angelo schreef:
ik snap wat jullie bedoelen maar ik heb vandaag voor laatste keer brokken gegeven,
ik gaf voorheen kjens brokken die zijn anders samengesteld dan de meeste brokken .
kjens brokken zijn te combineren met kvv. en als beloning gaf ik kippennekjes.
ik heb indd alleen kip gegeven vandaag , maar dat was meer omdat ik niet zeker was of ik verschillende soorten vlees kon mengen
morgen krijgen ze bijv zalm kippennekken lamsvlees niertjes pens en groenten papje.??
ik heb vind ikzelf al best veel gelezen en opgezocht en nu ,
wil ik het gewoon doen, en foto's plaatsen en reacties afwachten
en leren van mijn fouten, anders blijft het bij een theorie .
bedankt voor de reacties van vandaag , ik ben er zeker wijzer van geworden ..
Ik snap wat je zegt maar toch he.... Met een pup kun je je niet permitteren om fouten te maken. Je kunt het niet uitproberen. Het is een pup, het moet in 1 keer goed, het groeit maar 1 keer op. En het groeit dus ook maar 1 keer fout op en dat is niet meer terug te draaien. Je moet je dus eerst goed inlezen, dan een fatsoenlijk menu samenstellen met de spullen die jij in de buurt kunt krijgen/kopen/bestellen. Dat kunnen wij hier beoordelen. En dan schakel je over.
Een pup heeft nodig: 40% a 50% vleesbot. En die vleesbotten moeten voor 50% uit vlees en 50% uit bot bestaan. Verder heeft een pup nodig 20% orgaanvlees. Waarvan 10% vuile pens (van rund, geit of lam of alle 3) en 10% hart, lever en nier. Een pup heeft 10% groenten nodig. Als je niet kunt pureren, geef je gekookte groenten. En verder heeft je pup kwalitatief goed spiervlees nodig. En 2 keer per week een kleine vette vis en 2 keer per week een rauw ei. Dit verdeel je over de week. Door bijv. elke dag vleesbot + groenten te geven en dan bijv. 4 keer per week spiervlees en 3 keer per week orgaanvlees. Verder moet je menu uit minimaal 4 diersoorten bestaan, liever nog 5.
En qua het invriezen van zalm:
Vis eerst invriezen: Zoetwatervis en
rauwe wilde zalm uit de Stille Zuidzee moet 10 dagen ingevroren worden om zo eventuele parasieten en wormen te doden. Gekweekte zalm hoeft niet persee ingevroren te worden.