvet en 200 gram kippennek, voor Bambi de helft. En verrassend genoeg had Poncho gistermiddag én vandaag helemaal niet gekrabt, terwijl haar allergie de laatste dagen weer erger en erger werd tot het punt dat ik weer helemaal wanhopig werd. Ik geloof dus dat puur, ongezuiverd schapenvet misschien echt wat kan doen tegen huidklachten...
Duimen dat het blijft helpen :)
Door pike
Mijn ervaring na ruim een jaar barfen met mijn fauven is dat, wanneer ze schraal worden meer eten geven geen zoden aan de dijk zet. Wat wel helpt is de hoeveelheid voer gelijk te houden maar de magere spiervleessoorten te vervangen door het veel vettere geitevlees. Omgekeerd werkt ook. Worden ze te dik, dan geef ik gewoon wat minder vet spiervlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door