Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Ik ben een voorstander voor groentemix! Borke eet het ook prima op mits ik er wat vlees door doe en een eitje.

Als ik eens een week vergeet om groentemix te geven, dan zie ik dat hij meer gras gaat eten, dat is dan een handige reminder ovor me ;)
Ik merk in mijn omgeving dat veel mensen wel openstaan voor BARF, maar er toch niet aan beginnen omdat ze opzien tegen het maken van groentemix.
Zou je in dat geval ook het advies kunnen geven om dagelijks wat extra groente te koken? (behalve prei en ui). Gekookte groente is misschien wel minder gezond, maar ik vind het jammer als mensen niet zouden gaan barfen, omdat ze geen zin hebben in het maken van groentemix.
Door Lizzy
Dorothea2 schreef: Ik merk in mijn omgeving dat veel mensen wel openstaan voor BARF, maar er toch niet aan beginnen omdat ze opzien tegen het maken van groentemix.
Zou je in dat geval ook het advies kunnen geven om dagelijks wat extra groente te koken? (behalve prei en ui). Gekookte groente is misschien wel minder gezond, maar ik vind het jammer als mensen niet zouden gaan barfen, omdat ze geen zin hebben in het maken van groentemix.
Als ze dit al veel moeite vinden, dan zal 'het jagen op vlees' voor hen helemaaaaal een afknapper zijn hoor.

Ik vind gekookte groente wel een beetje minder. Maar ach, als dat ze over de streep zou trekken (hetgeen ik niet geloof, maar goed): dan zou ik zeker zeggen dat groente restjes van de eigen maaltijd ook uitstekend voldoen.
Dorothea2 schreef: maar ik vind het jammer als mensen niet zouden gaan barfen, omdat ze geen zin hebben in het maken van groentemix.
Wanneer ze het op de makkelijke manier willen doen, dan word er kvv compleet gegeven...
Maar wanneer iemand besluit om zelf samen te stellen, dan weten ze denk ik al wat er voor komt kijken, en zijn ook bereid om 't zo goed mogelijk te doen..
Er moet misschien verder op stap om onderdelen te vinden, of nieuwe slagers vinden en wanneer er groente gegeven word, dan weten ze OOK al dat er gemalen moet worden...;)
Door JR
groentemix is toch niet zo veel moeite?
je kan gewoon in de diepvries bij de supermarkt een zak met gemengde groenten kopen,of van die stoomgroenten ofzo,en dan pak je eruit wat je nodig hebt,even laten ontdooien en blenderen,eitje erdoor ofzo,en klaar!
Door Nitus
JR schreef: groentemix is toch niet zo veel moeite?
je kan gewoon in de diepvries bij de supermarkt een zak met gemengde groenten kopen,of van die stoomgroenten ofzo,en dan pak je eruit wat je nodig hebt,even laten ontdooien en blenderen,eitje erdoor ofzo,en klaar!
Moet je wel zeker weten dat er geen prei of ui doorheen zit en als je 250 gr groentemix per dag nodig hebt wordt deze oplossing wel een beetje prijzig. ;)
Door Nitus
Slot schreef: Ik heb 1x groentenmix gemaakt en daarna niet meer. Vind het niet nodig. Ze krijgen wel af en toe kiemen en wat zeewier.
Nadat ik vrijdag een paar uur :o bezig ben geweest om 3 kilo groentemix te maken met mijn hakselmolentje en staafmixer had ik ook de neiging om dat te zeggen ;).

Maar ik vind de vitamines wel heel belangrijk en mijn vriend zelfs nog ietsje meer... ik mocht alleen gaan BARF-en als ik ook groentes bleef voeren want dat zat ook in de Carnibest ;). Hij heeft mijn geploeter vrijdag aangezien en zei toen: "Je had het toch weleens over zo'n handige machine die groentes makkelijk pureert?" (ik heb het weleens ::) over de Championjuicer gehad 8)) "Dan koop je toch zo'n ding?" 3 seconden later was mijn bestelling weg ;D ;D

Dus ik blijf ook in de toekomst groentemixen geven ;).
Door Lizzy
Slot schreef: Ik heb 1x groentenmix gemaakt en daarna niet meer. Vind het niet nodig. Ze krijgen wel af en toe kiemen en wat zeewier.
Waarom vind je het niet nodig?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 26 jun 2006, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Nitus schreef: Moet je wel zeker weten dat er geen prei of ui doorheen zit en als je 250 gr groentemix per dag nodig hebt wordt deze oplossing wel een beetje prijzig. ;)
Het is veeeel voordeliger om een grotere voorraad te maken,zeker hier met de nollies ;D ;D
Kijk eens op de markt net voor sluitingstijd(hebben we hier jammergenoeg niet :-\)weet zeker dat je dan voor heel weinig geld je maandelijkse voorraad hebt ;)
Lizzy schreef: Als ze dit al veel moeite vinden, dan zal 'het jagen op vlees' voor hen helemaaaaal een afknapper zijn hoor.
De adresjes hier in de buurt (Bob en vleesch du bois)zijn supergoedkoop en hebben bijna alles. Ik ken al een aantal mensen die ook willen gaan barfen, maar afhaken op de groentemix.
Ik vind hetzelf ook een rotklus hoor, ik wil met alle plezier extra barfspullen voor de buren bestellen, maar ik ga toch echt geen groentemix voor ze maken!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door