Wel zo makkelijk

Moderator: Lizzy
Angelique schreef: Ik weet dat het in de slangenwereld normaal is dat mensen hun eigen voer kweken e.d. so be it.Angelique beter dan hoe jij het verteld had ik het zelf nooit kunnen verwoorden.Je zegt exact hoe ik er over denk en dat dit echt Barfplaats een slechte naam bezorgd.
Maar om nu voor mijn honden gratis konijnen op mp weg te halen en die zelf te "slachten" vind ik nou niet echt een lekker idee en is inderdaad nog nooit in me opgekomen. Ik vind het hele verhaal wat krom want waarom zou je wel konijnen bij broodfokkers weg mogen halen om te slachten en niet bij kinderen, die vaak ook om de haverklap een nest hebben liggen om een zakcentje te verdienen. Dat zullen dan snoepfokkers zijn, maar dat maakt het konijn niet minder waard.
Maar iedereen moet doen waar die zich lekker bij voelt.
Ik wist toen ik honden nam dat deze geld zouden gaan kosten en ik vind het ook niet erg, tis tenslotte ingecalculeerd. Dat ik dan vlees voor ze moet kopen maakt me niks uit. En tuurlijk is het leuk als je een goed en voordelig adresje weet te scoren, maar het scenario wat jij schets staat me erg tegen. Wat is dan de volgende stap vraag ik me af, nest met katten? vult beter dan konijnen
Verder vind ik dit soort topics over zelf slachten en gratis konijnen scoren en slachten dit forum een vreemde uitstraling geven. We zijn hier over het algemeen bezig met het gezond voeren van onze honden en katten en niet met hoe het zo gratis mogeljk kan. Dat je voor het gezond voeren hele dieren wilt gebruiken moet je natuurlijk zelf weten, maar die kun je ook gewoon bij de slachter krijgen. Oke, kost dan geld, maar geld werd er ook uitgegeven toen er nog brokken gevoerd werden en het valt me wel meer op dat zodra er gebarft gaat worden het ineens allemaal niks meer mag kosten.
Ik kan me er heel veel bij voorstellen dat mensen die hier net komen kijken op dit forum en dit soort dingen lezen meteen gillend weglopen en ik geef ze geen ongelijk. Voor mij is dit allemaal te extreem en te luguber.
pollekind schreef: Angelique beter dan hoe jij het verteld had ik het zelf nooit kunnen verwoorden.Je zegt exact hoe ik er over denk en dat dit echt Barfplaats een slechte naam bezorgd.
Karin & Pyrs schreef: door dit soort praktijken worden ook de broodfokkers van dit soort diertjes in stand gehouden .........Daar heb je misschien wel een goed/sterk punt!
Lizzy schreef: Daar heb je misschien wel een goed/sterk punt!Ja, alleen vraag ik me af of de beestjes die keurig onherkenbaar in mootjes gehakt in de vitrine van de slager of de supermarkt liggen, nou een beter leven hebben gehad en fijner aan hun einde zijn gekomen dan de beestjes die Wolfje wil gaan houden... Ik denk dat het merendeel van de beesten die wij ons honden voeren (of je moet biologisch voeren) een kut-leven heeft gehad met een kut-einde (excusez le mot)... Dan zou ik liever konijnen een leuk en konijnwaardig leven geven, met veel beweging en goed eten, om ze aan het einde vakkundig te laten slachten dan dat ik beestjes uit bioindustriehokjes geef, die een pen door hun harses gejast hebben gekregen...
geer schreef: Ja, alleen vraag ik me af of de beestjes die keurig onherkenbaar in mootjes gehakt in de vitrine van de slager of de supermarkt liggen, nou een beter leven hebben gehad en fijner aan hun einde zijn gekomen dan de beestjes die Wolfje wil gaan houden... Ik denk dat het merendeel van de beesten die wij ons honden voeren (of je moet biologisch voeren) een kut-leven heeft gehad met een kut-einde (excusez le mot)... Dan zou ik liever konijnen een leuk en konijnwaardig leven geven, met veel beweging en goed eten, om ze aan het einde vakkundig te laten slachten dan dat ik beestjes uit bioindustriehokjes geef, die een pen door hun harses gejast hebben gekregen...Ja. Daar heb je ook een punt.
geer schreef: En dan nog...vraag ik me af wat een 'broodfokker' van konijnen inhoudt...of die uberhaupt te vergelijken zijn met broodfokkers van honden; ik denk dat dat twee verschillende dingen zijn...denk je nu echt dat broodfokkers van konijnen e.d. beter zijn dan broodfokkers van honden ...............