herder_lover schreef: hmm, en die grote schildpad kom ik hier tegen als ik aan het duiken benFoto![]()

Moderator: Lizzy
herder_lover schreef: hmm, en die grote schildpad kom ik hier tegen als ik aan het duiken benFoto![]()
herder_lover schreef: hmm, en die grote schildpad kom ik hier tegen als ik aan het duiken benJa, dat weet ik. Ik duik niet maar heb ze destijds gezien in het Seaquarium. Die dus...![]()
Lizzy schreef:Maar nou heb ik ook gelezen dat mensen die vlees eten toch agressiever zijn als mensen die het niet eten..... Wat is eigenlijk de definitie van agressie?Waar heb je dat gelezen Lizzy, weet je dat nog?
Lizzy schreef: Ik heb er ook veel aan lopen denken Syl! Ook toevallig dat jij er een topic over opend! Volgens mij zijn vlees-eters over het algemeen wel agressiever als herbivoren. Dat moet ook wel, ze moeten prooi vangen. Maar nou heb ik ook gelezen dat mensen die vlees eten toch agressiever zijn als mensen die het niet eten..... Wat is eigenlijk de definitie van agressie?Dan ben ik een uitzonderlijke vegetariër. Ik gebruik geen geweld, maar ik ben wel heel erg opvliegend. En verbaal wel een beetje agressief
Chris113 schreef: Ja, dat weet ik. Ik duik niet maar heb ze destijds gezien in het Seaquarium. Die dus...Nee joh, ik bedoel de wilde echt! In het Seaquarium zijn ze ook, maar ik kwam er laatst een tegen tijdens mijn duik. En dat is niet heel ongewoon , maar wel erg bijzonder
herder_lover schreef: Nee joh, ik bedoel de wilde echt! In het Seaquarium zijn ze ook, maar ik kwam er laatst een tegen tijdens mijn duik. En dat is niet heel ongewoon , maar wel erg bijzonderLijkt me echt fantastisch zeg! Om dat mee te maken!![]()
herder_lover schreef: Nee joh, ik bedoel de wilde echt! In het Seaquarium zijn ze ook, maar ik kwam er laatst een tegen tijdens mijn duik. En dat is niet heel ongewoon , maar wel erg bijzonderJa dat snap ik![]()
Lizzy schreef: Wat is eigenlijk de definitie van agressie?Ah ja, dit bedoelde je natuurlijk retorisch. Ik heb dat wel vaker, dan lees ik iets, hup pleur een antwoord of reactie neer, en begrijp pas later de precieze nuance die bedoeld werd
sylvia schreef: Ik ben al dagen het net aan het afspeuren naar barf en fretten en ineens (ja soms duurt het even bij mij) ging mij een lichtje op. Vaker krijgen we hier van mensen die nieuwsgierig zijn naar een rauw dieet de vraag hoe dat dan zit met de agressie, omdat ze verteld is dat honden aggresief worden van rauw vlees. Ik heb dat ook al vaker gehoord over katten. Wij weten dat dit onzin is , maar nu viel bij mij ineens een kwartje dat onze voormalige voiliere vogels (parkietachtigen en kwartels) ook tot op zekere hoogte vleeseters zijn, alleen waarschuwde iedere vogelaar ons met de duistere woorden, voer ze maar heel weinig dierlijke eiwitten anders worden ze agressief, en bij sommige kreeg je als voorbeeld een voedermoment te zien dat er wormpjes werden gevoerd en de kwartels in dit geval elkaar te lijf gingen (zoiets als twee honden die uit één bak moeten eten en hun eten gaan verdedigen)Er gaat mij ineens ook een lichtje op
Ook onze baardagaam die krekels at had een andere eiwit bron nodig, en dat moest kattenblikvoer zijn maar zeker geen vlees want daar worden ze agressief van.
Daar onze parkieten vlees te eten kregen en ik nog nooit aangevallen ben voor mijn eigen vlees, onze baardagaam carnibest heerlijk vond en nog nooit enige teken van agressie heeft vertoont denk ik dat ik gevoegelijk aan kan nemen dat voor al deze diersoorten dit agressie verhaal gewoon pure onzin is.