Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pearlsofpassion
Als jullie zwanen schieten, schieten jullie ze dan in koppels?

Dat hoop ik wel, en anders zou ik voorzichtig en heel goed bedoeld even willen vragen dat wel te doen. In het belang van het dier.
Zwanen vormen namelijk koppels voor het leven, en als eentje verdwijnt blijft de ander zijn gehele leven doodongelukkig en eenzaam achter...  :'(

Ik begrijp wel dat je zwanen moet schieten. Ik zie het verschil niet zo erg met ganzen (inzake de wetgeving dan, ik kan me wel inbeelden dat het voor de jager zelf even moeilijker is, al zou ik dat bij alles hebben).  Geen enkel dier kan zomaar blijven voortkweken zonder in te tomen (en als er geen roofdieren dat doen, moeten jagers het wel doen)...
Ik weet niet waarom ze in het verleden beschermd waren? Maar als dat niet meer nodig is, en ze voldoende voorkomen, zie ik niet in waarom ze beschermd zouden moeten blijven.  Alles een beetje in evenwicht is toch het beste...
Neemt niet weg dat het prachtige beesten zijn...

Weer on topic denk ik dat een zwaan lekker veel vlees moet bevatten. Het is namelijk (grootte/gewicht) de zwaarste vogel.  Of het mooi vlees is, kan Johanna ons misschien iets meer over vertellen? Of worden ze gewoon vernietigd zonder het vlees te gebruiken?
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 07 jan 2012, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door johanna25
.
Laatst gewijzigd door johanna25 op zo 12 aug 2012, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limbabnees
Mijn Husky had een tijd geleden een Ree gevangen, helaas heb ik hem laten gaan.
Hij kon nog weg lopen.
Reerug is goed vlees:)
Door johanna25
ik ben nieuw op het forum en ben lekker aan het spitten en dan kom je wel eens iets tegen waar je iets mee wil(d) :biggrin2:
Door Kemi
Even helemaal Offtopic  :offtopic2:...excuses moi...maar ik vind het rete-stoer...een vrouwelijk jager  :biggrin2:
Door johanna25
ree verklaring van de jager en gekwalificeerd persoon vragen. wildzwijn kan gevaarlijk zijn zou ik zelf nooit particulier doen of hier moet trichine vrij verklaring bijzitten.
zwaan, borstfilets en bouten zelf opeten (ben met receptenboekje bezig )als het dier niet te oud is (vorig jaar zelf gedroogt, zalig), verder behandelen als een eend die aan de anabolen steroide gezeten heeft, botten voor veel huisdieren te hard, dus even creatief zijn.
let wel het oogst bij weinig mensen bewondering als ze je bezig zien met neerlands meest statige vogel.

groeten
Door pearlsofpassion
johanna25 schreef: wildzwijn kan gevaarlijk zijn zou ik zelf nooit particulier doen of hier moet trichine vrij verklaring bijzitten.
Honden en katten krijgen zowiezo geen wild zwijn omdat er altijd nog een kleine kans is op de ziekte van Aujesky, en de meesten barfers dat niet riskeren.  Die is namelijk dodelijk voor hond en kat. ;)
Door johanna25
weet ik het blijft uitkijken, met alles voor dier en mens (mooi he die volgorde).
hier nog even een betweterig stukje copy paste werk

Bij lichte infecties hoeft trichinose geen enkel symptoom met zich mee te brengen. Bij ernstige infecties verschijnen de eerste symptomen 24 tot 72 uur na het eten van besmet vlees. Deze symptomen (onder meer diarree, buikpijn, koorts, overmatig zweten, misselijkheid en braken) worden veroorzaakt doordat de larven zich in het weefsel van de dunne darm nestelen en daar verder groeien. De volgende fase begint een week later; de verschijnselen worden dan veroorzaakt door de schadelijke stoffen (toxinen) die de larven produceren. Deze verschijnselen zijn onder meer zwellingen in het gezicht en rond de ogen, onregelmatige koortsaanvallen die gepaard gaan met rillingen, hoofdpijn, buitengewone gevoeligheid voor licht (fotofobie) en in een enkel geval ook een bloeding in het oog, onder het bindvlies. Op de huid van het bovenlichaam kan een lichte uitslag verschijnen, die een paar dagen aanhoudt. Vervolgens zijn de verschijnselen afhankelijk van de aangedane spieren. Is bijvoorbeeld het middenrif aangedaan, dan treden hoest en ademhalingsmoeilijkheden op, terwijl aandoening van de keelspieren gepaard gaat met heesheid en moeite met slikken. Als de spieren zijn aangedaan, leidt dit in het algemeen tot ontsteking van de betreffende spieren, pijn, krampen, stijfheid en aanhoudende koorts. Bij de meeste mensen verdwijnen de symptomen geleidelijk na twee tot drie weken, maar slapte, spierpijn, hoofdpijn en stoornissen in het gezichtsvermogen kunnen nog maanden aanhouden.

groeten
Door johanna25
Kemi schreef: Even helemaal Offtopic  :offtopic2:...excuses moi...maar ik vind het rete-stoer...een vrouwelijk jager  :biggrin2:
eennn collega jager is ook nog blond
Door yvette_van_alert
Limbabnees schreef: Mijn Husky had een tijd geleden een Ree gevangen, helaas heb ik hem laten gaan.
Hij kon nog weg lopen.
Reerug is goed vlees:)
Afschuwelijk!
Door yvette_van_alert
[quote="pearlsofpassion"]
Als jullie zwanen schieten, schieten jullie ze dan in koppels?

Dat hoop ik wel, en anders zou ik voorzichtig en heel goed bedoeld even willen vragen dat wel te doen. In het belang van het dier.
Zwanen vormen namelijk koppels voor het leven, en als eentje verdwijnt blijft de ander zijn gehele leven doodongelukkig en eenzaam achter...  :'(

Ik begrijp wel dat je zwanen moet schieten. Ik zie het verschil niet zo erg met ganzen (inzake de wetgeving dan, ik kan me wel inbeelden dat het voor de jager zelf even moeilijker is, al zou ik dat bij alles hebben).  Geen enkel dier kan zomaar blijven voortkweken zonder in te tomen (en als er geen roofdieren dat doen, moeten jagers het wel doen)...
Ik weet niet waarom ze in het verleden beschermd waren? Maar als dat niet meer nodig is, en ze voldoende voorkomen, zie ik niet in waarom ze beschermd zouden moeten blijven.  Alles een beetje in evenwicht is toch het beste...
Neemt niet weg dat het prachtige beesten zijn...

Weer on topic denk ik dat een zwaan lekker veel vlees moet bevatten. Het is namelijk (grootte/gewicht) de zwaarste vogel.  Of het mooi vlees is, kan Johanna ons misschien iets meer over vertellen? Of worden ze gewoon vernietigd zonder het vlees te gebruiken?
[/quote]

Zwanen treuren een tijdje en gaan een nieuwe partner zoeken.
Door pearlsofpassion
[quote="yvette_van_alert"]
Zwanen treuren een tijdje en gaan een nieuwe partner zoeken.
[/quote]

Das niet wat ik altijd gehoord heb.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door