Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dtje
Mien heeft 1 x een lamskop op. ongelooflijk ziek is ze geweest. Ik barfde ws nog niet lang genoeg met haar, maar ik zou het toch niet gauw weer doen.
Door Dtje
Andre schreef: Mien,

Kun je iets gedetailieerder zijn??

m.v.g

André
Zal  het proberen want dan moet ik even tussen het stof duiken in mijnn hoofd  :P. Mien barfde ongeveer een week  of 2 (als ik me het goed herinner  ::)) toen ik haar een lamskop gaf. Daar is ze een dag of 3 ziek van geweest: vooral errug misselijk. In haar ontlasting en braaksel zaten onverteerde stukjes  bot. Dus de adviezen hier om rustig op te bouwen, een hondenmaag aan rauw/vers laten wennen had ik dus niet genoeg opgevolgd. Ik dacht dat 2 weken wel voldoende zou zijn  :-[ :-\.
En ik ben geen ongeduldig typje  :P.
Zo gedetailleerd genoeg?
Door Dtje
Andre schreef: Wat je eigenlijk zegt is dat ze ziek is geweest van stukjes bot?

Zou je het nu eventueel wel aandurven?
Huh nee dat zeg ik niet. Wat ik zeg/bedoel is dat een hondenmaag die brokken gewend is moet wennen aan het kunnen verteren van bot. Vandaar dat aangeraden wordt om het rustig op te bouwen.
Ik zou het nu wel aandurven, maar ik weet niet of ik het zou doen. Ik vind zo'n kop toch vrij veel en hard bot. En ik vind het geen wezenlijk onderdeel van het menu.
Door roefus
Mien schreef: Huh nee dat zeg ik niet. Wat ik zeg/bedoel is dat een hondenmaag die brokken gewend is moet wennen aan het kunnen verteren van bot. Vandaar dat aangeraden wordt om het rustig op te bouwen.
Ik zou het nu wel aandurven, maar ik weet niet of ik het zou doen. Ik vind zo'n kop toch vrij veel en hard bot. En ik vind het geen wezenlijk onderdeel van het menu.
Precies, want echte lamskoppen zijn moeilijk te krijgen.
Het zijn meestal schapenkoppen (voor de duidelijkheid: niet baby-schaap dus).  ::)
Geldt overigens ook vaak voor de aangeboden lamsribben (die dan knoer-hard zijn en van een schapie komen).
En een beginnende barf-hond kan daar goed last van hebben.
Hier was dat ook zo.
Twee maanden later had dat geen problemen opgeleverd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door